Reply on: J #19036:
Možno bratislavskí cestujúci majú inú logiku cestovania ako ja, ale ísť z Vysokej na Vajnorskú L6 DOOKOLA cez Nám. SNP a Špitálsku na Vajnorskú, je pre mňa silné kafe.Vieš, na mňa tie tie Tvoje linky pôsobia strašne zložito. V centre sú rôzne smery všelijako zložito otáčané v uliciach mesta, Jesenského vôbec nemáš obslúženú, lebo si myslíš, že tam ľudia neradi vystupujú...
Z Hlavnej stanice do centra mesta NIKTO s prestupom a PRECHODOM na opačnú stranu do mesta nepôjde.
Zo Šafárikovho nám. sa do Karlovky dostaneš len DOOKOLA cez tunel.
Uvedom si, že vaša tarifa je nielen prestupná, ale aj časová. To znamená, že spojenia musia byť logicky PRIAME (nemyslím tu bezprestupové, ale priame vo význame "bez zachádzok a zbytočných km navyše").
Neviem ako by sa Tebe pozdávalo jazdiť do mesta z Budatínskej na Jasovskú a tam prestúpiť na L91 do mesta...
A vôbec, môjmu linkovému vedeniu si vlastne nevytkol ani jednu chybu. Prečo vlastne potom ďalší návrh?
Ad CityBus vs. Solaris:
Ja som toho smajlíka videl aj pochopil. Alebo moja odpoveď pôsobila naštvane?
Keď sa kupoval druhý CityBus, Solaris už na trhu bol. Dopravný podnik nie je súkromný, ale mestský podnik. V roku 2001 vypísal súťaž na dodávku 12m sólo vozidla a predloženými podmienkami ju vyhrala Karosa. A tak prišiel CityBus. V roku 2003 vypísal tiež takúto súťaž a lepšie podmienky predložil Solaris. A tak prišiel Solaris.
Skúšobný Solaris? Za pár dní nevyskúšaš nič. Teraz máme na skúšanie rok, kým sa neobjednajá ďalšie várka vozidiel.
Papyr
Jazdia vam tam linky 21, 30, 34, 38, 83. Ked sluzi skutocne prednostne ludom iducim do a z toho ustavu, ktorych nie je vela, ponechajte tuto zastavku pre dve alebo tri linky a pre zbytok ju zruste (alebo zmente na zast. na znamenie, podla uvazenia). Respektive, keby ste trosku usetrili, co sa v Blave da velmi lahko (napriklad prepustenim Kirenky z DPB
TECHNICKE SKLO, KREMATORIUM A DALSIE ZACHADZKY
20 by mala mat k TS iba zachadzky vybranych spojov, 37 ku Krematoriu takisto, 38 zrusit. Myslite, ze by to ludia nepochopili? Ja si skor myslim, ze ludia nechapu, preco to tam dnes jazdi, ked tam nikto ist nechce. Ostatne, ked bezni Bratislavcania pochopili precislovanie liniek na oblastne, pochopia vsetko.
HRDZA A CISTOTA
Spina a teplotne vykyvy su pre cestujuceho pravda neprijemnejsie, ako hrdza vozidla. Ale aj hrdza cloveku pripomenie, kde ze to zije a cim ze sa to musi vozit. Len tak na okraj, su na Slovensku mesta, ktore maju busy ciste a bez hrdze. Ale to uz je ohrana a otrepana pesnicka...
ZASTAVOVANIE PRI KAZDEJ VRBE
Idealny priklad - Praha, Evropska. Elektricka stoji pri kazdej vrbe, asi na desiatich zastavkach, autobus len na troch, kde sa da prestupit na elektricku.
Proste elina zastavkova a bus expresny paralelny, napriklad (teraz ma nekamenujte, to nechcem navrhnut, ale iba vysvetlujem ako to myslim) bus linka Novy most-DNV paralelne s elektrickovou drahou, ktora by stala dajme tomu len na Molecovej,
2x v Dubravke a az v DNV.
Alebo si urobte trolejbusovu trat na tej istej trati ako elina (nie je to take drahe, daju sa pouzit spolocne stply i prevesy) a dajte zastavkovy t-bus a expresnu elinu. Nu vot.
NAJLEPSIE NA ZAVER:
DALSI NIZKOPODLAZNY AUTOBUS MHD NA SLOVENSKU
Do Presova vcera prisiel Solaris Urbino 12. Je to treti presovsky NPA (prve dva su CityBusy), prvy presovsky Solaris a prvy slovensky dvanastmetrovy Solaris. Takze sme sa uz zjazvecili aj my