Reply on: Ámos #189890:
Budem reagovať hlavne na vyháňanie ľudí z MHD: ak by IAD používali svoje autá len na nákupy tak ešte OK, problém je v tom, že DPB a mesto naozaj vyháňa pravidelných každodenných cestujúcich za prácou z MHD. Jediná vec čo to môže zastaviť a do istej miery aj vrátiť späť ľudí do MHD je zlepšiť čas cestovania MHDčkou a skvalitniť čo sa dá. Zober si také katastrofy v Bratislave ako električka z Dúbravky, večné zápchy smer Dolné Hony v ktorých trčia aj trolejbusy a pod. Ten kto cestuje MHDčkou je zmierený s tým, že nikdy nebude mať taký komfort ako v aute a jediná kompenzácia môže byť čas cestovania a cena.Samozrejme najdlhšie cestujú najmä obyvatelia okrajových mestských častí a tí naozaj potrebujú expresné linky a tou jej aj L21. Áno beriem, že by tam bola zastávka na znamenie, ale už teraz sa tam chystá nejaký športový obchod. A páčilo by sa Ti, keby sa niekto z Hornbachu do plného autobusu trepal s nejakou povedzme dlhou lištou?
Takže áno, prídavajme ďalšie zdržania autobusom, električkám a vyháňajme cestujúcich z MHD. Nákupné centrá, obchody a pod. by sa nemali stavať kade-tade kde niekto vlastní pozemok a potom linka čo ide najbližšie to má obsluhovať, ale nákupné zóny by mali byť koncentrované do niekoľkých bodov kde by mali chodiť osobitné linky.
Ďalšie katastrofy v Bratislave čo vyháňajú ľudí do áut sú komplikované prestupné uzly ako Račianske mýto, Molecova a pod. kde cestujúci buď čaká aj 2 semafórové cykly alebo riskuje život.
A jedna tiež dosť dôležitá vec je aj spoľahlivosť MHD, či spoje vynechávajú, meškania a pod.
derik
Teraz tam už plánujú postaviť aj nejaký športový obchod ( http://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/sportovy-decathlon-bude-aj-v-lokalite-bory.html ), a to keď sa zrealizuje, ten už potom môže vygenerovať davy cestujúcich. Aj potom to bude musieť zvládať len linka L21?