Ako kde. Do smrti nezabudnem na obec Cîrlibaba, za ktorou som na diere veľkosti lavóra a ostrohranného tvaru prerazil dve pneumatiky naraz a hneď som mohol otestovať ochotu Rumunov pri autostope s dvoma kolesami v rukách, služby miestnych Vulcanizare a kolega, čo ostal strážiť auto, mohol zasa komunikovať s miestnymi Cigánmi, čo ho tam chodili očumovať ? . Asi ako keď Nemec príde do Lendaku, len s tým rozdielom, že v Lendaku mu nikto nezastaví, pneuservis nenájde a Cigáni ho zožerú.
Však ja to Rumunsko nepodceňujem, práve naopak! Však som písal, že geograficky patrí v skutočnosti tam, kde je Slovensko.
Každý sa Rumunsku smeje za ich oslie poťahy, nespevnené cesty, ale ja Rumunsko priebežne sledujem od prevratu a ak by Slovesnko napredovalo takým tempom, tak už je pred Švajčiarskom.
T458.0:
Přečetl jste si, co jsem napsal? Od kdy jsou DP Prešov a DPB soukromými dpravci? Nevidím do veřejných tendrů, proto je těžké je hodnotit. U soukromníků v ČR výrazně převyšují nákupy autobusů SOR, protože vyhrávají většinou cenou. Tím netvrdím, že neexistují výjimky.
Pokiaľ viem, také Rumunsko robilo po vstupe do EÚ rozsiahle rekonštrukcie infraštruktúry, hradené EÚ. Cesty tam majú už možno v lepšom stave ako na rozkradnutom a vytunelovanom Slovensku. ?
faktom ale je, že človek sa cíti ako na "Západe" už pri prekročení ktorejkoľvek Schengenskej hranice (okrem vstupu na SR) . A Balkán, aspoň čo porovnávam za čas, čo tam každoročne chodím, tiež nenapreduje zrovna slimačím tempom
Tak tomu sa vravi obnova, nie ako u nas. Pomaly budeme 100 rokov za opicami, aj ked sa to hadam zlepsi teraz po tych tendroch. Lenze tu treba zrekonstruovat aj trate a cesty. No je toho vela.
Tak 30 NP elín CAF URBOS 3 (s opciou na ďalších 50) (a to majú rozchod 1000 mm, značná časť tratí zrekonštruovaných a tento rok sa idú robiť ďalšie)
- 83 sólo NP trolejbusov prišlo v roku 2010 (z celkového počtu 106 sólo a 24 kĺbových).
- a čo sa týka autobusov okrem spomenutých solarisov im tam každoročne prichádzajú kĺbaky aj sóla z dielne domácej továrne "Ikarbus" http://www.beobuild.rs/visuals/data/media/1/130307-IK218M-02.jpg
(tento rok zatiaľ objednaných 32, vlani došlo takých tuším 45 kĺbových s klímou pre cestujúcich...)
No každopádne sa otestuje spôsob balkánskej údržby, o ktorej stále trocha pochybujem. Lebo v Belehrade som mal pocit, že pošlú do premávku aj skriňovú Aviu s oknami ?
"Dopravca využil túto príležitosť a nakoniec za 64 miliónov euro nakúpi až 200 kĺbových autobusov, vrátane náhradných dielov, s dvojročnou záručnou dobou.
Realizácia zmluvy je naplánovaná ešte na tento rok. V súlade so zmluvou budú prvé kĺbové Solarisy do Belehradu dodané na prelome júna a júla a dodávka všetkých 200 autobusov bude dokončené v októbri 2013."
tomu sa povie obnova parku. Príde moment, kedy sa človek v BG bude cítiť civilizovanejšie ako v BA
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike