Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #189208:
Teraz to neviem nájsť...ale som sa napokon prerátal, zrejme pre nich platí lehota 60+30 na vybavenie, kedže zákon 9/2009 o sťažnostiach sa vzťahuje aj na orgány územnej samosprávy a nimi zriadené organizácie, nielen len na samotné orgány ? ako som si doposiaľ myslel
Reply on: mr.lenin #189201:
Z ktorého zákona máš, že ti DPB musí odpísať do 30 dní?
Reply on: AAA #189205:
Ja verim, ze existuju ine, ale nie som presvedceny o ich vhodnosti pre nase podmienky. V prvom rade, na zaklade ich vysledkov neverim odbornosti dopravcov a ich zaujme na naplnani verejneho zaujmu. Dalej, celkovo som presvedceny, ze samosprava vie najlepsie ako treba organizovat dopravu (samozrejme za predpokladu ze dostava podklady a ma prislusne odborne oddelenie), urcite lepsie ako nejaky dopravca. V neposlednom rade, ide o sluzby vo verejnom zaujme s prislusnou uhradou za tieto sluzby, preto povazujem za logicke ze kontrolu bude mat organ reprezentujuci zaujmy objednavatelov.

Dopravca moze robit navrhy, ale:
a) urcite nie v takom rozsahu ako dnes (ze vlastne vymysla cely system)
b) nie stylom ze nieco posle a objednavatel mu to opeciatkuje, pomaly bez toho aby sa na to pozrel
Reply on: trolleybusworld #189196:
Nie, idem k lekarovi ktory verim ze mi dobre poradi a dobre ma operuje. To je ale uplne nevhodny priklad, pretoze obe akcie vyzaduju predpoklad ze lekar svojej praci rozumie. Kdezto moze byt dopravca, ktoremu verim ze dokaze odjazdit spoje, ale neverim, ze ich vie (alebo chce) dobre navrhnut.

Pri sucasnej mentalite dopravcov je absolutne nevhodne nechat ich kafrat do organizacie dopravy, napokon, ich vysledky vidime uz dnes.
Reply on: 810zssk #189184:
V tomto má trolleybusworld pravdu. Skutočne okrem nášho trojúrovňového IDS existujú aj iné.
Reply on: All1111 #189202:
Ja osobne som sťažnosť posielal mailom, nik odomňa nevyžadoval podpísanie (raz dávnejšie však áno) a sťažnosť riešili... a keď aj teda neriešia, sú povinný odpísať, pokiaľ podnet nespĺňa náležitosti sťažnosti....
Reply on: All1111 #189202:
?
Reply on: Peter6607 #189200:
Ak si sťažnosť nebol podať a PODPÍSAŤ aj osobne na Olejkárskej tak odpoveď nečakaj . Tvoja sťažnosť je považovaná za anonymný podnet ☠
Reply on: Peter6607 #189200:
Peťo, chytím sa tvojho príspevku a pridám sa: Aká je lehota pre DPB na vybavenie sťažnosti? Platí pre nich zákon NR SR č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach (cize lehota 60+30 dni)? Mne odpovedali po 78 dnoch a ohanaju sa tymto, ale kedze Dopravny podnik nie je oraganom verejnej spravy, tak si to mozu akurat tak za klobuk vopchat.... Skor si myslim ze pre nich plati 30 (v oddovodnenych pripadoch dalsich 30 dni)
Prosím, kde sa dočkám odpovede na sťažnosť, keďže vnutorna.kontrola@dpb.sk neodpovedá?
Reply on: Solider #189195:
Skusim ti to na priklade dopravnych komisii miest a VUCiek.

Niekde je to tak, ze dopravnu komisiu tvoria iba poslanci. Maju nazor, ze iba oni su vyvoleni a zvoleni zastupcovia ludu, ktori najlepsie vedia, co miestny pospolity lud v doprave potrebuje a ako sa to ma robit. Nikto im do toho nema pravo kafrat. Podla toho to aj tak vyzera.

Inde je to tak, ze okrem poslancov su clenovia dopravnej komisie aj neposlanci - prakticki odbornici od dopravcov po udrzbovu organizaciu komunikacii.
Aj ti "mozu do veci hovorit" a maju hlasovacie pravo - ale aby bolo zabezpecene (ako Valec napisal) hlavne slovo, z 10-tich clenov su v pomere 6:4 v prospech poslancov. Takto je zabezpecene, ze sa obidve strany respektuju ako partneri (= kazdy odbornik neposlanec ma rovnako 1 hlas ako poslanec a berie aj ZODPOVEDNOST aj za pripadne zle rozhodnutie), ale rovnako je zabezpecene, ze posledne slovo maju poslanci. A potom aj vysledky takejto komisie su uplne ine ako tej prvej.
Inak tak ma napadlo, keďže mazanie pri Molecovej sa už pokazilo, a električky pištia aj tam kde by to nečakal ani obyvateľ Ľvovu, nedalo by sa to mazivo dávať priamo na kolesá? Podobne ako pieskovanie, len teda na vnútornú stranu okolesníka...

Tie plexiská na kabínach T3 hentak otrasne ako sú sú tak od začiatku, alebo tam boli sklá pôvodne v gume, len to povypadávalo? ? Dík
Reply on: trolleybusworld #189194:
Ale proti tomu, aspoň pokiaľ viem, nikdy nikto nenamietal. Ak nehovorím pravdu, tak ma oprav.
Reply on: 810zssk #189192:
Ak si dobry integrator, a neveris v jeho odbornost pri radach, preco mu veris pri naslednej realizacii?

Mas doktora, ktoremu neveris v jeho odbornost, ked sa ides len poradit. A na druhy den ked sa ides k nemu operovat mu uz odrazu veris?
Reply on: trolleybusworld #189191:
Tak ten vzťah ilustruj na konkrétnej situácii.
Reply on: Valec #189193:
Aha, takze sa uz trochu posuvame...

Ano. Urcite je koordinator ten posledny, kto ma nakoniec posledne slovo, tak ako ty ked si kupujes ten fotak.

Tak sme sa posunuli v tom, ze pripustame, ze aj dopravca moze poradit a intergrator si jeho dobry napad moze osvojit.

Ja akurat hovorim, ze by bol nerozumny integrator, ktory by sa neporadil a dal veci iba rozkazom. Rozumny integrator si z dopravcov urobi minimalne poradny organ, ktory mu moze optimalizovat a zlepsit jeho rozhodnutia. Bude ich mat za uzitocnych partnerov - sa mozrejme s jeho poslednym slovom. (Pripustime aj pripady, ze konecne slovo integratora bude niekedy aj podla nazoru dopravcu a nie podla svojho povodneho zameru.)
Reply on: trolleybusworld #189190:
To je síce pekný príklad, ale:

1. Úplne sme odbočili od témy, ktorej podstata spočívala v tom ako sa DPB stavia k celému IDS (do ktorého ho koordinátor netlačí z vlastnej vôle, ale z vôle jeho objednávateľa výkonov a dokonca! 100% majiteľa).

2. Dopravca v IDS môže radiť len do tej miery, ktorá sa bytostne dotýka len jeho... ale v systéme IDS pôsobia viacerí dopravcovia, takže hlavné slovo musí mať niekto, kto si všetky rady vypočuje a na základe nich a svojich potrieb sa rozhodne.

Ale myslím, že práve tebe toto vysvetlovať nemusím, len sa treba niekedy na to pozrieť aj z druhej strany, všakže.
Reply on: trolleybusworld #189190:
Na to musime:
a) verit v odbornost partnera
b) byt presvedceni, ze predajca z nejakeho dovodu bude viac dbat na nas zaujem (co najvyhodnejsia kupa) ako na svoj (maximalizacia zisku) - inak povedane, napr. SL ti NIKDY neodporuci subeh, hoci to moze byt dobre riesenie, kedze je to proti ich (uplne logickemu a opravnenemu) komercnemu zaujmu jazdit co najviac

Nasiel by si dost ludi co ma negativne skusenosti s radou "odborneho" predajcu.
Reply on: Solider #189188:
Solider, neobracaj, prosim ta, moje slova naopak. Ja som nikdy netvrdil, ze dopravca ma rozkazovat koordinatorovi, co sa ma a bude robit alebo nie. Urcite nie. Dopravca je len jeden z obchodnych partnerov a nema pravo rozkazovat druhemu obchodnemu partnerovi. A naopak. Su to obchodni partneri (nie pan a sluha), ktori spolu uzavru zmluvu obojstranne vyhodnu nielen pre nich, ale v tomto pripade hlavne pre cestujucich.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.