Reply on: AAA #189205:
Ja verim, ze existuju ine, ale nie som presvedceny o ich vhodnosti pre nase podmienky. V prvom rade, na zaklade ich vysledkov neverim odbornosti dopravcov a ich zaujme na naplnani verejneho zaujmu. Dalej, celkovo som presvedceny, ze samosprava vie najlepsie ako treba organizovat dopravu (samozrejme za predpokladu ze dostava podklady a ma prislusne odborne oddelenie), urcite lepsie ako nejaky dopravca. V neposlednom rade, ide o sluzby vo verejnom zaujme s prislusnou uhradou za tieto sluzby, preto povazujem za logicke ze kontrolu bude mat organ reprezentujuci zaujmy objednavatelov.Dopravca moze robit navrhy, ale:
a) urcite nie v takom rozsahu ako dnes (ze vlastne vymysla cely system)
b) nie stylom ze nieco posle a objednavatel mu to opeciatkuje, pomaly bez toho aby sa na to pozrel
trolleybusworld
Ano. Urcite je koordinator ten posledny, kto ma nakoniec posledne slovo, tak ako ty ked si kupujes ten fotak.
Tak sme sa posunuli v tom, ze pripustame, ze aj dopravca moze poradit a intergrator si jeho dobry napad moze osvojit.
Ja akurat hovorim, ze by bol nerozumny integrator, ktory by sa neporadil a dal veci iba rozkazom. Rozumny integrator si z dopravcov urobi minimalne poradny organ, ktory mu moze optimalizovat a zlepsit jeho rozhodnutia. Bude ich mat za uzitocnych partnerov - sa mozrejme s jeho poslednym slovom. (Pripustime aj pripady, ze konecne slovo integratora bude niekedy aj podla nazoru dopravcu a nie podla svojho povodneho zameru.)