Reply on: trolleybusworld #189190:
To je síce pekný príklad, ale:1. Úplne sme odbočili od témy, ktorej podstata spočívala v tom ako sa DPB stavia k celému IDS (do ktorého ho koordinátor netlačí z vlastnej vôle, ale z vôle jeho objednávateľa výkonov a dokonca! 100% majiteľa).
2. Dopravca v IDS môže radiť len do tej miery, ktorá sa bytostne dotýka len jeho... ale v systéme IDS pôsobia viacerí dopravcovia, takže hlavné slovo musí mať niekto, kto si všetky rady vypočuje a na základe nich a svojich potrieb sa rozhodne.
Ale myslím, že práve tebe toto vysvetlovať nemusím, len sa treba niekedy na to pozrieť aj z druhej strany, všakže.
810zssk
Presne tak, aerolinke mozem ponuku odmietnut. Rovnako objednavatel moze odmietnut ponuku dopravcu a dopravca bud vypracuje ponuku ktora cestujucemu vyhovuje, alebo sa najde iny dopravca.
Rovnako pri tej aerolinke si TY volis kam a kedy chces ist, pripadne mas nejaku preferenciu kde prestupovat, atd. Aerolinka riesi naplnemoe tvojej poziadavky. Ak si niekedy objednas cele lietadlo (tak ako si objednavatelia objednavaju cely bus/vlak/atd) tak pojde presne vtedy kedy si povies a tam kam si povies, s ohladom na regulacie (rovnako ako bus nepojde cez pole, ale len po ceste, aj lietadlo pojde schvelnymi letovymi trasami, ktore su v tomto porovnani ekvivalentom ciest).