Reply on: mex #189096:
ako by tá jedna linka metra zmenila situáciu 

Dôvodov, prečo metro nie je aktuálne vhodné pre Bratislavu je viacero:
- z ekonomického hľadiska je výstavba metra vysoko náročnou investíciou, rovnako prevádzka metra je z hľadiska nákladov 3x drahšia ako pozemná električka (zabezpečenie vlakov metra, vetranie, prevádzka eskalátorov, osvetlenie, kontrolné a bezpečnostné systémy...)
- dopravno-inžinierskeho hľadiska mesto Bratislava „nedorástlo“ na metro, nakoľko v roku 2017 je podľa prognóz predpoklad vyťaženia z Jantárovej cesty v Petržalke 11 tis. osôb v špičkovej hodine, električka má kapacitu približne 13-14 tis. osôb za hodinu, metro má kapacitu od 25 tis. do 36 tis. osôb za hodinu, z čoho vyplýva, že v špičke by jazdilo metro poloprázdne a v sedle skoro prázdne. Aby sa prevádzka takéhoto dopravného systému vyplatila, musí byť v dostatočne hustom intervale (to platí aj pre trolejbusové a električkové trate)
- prepravného hľadiska je pre porovnanie povrchového a podzemného dopravného systému nutné rátať aj časy presunov do a z podzemia, ktoré sa v prípade horizontálne segregovaných električkových tratí líšia iba minimálne
Mesto Bratislava v rámci zlepšenia dopravnej obslužnosti ráta do budúcnosti s možnosťou prepojenia električkových koľajových tratí s traťami železníc tak, aby bolo možné regionálne električky (tram-train) priviezť až do mesta a pohodlne tak zabezpečiť dostupnosť jednotlivých častí mesta aj z regiónu Bratislavského samosprávneho kraja.
Bratislava nie je ani zďaleka jediným hlavným mestom bez metra, taktiež viaceré hlavné mestá označujú podzemnú električku ako metro. Európske hlavné mestá bez metra sú:
- Ľubľana
- Záhreb
- Belehrad
- Sarajevo
- Bern (hlavné mesto Švajčiarska!)
- Luxemburg
- Edinburg
Bez metra je dokonca aj najväčšie mesto Švajčiarska Zurich.
skeli