Reply on: IK435_FAN #184406:
V prvom rade by Petržalská vozovňa musela mať dostatok vodičov aj vozov, čo momentálne žiaľ nie je. Tak sa stane že niektoré celé služby sú nevypravené (v prípade 68 to môže byť napr. striedač) a iné hradené záložnými vozidlami, často oveľa menej kapacitnými. V druhom rade by mohlo byť po meste vyhradených viac buspruhov, ale ako ucelené ťahy, nie iba úsek medzi dvomi zastávkami. Lebo buspruh na krátkom úseku žabezpečí, že dané vozidlo ním prejde plynulo, ale čo na tom keď už aj tak mešká viac ako je dĺžka intervalu (v prípade 68 aj dvakrát viac ako je dĺžka intervalu). Čiže napr. teoreticky 68 by mohla mať súvislý buspruh od ekonomickej univerzity až po Dulovo Nám - tak by sa dosiahlo že od Holíčskej až po Trhovisko by išla na 0 (scifi).
V treťom rade by sa ten interval na 68 poobede mohol ešte viac zahustiť (na 5 či 4 min.) - ak by bola splnená podmienka 1 a navýšené vzkm od mesta.
No a v neposlednom rade zaviesť v Ba konečne to čo majú aj na západ od nás (ale aj na východ) a právny predpis to umožňuje .. pri linkách typu 50, 68 s hustým intervalom a výrazným meškaním napísať na cp iba interval... 16 00 a interval 5 min.
A potom ešte zlepšiť prácu dispečingu ale aj rozšíriť jeho stavy... lebo vodič ktorý jazdil 4 hod vkuse musí mať potom 30 min pracovnú prestávku .. a tak sa stane že po 18. hod sa naraz odprestávkujú 4 68mičky a nejde 30 min. nič..
Btw. to, čo si videl 68 od Ml. Nív - ona tam došla naprázdno z konečnej napojiť sa na nejaký odchod po trase. Lebo zrejme prišla na Holíčsku už dávno po svojom odchode a nech nemešká až do konca služby ale zároveň nech nevynechá celé kolo tak ide z konečnej naprázdno na trasu na takú zastávku, aby tam bol presne načas...
Dlhý príspevok ešte dlhšia reakcia

(cakam kym mi nacita ich web ale asi sme sa pripojili styria naraz a padol im server)
Ale možno, že ju ešte niekto bude mať
IK435_FAN
S tymi buspruhmi je to v Bratislave biedne, a to ide ruka v ruke aj s tym dodrziavanim intervalov. Proste akokolvek by sme chceli zahustit sucastny 6 minutovy interval o 1 ci 2 minuty, stale sa bude proste vytvaarat diera, vozidla sa budu zhlukovat aj tak, a neviem kde by este vzali dalsi 1 ci 2 vozy navyse na jeho dodrzanie...
Trasa od Mosta Apollo az po trhovisko je nedodrzatelna z pohladu intervalu, co takto uprava trasy? Od mosta Apollo by sa odbocilo doprava na Prievozsku, a z nej potom doľava cez Ruzovu dolinu na trhovisko. Navysili by sa vzkm, no verim ze by sa lepsie dodrzal interval /o to predsa ide ako sluzbu mesta obcanom/.
S tym intervalom v CP si to neviem celkom predstavit pri úrovni a flexibilite sucasneho dispecingu. Ak sa zmeni pristup dispecingu, stane sa flexibilnym na aktualne situacie a bude mat moznost operativne riesit problem /a budu ZV/, potom si to predstavit viem.
Pretoze to aby naraz prestavkovali napr 4 vodici s vozmi len preto, ze predtym sa podobiehali a jazdlili za sebou ako vlacik, sa mi zda plytvanie vozmi. Jednoducho, vodic ma narok na prestavku, nie je o com, tak poslem vodica vo vozovni zo zalohy s dispecerom na konecnu a to kolo s vozom sa riadne odjazdi. /viem, sci-fi, ale takto nejako si to predstavujem.../
Musi konecne niekto pochopit ze treba zacat vo vypravach ci sledovani vyprav rozmyslat, nie len sa krvopotne drzat nejakej smernice a neurobit nic flexibilne....