Reply on: Marek1978 #183898:
Mal by byť, ale mal by končiť v určitej vzdialenosti pred križovatkou - v takej, aby sa bus dostal cez križovatku na prvý cyklus. Pred ním by pokojne mohli byť autá, tuná nemusí stáť pred semaforom ako prvý (na rozdiel od Štefánikovej pred Križkovou). Prínos pre MHD by zostal zachovaný a IAD by nebola natoľko obmedzená.(Samozrejme, tú vzdialenosť treba voliť o čosi menšiu než by vychádzalo z teoretických výpočtov, aby bola rezerva na tie autá, ktorých vodiči si pred koncom bus pruhu povedia "však už sa tam pichnem, je to len 5 metrov".)
Ike
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
§ 11 (2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
=========================================
Čiže vodič môže podľa vlastného uváženia využiť BUS pruh na odbočenie a zaradenie. Ideálny prípad je krátka jazda v BUS pruhu a v správnom momente zaradenie medzi vozidlá v regulérnom jazdnom pruhu. Tipujem, že realita je taká, že
a) buď sa IAD chcú zaradiť hneď v tom momente, kde sa cesta napája na BUS pruh
b) IAD si idú až po semafor a BUS pruh ignorujú