§ 12 (1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
§ 11 (2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
=========================================
Čiže vodič môže podľa vlastného uváženia využiť BUS pruh na odbočenie a zaradenie. Ideálny prípad je krátka jazda v BUS pruhu a v správnom momente zaradenie medzi vozidlá v regulérnom jazdnom pruhu. Tipujem, že realita je taká, že
a) buď sa IAD chcú zaradiť hneď v tom momente, kde sa cesta napája na BUS pruh
b) IAD si idú až po semafor a BUS pruh ignorujú
Presne si to vystihol, vo väčšine prípadov ide o zbytočné a zmätočné premenovávanie. Ale napr. takú zastávku "Športové letisko" by som v návrhu hľadal márne. Pritom letisko vo Vajnoroch bolo zrušené ešte v r. 2007.
Premenovávanie zastávok a prečíslovávanie liniek sú dva varianty hovadín z toho istého súdka. Ľudí to len zbytočne mätie. Aký praktický význam to má?
Áno, zišlo by sa premenovať pár zastávok, kde sú mätúce dnešné názvy. Nezdá sa mi napríklad, aby zastávka STU bola aj na Radlinského, aj na Mýtnej. Alebo ak zanikne nejaký objekt, podľa ktorého bola zastávka pomenovaná (napr. ak zbúrajú Park kultúry), tak treba nájsť nový názov. Ale inak, nechajme názvy na pokoji.
ale k zdrzaniu mhd aj tak pride...lebo aj pri napajaní sa pri auparku aj z pod noveho mosta smer zoska auta blokovali autobus lebo sa nemohli zaradit...cize meskanie nabere aj tak...to co napr. 93 stratila na krizovatke sav teraz straca pri tychto ,,radeniach,,... ?
preco tam silou mocou tahaju tram train ? preco sa na to nevykaslali a je to len ciste elektricka na 1000 mm .. dalsie debilne rozhodnutie .. a to citanie zacinalo tak pozitivne, ze elektricky mozu byt nosny system ..
Tunel bol vždy tunel. Nevidím dôvod ho meniť. Je to dobrý orientačný bod a má aj povedomie u ľudí. Ale inak s Tebou súhlasím, no treba to hodnotiť individuálne a nie paušálne.
Inak na moste SNP slušné zápchy. Niektorí to nezvládajú a idú aj v BUS pruhu. Väčšinou sa však jedná o vodičov, ktorí odbočujú na nábrežie popod most. Ťažko povedať, či porušujú dopravné predpisy nakoľko vyhradený jazdný pruh je možné využiť v prípade potreby aj ako zaraďovací a odbočovací. V tomto kontexte žiadny autobus nezdržiavajú, keďže BUS pruhom plynule prejdú a plynule ho opustia.
Otázne však je ZDZ, ktoré raz definuje BUS pruh ako vyhradený jazdný pruh a raz ako regulérny jazdný pruh s obmedzením.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk