Aká sotovina? - To, že SORom praskali rámy som si nevymyslel. Práveže x iných ľudí tu stále píše ako sú všetky autobusy na velké H. Ja som osobne vdačný aj za tie NB18.
S tým Solarisom to som to akosi pozabudol, beriem. Ale zase vyhľadom k počtu odobraných vozidiel aj v Nemecku si nemyslím, že ide o nekvalitnú značku. Okrem toho viac diskutujúcich je tu práve za Solaris.
A Tie Capacity sú možno predražené ale verím tomu, že vydržia aj raz toľko ako SOR.
Len,aby nám TEN-T nevyfúkli nakoniec Rakúšania ? Ja neviem čo Jano rieši nejaké zrušenie tendra na stavbu Filiálky ? Koniec koncov ten má prsty v Doprastave a v pár menovaných tabuľkových firmách tak neviem čo chce rušiť...Ja by nim tak sa nabalím tak,že mi tie prachy budú trčať až zo Schweizu ?
Motoricky sa Citelisy nedajú porovnať so SORkami (B(N) 9.5,10.5) a s Tedomom ani nehovorím...SORky a Tedomy sú lenivé a v kopci sa správajú jak stará 105ka ? v Dúbravke,na Dlháčoch a v Lamači to zavýja tak ako keby tomu už-už motor išiel vyskočiť ?
SOR NB18 je pokus a opakujem sa z predošlej reakcie je to podľa mňa predĺžené kinderko ? SOR "Shity" ak vydrží 6 rokov tak to bude úspech ?
CapaCity je Mercedes a ten je sám o sebe pojem...Tam sa spoľahlivosť a kvalita očakáva ? Vieš si predstaviť,že karoséria CapaCity by bola zložená z tých materiálov ako SOR NB18???Dobrý joke že? ? ? ?
Pán Boh nám pomáhaj pri tendri na CNG kĺby...
1) Cesty sú katastrofálne to je pravda ? ja stále hovorím,že SOR NB18 nie je autobus ? je to predĺžené kindervajco (ešte aj použité materiály sú takmer totožné s B 9.5 tak sa potom nediv ako to vyzerá po pár mesiacoch ich prevádzky ☺ Pozri si ako vyzerá a ako je skonštruovaný taký Solaris,MAN,Mercedes a porovnaj si to zo SORom....NB 18ka je len pokus o lacný autobus,ktorý vyhráva v tendroch tak nastavených,aby vyhral...viď tender pre Bratislavu a Prahu ak sa nemýlim
2)Nesedeli by na zadku keby mali po ruke náhradné diely na jednotlivé typy autobusov....Základné prehliadky napr. MBCC spravia ešte dielenskí vo vozovni,ale na väčšie kontroly a opravy ich aj tak musia odviezť na Tuhovskú lebo na to nie sú jednoducho zaškolení...
3)Vodiči môžu maximálne umyť z vlastnej iniciatívy voz a skontrolovať olej,prípadne niečo viac ak sú technicky zruční...Tí čo tak robia,by to de facto robiť nemuseli,ale snaha sa cení ?
Za ten oznam treba DPB poriadne prefackat. Ako preboha mozu napisat ze bude jazdit menej spojov, ale neuviest ktorych sa redukcia tyka?? Specialne na linke ako 25 co ide raz za uhorsky rok??
Tak možno tie Citelisy najlepšie nie sú ale myslím, že DPB nemá také zloženie vozového parku aby si mohol dovoliť takto vyradiť nízkopodlažné vozidlo. Dobre, je tu dosť hrbatých SORov akože nízkopodlažných v skutočnosti len čiastočne s menšou kapacitou. SORom NB 18 sa pre istotu lámali rámy po troch mesiacoch prevádzky tak im by som tiež trvácnosť nedával. Tedomy tiež nie sú vraj bohviečo. Jedine čo obstojí sú MB Capacity a Solarisy - 61 vozidiel...z +-500.
Peter6607
K diskusii akurát toľko, že pravdu má ten, kto ju môže skutočne dokázať príkladom a nie hypotézami.