Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
inak OT:

Od 1.7. platí objektívna zodpovednosť a úsekové meranie MPR. Viacerí hovoria, že úseky v ktorých sa meria MPR nie sú označené, ale že v súčasnosti sú vo všetkých tuneloch a "niekde" na diaľniciach.

Na diaľniciach som si ale všimol také fluorescentné malé značky (ono je to menšie ako kilometrovník a nie je na tom žiadny text) - napr. pri výjazde za križovatkou Lamač a pred mostom Lafranconi. Nie je to náhodou ono?
Reply on: eripmav #181950:
Konkurencieschopnosť MHD je predovšetkým v tom, že môže byť rýchlejšia (!!!). Hovoríme hlavne o koľajovej doprave.

Toto momentálne funguje na račianskej radiále. Ale inak ideme presne opačným smerom, keď koľajovú dopravu rušíme.

Keby sme ju rozširovali s preferenciou a mala by aj adekvátny komfort - som presvedčený, že MHD by chodilo viac ľudí.

U nás nemá ani konfort, ani preferenciu, a pomaly o chvíľu nebude mať ani kde jazdiť.
Reply on: Dave177 #181949:
ukazkou su dve americke mesta LA a NY...
v LA chodia klimatizovane autobusy takmer ako chladnicky, a chodi nim len mexicka a cierna socka...
v NY chodi MHD takmer kazdy, naprosto kazdy, biznismani, snad okrem najvrchnejsieho manazmentu, pravnici, uradnici, bankari...

preco???

nie preto ze by to bolo pohodlnejsie stat v metre...
ale preto, ze MUSIA, pretoze nezaparkuju za nejaku rozumnu cenu, ak nechcu dat polovicu vyplaty na parkovanie v praci a druhu polovicu na parkovanie doma ?

proste musia a nie ze chcu...
Reply on: 810zssk #181951:
Teda, myslel som to tak ze nemat klimu v MHD znamena robit MHD sockou...
Reply on: eripmav #181948:
Klimatizacia je STANDARD. Auto bez nej dnes uz ani nekupis a pritom auto ma obrooooovske okna... Nemat klimu znamena byt socka.
Reply on: Dave177 #181949:
ten kto ma na to aby isiel autom, a ma na to zaplatit tomu autu parkovanie,
tak ten s vysokou pravdepodobnostou tym autom pojde tak ci tak...

konkurencieschopnost MHD nikdy nebude vo vyssom pohodli... to je nemyslitelne...
konkurencieschopnost MHD moze byt v tom, ze je lacnejsia, cim sa myslia aj naklady na parkovanie, ktore v kazdom normalnom vacsom civilizovanom meste neamerickeho typu tvoria naprosto dominantnu polozku pri cieli v sirsom centre mesta...
To je ako v tej reklame. My ju nepotrebujeme, ale chceme ? . Ja píšem len za seba, radšej pôjdem klimatizovaným osobným autom 20 minút ako s narvatým neklimatizovaným autobusom (električkou) 15 minút. Však keď DPB nepotrebuje príjmy z cestovných lístkov ☺
Reply on: 810zssk #181947:
- carovne slovicko chcem, to snad nemyslis ako argument ? podla mna vacsina ludi chce vlastne auto s osobnym soferom, nepracovat, uzivat si dochodok a mozno vobec zit niekde pri mori alebo v horach, nazor a argumenty typu "chcem" su na smiech
- bola realizovana nejaka seriozna anketa, alebo aspon anketa na tychto strankach, ktora by sa nejak relevantne pytala na klimatizaciu??? to znamena teda ze nie typu, ze chcete klimatizaciu v horucavach: ano/nie/neviem... no co asi tak ludia odpovedia... to je ako pytat sa ci chcete gulku do hlavy... ano/nie/neviem... 90%odpovie to co sa da cakat, 5% si urobi srandu a odpovie just naopak a 5% neviem ?
- nejaky aspon trochu vypovedny anketa by mala zniet aspon typu, ze ci chcete vo vozidlach male okienka bez klimatizacie, alebo velke obrovske okna a stresne vetraky s dobrym prudenim vzduchu, alebo chcete klimatizaciu za cenu vyssich dani a vyssieho cestovneho alebo menej liniek s vycislenim rozdielu ceny velkych okien a klimatizacie, najma jej prevadzky...
- este aj v tomto type ankety je urcita znacna systemova chyba! ludia mozu deklarovat ze su ochotni zaplati za klimatizaciu viac, ale keby k tomu malo dojst, tak k tomu nedojde... takze by boli 2 druhy autobusov a s klimatizaciou a bez... a tie s klimatizaciou by boli o nieco drahsie... az tu by sa naozaj uvidelo ako velmi ludia chcu klimatizaciu... isteze to je uz fantasmagoria v prostredi MHD, ale to je jediny relevantny prieskum trhu... napriklad v takych podmienkach zeleznic nie az tak mimo... rozdelit vagony na 1. a 2. triedu nie je az taky novy napad... za 1. triedu je ochotnych si zaplatit vacsinou malinky zlomok cestujucich, a na ovela dlhsich tratiach... pritom garantovana klimatizacia je len v prvej triede...
Reply on: eripmav #181945:
Mozno klimatizaciu nepotrebujeme, ale vacsina ju chce. Ak v MHD nebude tak ludia budu z tej MHD utekat.
Reply on: eripmav #181945:
"mi proste ziadnu klimatizaciu nepotrebujeme" - my teda nepotrebujeme ani mhd.
Reply on: roman2 #181933:
porovnavat klimatizaciu v USA a u nas je dost chore...
obzvlast vychodne pobrezie USA ma totiz uplne inu klimu, je tam hlavne neznesitelna vlhkost, a tak naozaj nic ine ako klimatizacia nepomoze...
u nas sice aj ked je extremne teplo, vdaka tomu ze nie je tak vlhko, tak sa ta teplota da bezproblemov zvladnut prudenim vzduchu, teda ventilatorom, a vo vozidlach poriadnymi oknami...
mi proste ziadnu klimatizaciu nepotrebujeme, a keby aj ano, tak na nu proste nemame, a ventilator a velke okna su v porovnani s klimou a jej prevadzakou temer zadarmo...
samozrejme ze na operacnych salach by sa nemal robit prievan a fukat ventilatorom, to je ine ako autobus, no ale predstavte si, ze ani tam nie je vsade klimatizacia, v 21.storoci...
Reply on: Solider #181943:
Vodiči IAD sú v tomto prípade podľa mňa absolútni ignoranti ? Keď vodič nevidí zastávkové prístrešky a stojacu električku s otvorenými dverami tak si môže rovno objednať preskúšanie v autoškole ? Ja keď vystupujem na takejto zastávke tak pre istotu vystrčím hlavu von a pozriem sa či nejaký sedlák s autom nefrčí okolo bez povšimnutia eliny a zastávky ?
http://udalosti.noviny.sk/z-domova/03-07-2012/hazard-nebezpecne-zastavky-mhd-su-neriesitelnym-problemom.html

Keďže od 1. júla platí objektívna zodpovednosť, navrhujem toto video zaslať polícii, nech ho prešetria a daného experta odmenia pokutou, resp. odňatím vodičského oprávnenia.
Reply on: tr3mp #181937:
Keď na bicykel tak len ráno alebo na večer keď zapadá slnko.Aj to dať kolečko na hrádzi.Napríklad trasa Bratislava-Čunovo-Bratislava.alebo ešte ísť na korčule to je v pohode,ale cez deň za plnej premávky tých ignorantov v autách by som to neriskoval na žiadnej komunikácii v meste ☺
Športom k trvalej imunite a nie k invalidite ? To čo píšeš je absolútna pravda ?
Reply on: S499.1023 #181935:
Jak inak ? ? ?
Reply on: Peon #181939:
Otec ma požiadal o napísanie a poslanie nasledujúceho e-mailu. Ja predpokladám, že to nebude možné, ale aj tak som zvedavý na odpoveď DPB alebo KDI:

"Bolo by mozne zriadit na minibusovej linke 128 ZONU STOP aj medzi zastavkami "Vapencova" a "OC Glavica" na Opletalovej ulici? V pripade potreby mozem zabezpecit peticiu zo strany zahradkarov.

Ak by ste mi nevedeli jednoznacne odpovedat, prosim o preposlanie tohto e-mailu na prislusny kompetentny organ. Vopred dakujem."


Reply on: Peon #181894:
Odpoveď z DPB (v e-maile som to samozrejme formuloval bez emócií a posledný odstavec zo svojho príspevku na ktorý reagujem som tam nedal):

"Zastávky boli umiestnené v súlade s plynulosťou a bezpečnosťou premávky na pozemných komunikáciách (schvaľovanie príslušným správnym orgánom – dopravnou políciou).

1. Zastávka bola premiestnená bližšie k hlavnej ceste včera ráno (pondelok) cca o 7:00 hod. Bližšie to nejde z dôvodu bezpečnosti premávky.
2. Opäť je to z dôvodu bezpečnosti, nakoľko autobus by vyšiel na hlavnú cestu a musel by hneď zastaviť. Blokoval by tým autá idúce po Opletalovej ulici."
Reply on: Peon #181786:
Napísal som do DPB e-mail aj na ich Facebook stránku a tu je odpoveď:

"Súčasná organizácia dopravy v Devínskej Novej Vsi bola uskutočnená na základe požiadaviek MČ Devín (platí pre linku č. 128) a MČ Devínska Nová Ves vo väzbe na zabezpečenie obslužnosti ZŠ I. Bukovčana, územia v oblasti ul. Bridlicová a OC Glavica, prepravných nárokov k/zo SOŠ PZ na Vápencovej ul. a zmien v cestnej infraštruktúre v oblasti Bory, ktorá si vynútila nárast jazdných časov na niektorých linkách (napr. linka č. 23), s prioritou zachovania objemu dopravných výkonov. Vzhľadom na účelovosť linky č. 128 boli časové polohy odchodov/príchodov nastavené k požiadavkám obsluhy ZŠ I. Bukovčana a SOŠ PZ na Vápencovej ul., čo znižuje možnosť zabezpečenia nadväznosti na iné linky MHD. Dopravný podnik Bratislava, a.s. po vyhodnotení prevádzky dotknutých liniek nevylučuje úpravu trás/intervalov týchto liniek."
Reply on: roman2 #181934:
Ja súhlasím, imunitu treba posilovať. Klimatizácia je pre padavky ?

Osobne radšej jazdím na neklimatizovanom bicykli v lete pri +35 a v zime pri -20, to je podľa mňa lepší tréning na imunitu, ako v lete jazdiť klimatizovaným vozidlom a striedať to s vonkajšou horúčavou a v zime jazdiť vykúreným vozidlom a striedať to s vonkajšou zimou. ?
Reply on: 810zssk #181930:
Trochu je rozdiel, keď ide americké dieťa z klimatizovaného domu do klimatizovanej garáže, odtiaľ klimatizovaným autom do klimatizovanej školy alebo klimatizovaného nákupného centra - to striedanie teplôt môže byť paradoxne menšie ako u nás. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.