Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #181455:
Je to naozaj hanba ?
Reply on: 810zssk #181457:
No...pri tých všetkých podmienkach aké majú v DPB, silno pochybujem.A tie (nazvem ich slušne) WC dámy si aj tak neoveria či je to vodič DPB alebo taxikár.Je im to fuk.0,20€ pre každého,bez výnimky
Vsimol som si ze uz je vypnuty zobrazovac smeru vyhybky z Blumentalu na stanicu... To je nieco nove, ci uz je to tak dlhsie? Lebo este nejaky cas po odstaveni to vsetko svietilo.
Reply on: TeBeCe #181461:
som zvedavý, ako dopadne bod 7 a kedy bude reálne hotová Radlinského - snáď nie až v 2015... a čo na tom stojí 156 tisíc?
Reply on: Petto #181459:
pred hodinou este existoval.
Reply on: Valec #181458:
Subor neexistuje ?
Bod 8 Návrh na zvýšenie cestovného pre predplatné cestovné lístky.
"Komisia dopravy a informačných systémov MsZ po prerokovaní berie na vedomie informáciu o nutnosti úpravy tarify MHD pre predplatné cestovné lístky o úroveň inflácie."

http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11033021
Reply on: roman2 #181454:
Vodici DPB uz nemaju WC na ASMN zadarmo?
Reply on: Marek1978 #181450:
Tak takého vodiča naozaj nepochopím. To už by mala byť starosť DPB dohliadnuť si na svojich zamestnancov aby nevykonávali potrebu na autobusy (aspoň tam kde sú sociálne zariadenia). ?
Reply on: roman2 #181454:
Tak to je riadna neschopnosť DPB... Hlavne všade lákajú verejnosť aby cestovala MHD ale pre svojich vodičov nevedia zaobstarať ani vhodné pracovné podmienky... ?
Reply on: luky133 #181429:
Myslím,že nie.Zopár krát som videl ako išli vodiči 21tiek prestávkovať na Opletalku.A ak niektorí nechodia tak sa čudujem,že im to nevadí...Na AS žiadna socka (jedine platené WC priamo v budove AS),pri starej bráne VW tiež... No radosť robiť L21 ? že vitaj v DPB ?
Reply on: VLK #181449:
Skúšal si niekedy jazdiť s plným močovým mechúrom? Vieš čo všetko musí urobiť vodič keď chce opustiť vozidlo? Často je rád, že vystúpi z vozidla a oprie to o koleso! / dať klin pod koleso, uzamknút vozidlo a zabezpečiť proti odcudzeniu....../

Martin Fundárek

Reply on: Valec #181444:
Ja to skúsim pre sysla trochu rozviesť.
Väčšie mestá, v ktorých logicky vznikla potreba mestskej dopravy najskôr, mali a majú 1435 mm, pretože začínali ešte s konskými alebo parostrojnými železnicami a tam bol štandard 1435 mm. V menších mestách, akým bola v tých časoch aj Bratislava, sa začala mestská doprava zavádzať neskôr, keď už bola k dispozícii električka, a ako si napísal, normy umožňovali stavať ich na 1000 mm. V tých časoch iná možnosť, ako koľajová dráha, nebola - trolejbusy a autobusy boli v štádiu pokusov.
Po 2.SV boli trate i vozový park v dezolátnom stave. Veľké mestá (1435 mm) si električky zachovali, malé mestá už mali k dispozícii pomerne kvalitnú alternatívu - trolejbusy a autobusy. A keďže v malých mestách bol malý dopyt, nebolo potrebné naďalej udržiavať koľajové dráhy a prešlo sa na cestnú dopravu.
Ďalšiu ranu dostala električková doprava koncom 60-tych a začiatkom 70-tych rokov. Lacná nafta a spoľahlivé vozidlá (RTO, ŠM) znamenali koniec ďalších električkových prevádzok v malých mestách.
K prestavbe na 1435 mm sa odhodlal len Liberec, jednu trať prestavovali cca 15 rokov a druhá zostala na 1000, lebo došli prachy. Rovnako by skončil pokus o prestavbu v Bratislave.
Pre úplnosť treba ešte zmieniť Most+Litvínov, kde kedysi bola 1000 mm a dnes je 1435, ale tam išlo o výstavbu novej trate v novej polohe, stará trať bola zrušená (kvôli banskej činnosti). Prestavované úseky tvorili minimum (len časť vnútromestských úsekov v Moste).

Suma sumárum: to, že zanikali 1000 mm systémy, nebolo z dôvodu nevýhodnosti rozchodu, ale z dôvodu nepotrebnosti (resp. predraženosti) električkových tratí ako takých. Ak by v malých mestách boli bývali mali električky 1435 mm, boli by zrušené takisto.
Reply on: luky133 #181447:
na vysehradskej je socka a pri vw je na opletalke ale to sa nie vzdy stiha ked chces mat prestavku
Reply on: VLK #181449:
Pri Technopole maju svoju budu a neuveris, ale niektori su tak lenivy prejst 15m, ze to opru o koleso alebo o tie krikove stromy ?
Reply on: luky133 #181447:
nie je to iba o dopravcovi, ale aj o vodičoch... z mojej skúsenosti viem, že niektorí vodiči, aj keď im je ponúknutá sociálka niekde (napr. v blízkej budove, alebo čerpačke PHM s ktorými je dohoda) tam chodiť nebudú, lebo ich to nejak ponižuje, oni chcú mať svoju búdu (ktorú aj tak niektorí z nich rozkradnú) a tam byť... a keď nie je, tak to riešia tak, ako to riešia... mnohé je o ľuďoch...
Reply on: luky133 #181447:
nedavno som bol v ostrave, autobus na dojazde do vozovne zastavil na ceste rovno pod oknami intraku, vodic otvoril druhe dvere, priamo z autobusu vykonal potrebu a pokracoval v jazde...takze nie je to len nasa specialita...
Reply on: irizar #181443:
Tak to je smutné, že DPB nevie zabezpečiť na pomerne frekventovanej konečnej aspoň jedno sociálne zariadenie. Ale teraz ma napadlo, že WC je možno v zdravotnom stredisku, ale to si nie som istý. Kebyže je DPB ochotný mohol to vyriešiť nejako v spolupráci s VW napr. za dočasné odpustenie/zníženie poplatku za prevádzku linky 92 (ak ju teda ešte VW dotuje)...
Reply on: sysel777 #181438:
Neupusta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.