Pripomenul si mi jednoho bývalého kolegu. Ten svojho času na prímestskej doprave v nemenovanej SADke odbavoval cestujúcich štýlom "plnú cenu s lístkom alebo za polovicu bez lístka" a obhajoval to tým, že keby mu platili aspoň tých tisíc eur mesačne, tak by to robiť nemusel. Teraz robí vonku, zarába cca. 3000 eur mesačne v čistom a s lístkami čachruje stále. Len neviem akú výhovorku má teraz.
otazka do plena...dnes som isiel 83 a na hodzku na krizovatke jej odisla prevodovka...tak krokom prisiel na zastavku...na zastavke vypol motor a znovu nastartoval...zase sa mu nedarilo rozbehnut tak zase vypol motor...pak po opatovnom zapnuti sa uz rozbehol akoby sa nic nestalo...je tam nejake prepojenie??elektronika???....
Dnes akcia revízorov v rannej 39 (pdchod 8:20 z CSU). Nastupili asi na ZOO, po Lafranconi stihli skontrolovat len zopar ludi v oblasti dveri, ale sranda bola pocuvat takmer od kazdeho na otazku revizora, nech ukaze listok, odpoved: "Nemam"...
Keď to tak vezmeme, pokiaľ si obyvateľ BA ten zákaz môže byť problém i preto, lebo podľa zákona o obecnom zriadení máš ako obyvateľ právo používať obvyklým spôsobom obecné zariadenia a ostatný majetok obce slúžiaci pre verejné účely.
Nič v zlom, ale ten druhý odstavec mi silne pripomenul jedno legendárne dopravácke stretko, kde jeden vodič autobusu ostatných presviedčal, že za to, že okráda svojho zamestnávateľa je vlastne vinný zamestnávateľ, ktorý mu to málo účinnými kontrolnými mechanizmami umožňuje.
Dodržiavanie zmluvných podmienok je predovšekým v záujme oboch zmluvných strán. Ak existuje teda dôvod, prečo napriek uzatvoreniu zmluvy druhej strane neveriť a zamedzovať výskytom porušenia tejto zmluvy, mala by druhá zmluvná strana urobiť všetky možné právne kroky, ktoré k tomu budú viesť.
To, že dpb má smiešne pokuty a frekvenciu vodičov v limite 0 je chyba dpb. Rovnako, ako je chyba, keď si napríklad zle prečítaš reklamačné podmienky pri nákupe elektroniky a rovnako, ako sa dunčo sťažuje, že dostal ban, lebo floodoval
"Jazda na čierno nie je trestný čin. Je to nedodržanie zmluvných podmienok, ktoré je príslušne sankciované." - Naozaj to nie je trestny cin, ale sucasne treba povedat ze to nie je len nedodrzanie zmluvnych podmienok, ale tiez nedodrzanie zakona.
"Na čiernom pasažierovi nevidím nič zlé - nedodržiava zmluvné podmienky a v určitom prípade je postihnutý." - Cize porusovanie zmluvnych podmienok je OK ak si ochotny v pripade ze ta nahodou chytia zaplatit sankciu?
Jazda na čierno nie je trestný čin. Je to nedodržanie zmluvných podmienok, ktoré je príslušne sankciované. Na čiernom pasažierovi nevidím nič zlé - nedodržiava zmluvné podmienky a v určitom prípade je postihnutý.
Ak existuje združenie indivíduí, ktoré si zbierajú peniaze na platenie pokút (akože poistné), je to ich vec. Skôr ako okrádanie podniku mi to však príde ako pyramídová hra. Dávať dobrovoľne peniaze niekomu len tak za "budúce služby" - to veru dobré nie je.
Ja pravidelné cestovanie na čierno neuznávam, ale sám som parkrát išiel ako šedý (možno až čierny) pasažier. Plne vedomý svojho priestupku. Podobne ako s jazdením rýchlejšie, ako je MPR.
Na zastrelenie to nie je, len keď sa prekročí únosná hranica, začne sa to riešiť prísnejšie (kontrolami MPR, resp. v tomto kontexte sprísnením revíznych kontrôl).
Treba však nejakého šikovného manažera, ktorý zistí, či by prípadné zvýšenie kontrôl nespôsobovalo väčšie náklady DPB ako vhodne odhadnuté straty spôsobené čiernymi pasažiermi. Ak áno, potom ich musíme tolerovať.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike