Keď to tak vezmeme, pokiaľ si obyvateľ BA ten zákaz môže byť problém i preto, lebo podľa zákona o obecnom zriadení máš ako obyvateľ právo používať obvyklým spôsobom obecné zariadenia a ostatný majetok obce slúžiaci pre verejné účely.
Nič v zlom, ale ten druhý odstavec mi silne pripomenul jedno legendárne dopravácke stretko, kde jeden vodič autobusu ostatných presviedčal, že za to, že okráda svojho zamestnávateľa je vlastne vinný zamestnávateľ, ktorý mu to málo účinnými kontrolnými mechanizmami umožňuje.
Dodržiavanie zmluvných podmienok je predovšekým v záujme oboch zmluvných strán. Ak existuje teda dôvod, prečo napriek uzatvoreniu zmluvy druhej strane neveriť a zamedzovať výskytom porušenia tejto zmluvy, mala by druhá zmluvná strana urobiť všetky možné právne kroky, ktoré k tomu budú viesť.
To, že dpb má smiešne pokuty a frekvenciu vodičov v limite 0 je chyba dpb. Rovnako, ako je chyba, keď si napríklad zle prečítaš reklamačné podmienky pri nákupe elektroniky a rovnako, ako sa dunčo sťažuje, že dostal ban, lebo floodoval
"Jazda na čierno nie je trestný čin. Je to nedodržanie zmluvných podmienok, ktoré je príslušne sankciované." - Naozaj to nie je trestny cin, ale sucasne treba povedat ze to nie je len nedodrzanie zmluvnych podmienok, ale tiez nedodrzanie zakona.
"Na čiernom pasažierovi nevidím nič zlé - nedodržiava zmluvné podmienky a v určitom prípade je postihnutý." - Cize porusovanie zmluvnych podmienok je OK ak si ochotny v pripade ze ta nahodou chytia zaplatit sankciu?
Jazda na čierno nie je trestný čin. Je to nedodržanie zmluvných podmienok, ktoré je príslušne sankciované. Na čiernom pasažierovi nevidím nič zlé - nedodržiava zmluvné podmienky a v určitom prípade je postihnutý.
Ak existuje združenie indivíduí, ktoré si zbierajú peniaze na platenie pokút (akože poistné), je to ich vec. Skôr ako okrádanie podniku mi to však príde ako pyramídová hra. Dávať dobrovoľne peniaze niekomu len tak za "budúce služby" - to veru dobré nie je.
Ja pravidelné cestovanie na čierno neuznávam, ale sám som parkrát išiel ako šedý (možno až čierny) pasažier. Plne vedomý svojho priestupku. Podobne ako s jazdením rýchlejšie, ako je MPR.
Na zastrelenie to nie je, len keď sa prekročí únosná hranica, začne sa to riešiť prísnejšie (kontrolami MPR, resp. v tomto kontexte sprísnením revíznych kontrôl).
Treba však nejakého šikovného manažera, ktorý zistí, či by prípadné zvýšenie kontrôl nespôsobovalo väčšie náklady DPB ako vhodne odhadnuté straty spôsobené čiernymi pasažiermi. Ak áno, potom ich musíme tolerovať.
Nie sú "nórski ľudia" ako "nórski ľudia" - hlavne Oslo je plné prisťahovalcov a utečencov, ktorých modus operandi je cestovať načierno. Toť tento týždeň som zažil somálčana, ktorý po zistení, že ho do autobusu zadarmo nepustím začal vykrikovať že "it is discrimination!"
Mne sa čím ďalej tým viac páči myšlienka, že by prepravná kontrola bola zverená mestskej polícií, alebo sa aspoň robili za ich asistencie. To by akékoľvek gerojovanie s nepreukazovaním totožnosti eliminovalo.
Nórski ľudia sú uplne niekde inde, než Slováci. Tu sú všetci geroji pred revízormi, aké majú práva, a ako im nemusia preukázať svoju totožnosť, ale aby platili za niečo, za čo sa platiť má, tak to nie.
Možno by pomohlo, keby boli zrušené finančné postihy a boli by zavedené telesné tresty, napríklad za tretie cestovanie načierno štyridsať razy vyšvácať korbáčom ? Ako za feudalizmu ?
Tak vies, musia sa rozhodnut ci chcu vysutazit Bombardier, tak ako sa svojho casu Zahradnik rozhodol ze vysutazia CapaCity na zaklade pozitivnych reakcii ?
Mesto bude zbierať podnety a zisťovať názory verejnosti na modernú električku. "Tie potom vyhodnotíme a rozhodneme, či pôjdeme do vyhlásenia súťaže," dodal hovorca.
Cestujúci sa určite zhodnú, že nízkopodlažnú električku v Bratislave netreba, klimatizácia je úplne nepotrebná vec a v tej oranžovej farbe sa nehodí do Bratislavy. ?
Pozri, bus je majetok DPB, ten ma rozhodovat o tom kto tam bude mat pristup. Osoba ktorej to pisomne zakaze tam nema co hladat. Je otazka ci s tym legislativa rata (napr. problem moze vzniknut s prepravnou povinnostou).
mne osobne sa páči prípad Nórska - pokuta za jazdu na čierno vysoká, ale ak odmietneš preukázať totožnosť, platíš výjazd polície a zdržanie spoja - ktoré sa pohybuje rádovo v čiastkach okolo 50tis NOK za každý zmeškaný spoj. Keď som v Osle stretol partiu revízorov a pýtal sa ich, ako riešia čiernych pasažierov, ktorí nepredložia doklad totožnosti, ich odpoveď bola, že sa im to ešte nestalo... ale zase som počul o amerických turistoch, ktorým to nerobilo problémy, zdržali dva spoje a zaujímavá bola celková sumička...
v každom prípade som za zintenzívnenie kontrol v rámci celej siete (nie iba vybrané úseky), prepravná kontrola nemá pôsobiť represívne, ale výchovne...
810zssk
"Na čiernom pasažierovi nevidím nič zlé - nedodržiava zmluvné podmienky a v určitom prípade je postihnutý." - Cize porusovanie zmluvnych podmienok je OK ak si ochotny v pripade ze ta nahodou chytia zaplatit sankciu?