Mám pripomienku k prestupu zo spoja 91 na 90 na zástavke Gaštanova alej. Na tejto trase spoj 91 zväčša meško už 2-3 minúty a spoj 90 ho na uvedenej zástavke nečaká, lebo na prestup je vymedzená len 1 minuta. Na výtku šoférovi 90 že nepočkal spoj 91 odpovedal, že on sa musí držaťb platného cestovného poriadku. Proti tomu sa nedá namietať. Aby spoj 90 nepremával prázdny, tak ostáva len na DPmB aby napr. bus 90 vychádzal zo svojej končiacej stanici (ŽS Rusovce) až vtedy, keď popri ňom prejde spoj 91, alebo aby ho čakal na zástavke Gaštanova alej. Prosím zvážte moju pripomienku
povedal by som, ze zalomenie vlecky trochu skresluje a ide o klasicky ventilator. Aj voz vlavo ma v prednej casti ventilatory, co vozy s klimou nemaju...
Osobne si nie som istý, či je z hľadiska europeňazí nutné nahrádzať autobusovú linku 41. Nikto totiž hodnoverne nepovedal, čo presne bude Európska komisia vyhodnocovať. Merateľné kritériá v projekte hovorili len o počte prepravených cestujúcich. Ostatné aspekty boli uvedené v časti "zdôvodnenie potreby navrhovanej činnosti v danej lokalite". Naozaj bude niekto vyhodnocovať, či stav po vybudovaní trate plne zodpovedá zdôvodneniu? Totiž napísané je tam okrem skrátenia 41 napríklad aj toto:
- "... umožní zriadenia trolejbusovej linky prepájajúcej Pražskú ulicu s Mudroňovou" (nesplnené)
- "... umožní redukciu ďalších súbežných autobusových liniek." (nesplnené)
- "... posilní vyťažené autobusové linky č. 84 a 184... potreba zvýšenia kapacity tejto dopravnej obsluhy je akútna" (čiastočne splnené)
V zdôvodnení je taktiež chybne vyrátaná úspora na výjazdových/dojazdových kilometroch.
Podľa mňa by sa mala linka 41 čo najskôr obnoviť v pôvodnom stave (resp. v intervale 20 min celodenne cez pracovné dni - nevidím z dopravného hľadiska dôvod na interval 40 min.) a linka 64 zrušiť až do zavedenia nového linkového vedenia trolejbusov.
Pri novom linkovom vedení by boli dva varianty:
Č. 1: 64 na Lovinského, 41 skrátená (zvážač k trolejbusom), avšak v dobrom intervale (12/15/12//30), ktorý by čiastočne kompenzoval nútený prestup pri vozovni.
Č. 2: 64 po Prokopa Veľkého, 41 ponechaná v plnom rozsahu. Ak by sa zároveň zlúčili 34+84, využitie 64 na Prokopa Veľkého by mohlo byť celkom slušné a usporili by sa aj km na autobusoch. Samozrejme zlúčenie 34+84 má aj svoje negatíva.
Skúsenosti z terénu sú také, že z ľudí, ktorí nastúpia pri vozovni na 64, vystúpi malá časť už hore na Hroboňovej, ďalšia časť na Sokolskej, ďalšia na Predstaničnom, niektorí pokračujú aj ďalej. To znamená, že pomerne veľká skupina cestujúcich je vyslovene donútená do prestup pri vozovni a potom prestupujú o pár zastávok znovu, zatiaľ čo pôvodne ich 41 zaviezla priamo k prestupným zastávkam. Tiež neberiem argument stanice, fakt je ale taký, že inde sa 41 už otočiť nemôže. A samozrejme keď si ľudia na toto spojenie zvykli, je pre nich atraktívne...
Bod 3: Práve predĺženie linky 41 na Hroboňku spomínam o pár príspevkov nižšie. Teraz som si však uvedomil, že by tak prišli o sociálku.
Bod 4: Tvrdíš, že na Palisádoch a Mudroňovej by stačila linka 207 alebo sa ťa zle pochopil? Veď teraz tam chodia 203/207 natrieskané v poobednej špičke.
ad 1) Linka Trnávka - Drotárska je hlúposť. To si rovno spravme linku Devín - Východné.
ad 2) Nemyslím si, že na Drotárskej je potreba budovať trolejbusové vedenie pri súčasnej finančnej politike mesta. Je to ako namontovať si automatickú prevodovku do Škody 105. Teoreticky by to bolo síce fajn, interval obhájiteľný, ale jednoducho by to bolo nepriechodné.
ad 3) Hroboňova je dostatočný prestupný uzol pre tak malú a z hľadiska MHD menej významnú lokalitu s vysokým potenciálom úbytku cestujúcich MHD (je to v podstate bohatá štvrť). Teda bázou riešenia je dostať L41 tak, aby bol možný komfortný prestup na Hroboňovej na linky, ktoré tu idú. To bude pre obyvateľov Drotárskej dostatočné zadosťučinenie.
ad 4) Som za reorganizáciu dopravy v Horskom parku. Nemám síce teraz jasnú predstavu a ani čas nič vymýšľať, ale v kľude by som uvítal riešenie, ktoré by napr. šetrilo vozkm skrátením 207 po Búdkovú, zrušením 203 na úseku od Palisád a presmerovaním jednej slušnejšej (nie takej rádoby ako 64) linky na Lovinského/Valašskú. Ostala by neobsluhovaná zastávka Horský park, ktorá je na znamenie a ktorá by mohla byť obsluhovaná súčasne s linkou, ktorá by napr. viedla na Drotársku.
Kebyze eventuelne vznikne predlzenie 64 na Drotarsku s duobusom tak aj tak bude treba 12m voz, lebo na Drotarskej sice 9,5m staci, ale na Trnavke by to bol velmi velky problem.
9,5 metrovy duobus ?- To by som si teda pozrel ? . Realne by sa v tom mohol aj dakto odviest ? Spalovaci motor , elektromotor, podesty atd atd to vsetko do 9,5 m dlheho vozu ? ?
Jasne, že nebol problém, lebo vtedy nikoho nenapadlo, že niekedy budeme mať menšie ako 12 m vozy. Najlepšie by bolo, keby sa za súčasnou zastávkou Hroboňova smer mesto vybudovala otočka do protismeru na štýl obratiska Technopol, a 41-ka by sa točila tam.
Je jedno, či bude na Hroboňku jazdiť 64, 204 alebo nejaká iná linka. Každopádne pôjde od SAV, teda nebude dôvod na opätovné predĺženie 41-ky na stanicu. A zobrať 204-ku z Kramárov nie je dobrý nápad.
Petto: Myslel som, ze aj 9,5 metrove duobusy (nie trolejbusy s pomocnym...) existuju, to je fakt ze 12m je dost luxus, ale tak kedysi tam chodili Vrakosy ako 58 a nebol problem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
qq.qq1