Presné čísla nemám ale hovorilo sa že je to iba zlomok.
Keď si logický zobereš tak stále sú plné predajne a niekedy sa čaká aj vonku (nehovorím o septembri)
Dnešná Zákruta o projekte Račianského mýta bola vcelku objektívna, rovnako aj Schlosserove vyjadrenia. Zapol som to neskôr, bolo tam aj niečo o Legionárskej, alebo o Blumentále?
len ten BUS pruh by tam malo mesto ozaj vyzadovat, spolu s cyklocestou ako bolo spomenute, lebo tam nie je ziadna kapacitna doprava a je tam navyse aj hlavna autobusova stanica, takze je to taky oxymoron ..
skoda, ze sa nedal vypracovat novy dopravny generel skor a nemal niekto skor gule na to, aby zamietli metro pausalne a rozvijali NDS na baze elektriciek .. taku sancu ako mala BA, ze este v 90tych rokoch malo mesto kvantum pozemkov a volnych ploch pre koridory dopravy, sa uz nenaskytne ..
"mesto (to je jedno aké je vedenie) potrebuje ich financie" - Ake ich financie? Naozaj si myslime, ze ak investorovi ulozime postavit BUS pruh tak odide a uz nikto iny namiesto neho nepride? Ved investori su aj v mestach kde sa bezne uklada postavenie elektricky.
A ešte; hádam nebudem jediný kto opätovne počúva z úst rôznych vysokých predstaviteľov mesta, že toto mesto má žiť, teda sa má dynamicky rozvíjať, nechcem ho predsa zakonzervovať, nové územia sa majú zhodnocovať a nové investície sú viac ako vítané. Čiže napr. aj stabilizované územia sa prehodnocujú a menia na rozvojové, zvyšujú sa indexy podlažnosti a zastavanosti atď...
A hádate správne ak si myslíte že ľudí čo o tomto rozhodujú doprava zaujíma iba okrajovo, ak vôbec
samozrejme doprava = IAD. MHD sa v prípade drvivej väčšiny projektov (aspoň čo som počul alebo videl) rieši na úrovni aby sa vybudovali/premiestnili zastávky (niky) a ak má byť niekde podľa ÚP koľajová doprava (teraz je jedno či el. vlak alebo nosný systém) tak aby sa pre ňu nechala územná rezerva. Ale v textovej časti sa vždy dočítate, že "v území by mala byť vedená linka MHD, príp. ak v blízkosti linky MHD premávajú tak je tam vzdialenosť na jestvujúce zastávky MHD a čísla liniek, ktoré tade premávajú...
Bus pruh na Ml. Nivách od VÚB až po Košickú (v uvedenom smere) bol v dopravných štúdiach a posúdeniach twincity uvažovaný (teda aspoň v takých čo som ja videl).
Inak sa na MG držia pravidla že bus pruh má zmysel tam, kde autobus neprejde križovatkou na prvý krát. Smer dostojevského rad od šafka k nivám by podľa štúdie twincity a dopravných posúdení mal byť dostatočne priepustný aj v 2025 aby tade autobus prešiel na prvý krát. Niektoré iné smery (ako napr Karadžičova) na tom už tak dobre nemusia byť, ale žiaľ žiadny investor si nerozšíri upchatú cestu za neviem koľko € o ďalší pruh (najmä položka výkup pozemkov), ktorý má byť iba pre MHD...
a čo je smutnejšie mesto to nikomu neuloží, na to sú investori príliš silní a mesto (to je jedno aké je vedenie) potrebuje ich financie...
inak ked sme uz pri tej lepsej doprave, preco sa nezasadzuje cely magoriat aj o preventivne upravy ? napriklad ked pojde do vystavby twin city, preco sa na mlynskych nivach nezsadzuje mesto o bus pruh minimalne od VUB po kosicku ? lebo nic take v planoch nie je.. to iste na dostojevskeho rade, minimalne od tovarenskej, optimalne od landererovej...
resp cela ta zona culenova .. ked uz tam nebudu presadzovat aspon rezervu pre elektrickovy koridor ..
ETCS by som vyhubil bez náhrady. Bohužiaľ to už nepôjde, lebo v celoeurópskom meradle na tom vyvárajú veľkí hráči ťažké peniaze a odsýpajú z nich kompetentným.
co by zaroven mohlo priniest dalsie lokalne vlaky z juhu smerom cez terminal ruzinov a nove mesto. na trat po letisko na EU peniaze da, je to aj v zasobniku, na zvysok by sa to dalo teoreticky uhrat, kazdopadne osobne to povazujem za podstatne prinosnejsie ako celu filialku.
keby sa zvysila preprava ludi na nove mesto, tak to tiez moze porisit vela
tunel na nakladne vlaky vobec nie je hlupost, bol navrhovany uz davno na vystavbu, len je to nakladna zalezitost. teraz ten problem nie je az taky vypukly, kedze vykony na zeleznici dost rapidne klesli, ale netreba zabudat ze stanica vychodne je najvacsia stanica s vlakotvorbou a vlaky cez hlavnu stanicu musia prechadzat aj nakladne.
to by vyrazne uvolnilo trate a umoznilo zhustit intervaly priamo na stanici.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
AAA