Rano L5 odchod z NBK o 7:12 skutocne az 7:15 - (meskanie na botanickej cca 3- 4 min). Pred nou L7 prazdna resp. vsetci sedeli, po nej o par minut tato L5 , plna..uz zrejme z Race..na garde sa to naplnilo slusne, ale az taka tlacenica nebola. Takze efekt takmer ziaden..lebo takto to byvalo aj pred reorganizaciou ? V meste bolo vidiet vlacikovanie na svetlach a vymenach, na zastavkach jaks - taks priebezne. No neviem neviem, ci to je zmena k lepsiemu...necham tomu cas tyzden a uvidim ?
aj ja keď som bol v Tvojom veku tak sme išli prvou výjazdovou 5kou (vtedy zo ŽST Vinohrady 3:50) do Dúbravky a odtiaľ prvou 83kou o 4:40 (to bola noc z piatka na sobotu! teda sobota ráno) a tá bola fest plná už z Pekníkovej... a to sa nič extra nedialo v meste ani v Dúbravke.. a navyše tí cestujúci boli v prevažnej väčšine v produktívnom veku...
Spravny postreh.. mierne vyssia kapacita v sieti vdaka lepsim linkovym intervalom a tym aj "troska" inym obehom.. aby sa to zvladlo s rovnakou vypravou, teda vozidla menej stoja po konecnych (prestavky riesene vo vacsej miere striedacmi) a viac su na trati, k dispozicii cestujucim..
Neviem posudit 9ku, ale v 8ke v mestskom useku (TrMy - Obchodna; Obchodna - Faleziani) naozaj malo ludi Takze v pripade Ruzinova by som suhlasil s tvojim hodnotenim, aj ked samozrejme treba pockat co dalej.
Uprimne povedane, povodne nebola ani snaha sledovat kapacitu (s vynimkou teda ZP kam som ucelovo na chvilu isiel), ale skor celkove fungovanie systemu, cize som sa ani nejak nezameriaval na hladanie miest kde by bola nejaka reprezentativna vzorka Ale moja skusenost bola taka, ze do coho som nahodne nastupil, to bolo poloprazdne... presiel som mesto hore-dole a jedine kde som sa tlacil bola 34ka o 4:38 z Dubravky (co je pre mna istym sposobom nepochopitelny jav ? )
Zážitok z Ružinova... v obratisku len jeden duplák plus záložák (doteraz vždy aspoň 4 vozy+ZV), pričom z mesta električky prichádzali priebežne. Zastávky plné ako obvykle, za to električky nezvyčajne prázdne.
Takže tipujem to na lepšie využitie vozidiel a zlepšenie kapacity. Ale je to len prvý deň, takže uvidíme.
Odhliadnuc od toho že je prvý deň po zmene, tak pondelok nie je prieskumný deň. Napr. kvôli vysokoškolákom, ale aj mnohým "týždňovkárom" ktorí prídu počas dňa... ale odporúčam v čase 7:30-8:30 pozreť Račiansku (samozrejme smer mesto) Na Pionierskej resp. Ursínyho.
Čo sa týka iných východných radiál čo som dnes ráno videl, Ružinov, tým že tam chodia už iba dupláky (resp. neviem či nejaká 1-2 K2S na 3/8), si polepšil takže ľudia sa už netlačili na poslednom schode a z Vajnorskej L4 miesta na sedenie všetky plné a stojacich v každom vozni asi 60+-. (Čo bývalo aj doteraz).
Zaujímavosťou ale je, že L4 smer Dúbravka v ktorej som šiel - idúca celú cestu NAČAS - dobehla na Jesenského L9, takže z 3 min. rozdielu sa stala 0.
Z Dubravky/KV sa kapacita nemenila, bola snaha o 2min nasledny interval, zo zast. Molecova v case 6:47-8:25 ..aky bude skutocny nasledny interval, vzdy bude zavisiet od CSS, spravania cestujucich i vodicov
A ozaj, este sa aj aktualizovali chronometraze v sieti, t.j.medzizastavkove useky v sekundach, co napr. v useku OD Saratov - Karlova Ves by mohlo zrealnit jazdne doby (boli zobrate do uvahy pribudajuce obmedzenia rychlosti kvoĺi stavu trate)
No, takze trochu som si tu nasu siet presiel... samozrejme za spicku sa neda stihnut vsetko... v prvom rade som pozitivne prekvapeny ze ludia o zmenach vedeli... teda vacsina.. kazdopadne vedelo o tom dost ludi na to aby mal kto informovat tych co nevedia. Co vzhladom na to ze nebola ziadna vacsia kampan je velky uspech. Ani raz som nevidel, ze by sa cestujuci pytal vodica kam ide, vsetci nastupovali suverenne, zrejme vediac kam ta linka ide.
Druhy zasadny dojem: Prazdne to chodi. Teda vo vseobecnosti. Ta vytazenost je velmi prijemna, vacsina spojov ktorymi som isiel bola plne obsadena na sedenie + par ludi na statie. Tak dajte vediet ci som len mal stastie, alebo to je naozaj efekt noveho linkovania
No a teraz tie Zlate.. chvilocku som si postal a vysledky su:
- 6:46 odisla 4ka zaplnena relativne slabo, naberala len z 56ky
- nasledne prislo relativne dost vela regiobusov: smerom k elektrickovej zastavke sa vydalo az cca 83 ludi (par sice preslo na 65ku, ale ti su kompenzovani tymi ktori boli vygenerovani na ZP), takze na zastavke vznikol slusny dav... styria ludia si to nasledne rozmysleli a sli 53kou... kazdopadne 6:54 odisla dost tak priemerne naplnena 4ka, obavam sa ako to vyzeralo dalej... najviac ludi na ZP doviezla 630 a zrychlene spoje zo Senca
- do dalsieho odchodu Slovak Lajns doviezol 29 ludi, o 7:02 sme odisli bez stojacich cestujucich.. v useku Odbojarov-TrMy v prednom vozni stali iba siesti ludia a to si este styria z nich mohli sadnut...
Takze tie regiobusy to budu trochu ovplyvnovat, ale inak velka spokojnost...
OK, vychadzal som z toho, ze by to bolo ako pri 16ke, ze v podstate jazda by v palubaku koncila uz na Postovej/Marianskej, ale tak ak sa to bude riesit tak je dobre... mozno by istym riesenim bolo dat prikaz prehodit jazdu v medzizastavkovom useku (cez sestku) a teda na SNP/Kamenne by prisli uz preznaceni. Akurat zastavku by to tam neodhlasilo
Nuž pravidelnosť električiek do KV/Dúb. sa nekoná. Dnes ráno pod Novým mostom s krátkymi rozostupmi išli 6,5,9,4. A pred nimi som videl pri Lafranconi 6 (t.j. medzi dvoma 6 nešla iná električka).
Author