5-3 aj z Dúbravky a aj K.Ves - tunel ... spolu (v úskeu K.Ves - pko) to bude 3-2-3 ?
áno viem potom asi bude opäť meniť celé mesto a.. a tiež sa potom zmení preklad 4 a 9, ktorý bude od pondelka v smere Trnko - K.Ves veľmi dobrý ?
Vtedy bude aj tak treba komplet zmenit preklady liniek, bude si treba povedat, ci bude dolezitejsie mat interval 4-4 v useku KV-tunel a KV-nabrezie a potom 6-2 v Dubravke alebo naopak. Mat 4-4 aj tam aj tam aj tam nie je mozne pri 2-linkovom variante.
Máš pravdu, beriem späť. Len je trochu škoda, že po otvorení tunela sa obe linky 5 aj 9 presmerujú cez tunel, čím sa zhorší spojenie z okolia Šakfa skoro všade.
akurat bude treba trochu potom upravit CP, lebo takto by jazdila L4 2 min. pred L6, a ako pozname ludi, tak vzdy sa natlacia do prvej elektricky, aj keby ich 10 islo hned za nou...
Mna by len zaujimalo, ci sa niekedy semafory na NLS upravia tak, aby tam elektricky nestracali vzdy niekolko minut ? takto sa lahko moze stat, ze vlaciky budu jazdit nadalej...
len by som rad upozornil, ze samotne cislo kapacity (tj pocet osob za hodinu) nie je vzdy to hlavne (ludia nie su cisla). Napriklad postaci, ak presunu L9 a L5 do tunela a moze sa stat ze L4 nebude musiet stacit v urcitych intervaloch.
Co bude po otvoreni tunela by som teraz vobec neriesiel.. Jedine, co sa skusalo, ci vobec matematicky ide prelozit odchody v sieti pri takom LV ..ide. Vsetko ostatne bude zavisiet od inych, navyse vybrane media nadherne prispievaju negativnou a najma neodbornou kampanou k spravnemu rozhodnutiu politikov..
Vraj vsade sa zhorsi cestovanie, ale nech pocitam akokolvek, napr. pocas rannej spicky pracovnych dni mi vychadza, ze kapacita sa znizi len na Vajnorskej, kde je relativne najslabsie vyuzitie E priblizujuce sa k standardu sediacich, kym Dubravke+KV sa kapacita nezmeni, pricom Ruzinovu a Raci sa zvysi..
Vikend je, pri sucasnom standarde sediacich na vacsine spojov urcite viac o chybajucej pravidelnosti, ako chybajucej kapacite + vsetkom ostatnom, co aj Mike pekne popisal
Doba prevadzky 6y nesuvisi s potrebou prestavkovat vozidla, samozrejme, je mozne riesit striedacmi, vedi ti budu na viacerych linkach i novych miestach.. Skor islo o to, aby nekricala pridana kapacita v odp.spicke do KV, ved posud, pri i=8min u 6ky sa zvysuje v odp.spicke pocet spojov 25>30, pri i=16min bude tiez spojov jemne viac nez sucasnych 25 .. Aj ked sa na 6ke budu vyskytovat aj K2S, stale kapacita porastie..
Takze, moj zaver, uvidime, ci je dolazitejsi interval 6ky, alebo doba prevadzky, KV vsak bude mat vyssiu kapacitu (pri prepocte cez skutocnu kombinaciu vypravy TT/K2 na 6) v odp.spicke o 15% pri i=8min a o 2% pri i=16min..
No uvidíme koľko tých posledných spojov po ŽST Vinohrady/ Voz J. Dvor bude reálne brať ľudí a koľko bude chodiť so služobnou jazdou/ poruchou vozidla... (tak ako to často bývalo v prípade dojazdovej 12tky zo šafka o 23.44)
To by tiež stálo za zváženie... nechať hoc aj 16 minútový interval počas celej špičky (podľa mojich skúseností sú vozidlá popoludní najplnšie práve okolo 14tej (keď skončia školy) a potom po 16:30 (keď už sa na niektorých linkách začína predlžovať interval) a vtedy má L6 práve tých 16 minút). Ale však prax ukáže.
Ozaj, ak sú už aspoň rámcovo pripravené aj CP po otvorení tunela, bude nejako vhodne nadväzovať L2 na L4 na Nám. SNP (pre tých, ktorý potrebujú zo Šafka do Karlovky cestovať)?
A samozrejme veľké + je aj celodenný víkendový a večerný v prac. dňcoh interval 15 min. čo bude znamenať zlepšenie na každej radiále večer a zvlášť oveľa lepšie cestovanie z centra, keď doteraz bola na Ružinovskú a Račiansku iba 11/14 - čiže 20 min int. a teraz bude 7.5 ?
Detto víkendy ráno keď na Vajnorskej aj Ružinovskej bol 10 min. int. lebo 4 a 9 premávali až po 8. hod a teraz bude 7.5 ? (zlepšenie dopravy na Miletičku a do kostolov ?)
Otázka je, prečo nechodia všetky poradia L6 od cca 13tej až do konca (ideálne zo šafka po 18tej ako chodila 133 kedysi). či by nevyšli vozokm, alebo bola snaha natesnať všetky služby do 4 hod kvôli prestávke. Lebo ak by to bol ten druhý dôvod, tak síce nie veľmi šťastne ale tak bola robená napr. prázdninová 94 tiež iba v špičke a poobede tam boli striedači... aj tu by nemohli byť striedači na celé kolo L6?
Ale chválim pozitívne prvky ako začiatky L6 na šafku (a nie Jesenského ako L12), aj tie dojazdy celkom slušne posilnia kapacitu a snáď budú brať ľudí aj na výjazdoch? ?
Nie nasilu, ale v snahe poskytnut spojenie Saf>Jesenskeho v co najdlhsej moznej miere. Ok, pokojne sa mohol dat 8min na 3hodiny, avsak pri takomto posune parnych spickovych poradi vznika priame spojenie takmer 5hodin..
A co sa tyka intervalu do Karlovky v odpoludnajsej spicke (AAA prispevok), povodne bolo 5 spojov v priebehu 12min, teda priemerny interval 2,4min, kym teraz bude v case premavky 6ky v 8min intervale nasledny interval 2min, teda narast poctu spojov z 25 na 30 za hodinu..
Author
A co sa tyka intervalu do Karlovky v odpoludnajsej spicke (AAA prispevok), povodne bolo 5 spojov v priebehu 12min, teda priemerny interval 2,4min, kym teraz bude v case premavky 6ky v 8min intervale nasledny interval 2min, teda narast poctu spojov z 25 na 30 za hodinu..