Za (ne)kulturu cestovania moze prevazne dopravca... Ubezpecujem ta, ze kultura cestovania nie je v spominanych mestach natolko odlisna, ze by bola v tomto BA vynimkou. (tak ako je nepredajom doplnkovych CL vodicom)
Frenky, ty si vodic, takze mas na to iny pohlad. Z tvojho prispevku je ale citit nevrazivost voci cestujucim, alebo sa mylim? Toto je iba o zvyku, resp. nezvyku. Ja napr. v BP s tym nemam problem vyse 20 rokov a ani som si nikdy nevsimol, ze by niekto nervozne okrikoval vodica. Ver tomu, ze zvykli by si aj "telce z Dlhych dielov" a potom by si oznacovali az na odchode. (Proti)Argumenty sa vzdy najdu... Mam zdanie, ze aj prepravny poriadok hovori nieco v zmysle : "cestujuci su povinni bezodkladne si oznacit CL hned po nastupe... "
To je hneď ďalší ex-CS problém... sme takí bohatí, že s vodičom môže prestávkovať aj vozidlo. Nebyť toho, razom by mohlo ísť do výpravy o cca 20% menej vozidiel.
Jasne, vodic natiahne do zastavky 10min pred odchodom, telce z Dlhych dielov si svorne pocvakaju listky a potom vodica ukamenuju, ze preco nejde. ? Si dobry. ❤ ?
Tak neviem si predstavit ako by pustali ludi do vozov napr. na Cilizskej,Vysehradkej al. Pri krizi... teda za podmienky, ze by nemusel z obratiska pristavit voz na nastupisko.
Su ale zastavky kde by sa to vyslovene ziadalo. Napr. EUROVEA (nastup 28,133) Tam je to absolutna neucta k cestujucim (prepravny substrat podla DPB).
Za nepriazniveho pocasia zbytocne vonku 2-3 min. moknete zatial co voz je aj s vodicom pristaveny - ale uzavrety ... ?!
Raz som sa na to spytal vodica, ci by sa nedalo cakat na odchod vo voze. Odpovedal ze nie, lebo ma prestavku a v pripade poziaru by sme zhoreli. Tak tomu sa povie prozakaznicky pristup ?
St. Polten je vo VOR, avšak už mimo Viedne.
Podľa informácie Westbahn GmbH wird Partner im Verkehrsverbund na http://www.vor.at/ je zaintegrovaný aj Westbah .akurát že cestovať možno len na týždenné, mesačné a ročné lístky.
Zatial som nenasiel nikde na svete automat co by vedel vratit bankovku (aspon si taky nepamatam) - jedine ak prerusis transakciu tak ti vrati tie co si tam uz vlozil.
Zacnime tym ze kriza nebola. To je taky prehnany vyraz, kedze sme boli zvyknuty na lepsiu ekonomicku situaciu. Toto bol obycajny pokles ekonomiky. Niektore banky ho nezvladli a padli, ale hlavne vsetky isli do mensieho rizika. Na druhej strane, ak niekto prisiel s projektom pri ktorom je predpoklad ze bude mozne ho splacat tak nebol problem si pozicat.
Kriza v pravom slova zmysle este len nastane, kedze tento krat zrejme nebude riesenie take jednoduche a jednoznacne...
Tak keď si odmyslíme ten odložený mobil v nezamknutej kabíne (osobne by som ho nenechal ani v zamknutej), tak ani na Slovensku by nemal byť v zásade problém nechať ľudí vo vozidle.
Je to aj (ne)zvyk ako píše Andy a aj kriminalita... vo Viedni nechá vodič otvorené dvere a na palubovke si nechá položený mobil a peňaženku a ide úplne het na 5-6 min. mimo výhľad do kabíny... u nás by to mohol spraviť iba ak by bola kabína zamknutá a zreteľne oddelená od priestoru pre cestujúcich... nehovoriac o viacerých "krádežiach samotného vozidla".. neviem či aj vo Viedni to majú tak "bežne" ako u nás...
Nitrianske automaty zakúpené v roku 2011 taktiež bankovky prijímajú, ale ich nedokážu vydať. Bankovkový modul takúto funkciu nemá. Neviem, či niekde automaty bankovky vydávajú, ale minimálne to nie je štandard.
Nejde len o Viedeň. Na západe je nastupovanie cestujúcich do odstavených vozidiel na konečnej úplne bežné a nie iba tam. Ja osobne som sa s tým stretol tiež v Maďarsku, Poľsku a na Ukrajine.
Vlastne, ako Andy správne zhrnul, nepúšťanie cestujúcich pred odchodom do vozidla je v našich zemepisných šírkach asi ozaj len špecialita ex-CS. Teda aj to len v autobusovej doprave, lebo na železnici v tomto smere nie sú žiadne prekážky ani u nás.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
albert.BKV.zrt