Reply on: Andrej (Anndy008) #17404:
A ked uz tu vychvalujem Cechy...
Kupite si Kilometricku Banku Ceskych drah za 1200 Kc, mate v tom 2000 km (na porovnanie ZSSK: 1900 Sk, 2000 km) a tato ceska KMB PLATI BEZ DALSIEHO DOPLATKU aj na vlaky IC a EC. Takze cesta napriklad Praha Holesovice-Usti nad Labem hl.n. (103 km) vas v druhej triede EC-cka vyjde na 103*0,60=61,80 Kc a v prvej triede EC-cka 103*0,60*1,5=92,70 Kc.Na Slovensku vas obdobna cesta (103 km vlakom IC alebo EC) vyjde na 333 Sk v prvej a 222 Sk v druhej triede. Ani slovenska KMB vam nepomoze, lebo sa nevztahuje na IC+EC, kde treba doplatit 80 Sk, takze modelovy priklad 103 km:
2. trieda 103*20/19+80 = 188,40 Sk
1. trieda 103*20/19*1,5+80 = 242,60 Sk
A to este ZSSK pindaju, ze IC+EC su "vlaky pre kazdeho"....
.
Andrej (Anndy008)
V ceskom EC som siel len v kupeckach zatial a v polskom - iba raz zatial a to malo klasicke stare (nie reko) "hnusne" vozne.
Hmm - co sa tyka tych IC este. Ja si pamatam, ze ked zaviedli prve IC - BA-KE - tak myslim chvilu bud aj stalo v trencine, alebo len trencania xceli, aby im tam stalo. A ZSR vtedy argumentovalo (aspon som sa to docital), ze podla nejakych predpisov, ak ma byt vlak vedeny ako typ IC, tak musi okrem ineho splnat aj nejaku minimalnu vzdialenost medzi dvoma zastavkami - bola tam nejaka hodnota cez 150km. A ze preto nebude v Trencine stat. Lenze potom sa asi usudilo, ak je to pravda, ze na slovensko to nie je moc "prenosne"