To je tym, ze nase zeleznice na tych troch IC vlakoch, ktore maju a ktorymi sa hrdia, maju velkopriestorove vozne. Akoby sa nedal vyrobit rovnako pohodlny vozen s kupeckami, tak ako na CD.
mickey: teda ja si pamätám, že zákon o daniach z nehnuteľnosti bol novelizovaný (alebo mal byť) a zmena bola hlavne v tom, že už neplatíš za zastavnú plochu ale za plochy každého podlažia. Pár rokov dozadu (2-3) a mám pocit, že sa celá kompetencia presunula na mestá, ale môžem sa mýliť.
a aj keby to tak nebolo tak mestá majú páky na to aby si v NRSR presadili svoje.
Ked uz sa tu debatovalo o schemach nocakov a pod., chcem upozornit, ze na imhd.sk je pristupna aj najnovsia schema celej MHD. Trosku som ju vylepsil o zeleznicne vlecky (nie su tam vsetky, ale aj tak mozete pripomienkovat )
Ked uz tu debatujeme o vlakoch, nahodou som narazil na stranku s odkazmi na weby svetovych zeleznic: http://www.railjournal.com/li
nks/major.html
Napr. po kliknuti na prislusnu linku sa objavi cestak Rumunska
Re #17388 Martin Fundárek: Na Slovensku ma take vozne napr. IC 530/531 Hron (Bratislava - Galanta - Surany - Levice - Ziar nad Hronom - Zvolen - Banska Bystrica)
Re #17390 Andrej (Anndy008): Kratke useky: Kosice - Kysak (Tatran alebo Krivan, neviem presne ktory), Banska Bystrica - Zvolen, Zvolen - Ziar nad Hronom (Hron)
No neviem - nexcelo sa mi to pausalne prepocitavat. Pamtam si, ze volakedy - mozno dva roky dozadu, to bolo tak, ze bolo zakl cestovne podla km, potom priplatok za R, a za IC/EC dalsi priplatok.
Teraz som pozeral, ze na EC/IC su osobitne cenniky podla poctu km. Tak isto ako na obyc. R. Kdezto R je podla km, ako OS a potom priplatok za R, tak u EC/IC je to len podla km.
Co plati plosne vsade je, ze 1Tr. je vzdy +50% z ceny 2Tr.
Ono sa tazko porovnava na kratke vzdialenosti, lebo napr. IC najblizsi stoji az v ziline (ak nahodou uz nie aj v trencine) co je dost cez 100km, resp. 203km. A tak isto sa s EC odviezt menej, ako 40km sa snad ani u nas neda - tak max BA-Kuty, alebo Ba - Sturovo (co je ale dalej, ako 40km).
Ale ked si clovek porovna 2Tr.:
BA-Zilina - obyc. R-242,- aj s DPH. IC - 313,- co je rozdiel 71,- SKK.
BA-KE - 445km - R - 476,- IC - 560,- - rozdiel 84 SKK
Co ma zaujalo - pri EC/IC je v polozke cenniku - 451 a viac km - jednotna cena. A pri obycajnom je nejaka za kazdych zacatych 50km. Asi to bude tym, ze EC, ani IC u nas na dlhsej trati nejazdi a ked si kupujete listok na EC, iduci cez viacere krajiny platite podla tarify daneho prepravcu v danej krajine, resp. len na uzemi SR sa pocita podla cenniku ZSSK.
hmm to verim, ja som sa s tym este nestretol . Sa priznam, ze sa asi rozmaznavam a kedze nemusim casto chodievat vlakom, tak si zvacsa priplatim za 1Tr. a tam aj tak skoro nikto nejazdieva. A castejsie, ako IC pouzivam EC a tam su zvacsa 1Tr. ako kupatka klasicke - ale s vacsim komfortom, takze tam je to idealne - clovek je sam v kupe -nikym neruseny a pohoda.
Celkovo sa mi moc nepaci trend velkopriestorovej kabiny, skor sa mi pozdavaju kupe.
J: konkretne v DPB nedosahuje strata zo zliav ani 300 mil, zvysnych 700 mil Sk je z obsluhy uzemia. V MHD prevadzkovanych SAD sa da povedat ze strata je len zo zliav.
Cena vykonu by mala zahrnat naklady, odpisy a primerany zisk (na obnovu vozoveho parku). Objednavatel by mal uhradit celu stratu. Tak to bolo pri teple. MF SR urcilo podmienky, OU schvalil cenu a danovy urad vyplatil dotaciu.
Dopravcovia znizuju nepokrytu stratu ziskom z inych cinnosti a zanedbavanim obnovy.
DPB je iny pripad, majitel = objednavatel takze odpada zisk aj odpisy. Totiz kapitalova dotacia ma len pomahat dorovnavat nizke odpisy (vozy su prevazne po zivotnosti) a ucelovo na nove trate ci nizkopodlaznost. Zaklad obnovy z vlastnych prostriedkov maju zabezpecit odpisy (danove/uctovne).
Niektore IC vagony maju tu nevyhodu, ze je cast pre fajciarov a nefajciarov je oddelena len plexisklom bez dveri - pri tomto type sa uz o cistote (vzduchu) neda hovorit
aby bolo jasne - na IC je deregulovana v podstate iba vyska IC priplatku. Cestovne bez priplatku (km tarifa) je rovnake ako pri klasickych rychlikoch.
A ten klimatizovany vozen v IC Ruzin zrejme suvisel s tym, ze im v BA (resp. KE, neviem, odkial si siel) napr. ostal jeden docasne pokazeny vozen a po oprave ho potrebovali surne previezt na druhu stranu republiky. Ono sa totiz neraz stalo, ze v IC suprave boli jeden-dva vozne klasicke stare kupe, dokonca s 8(!) sedadlami v jednom. Dovod - klimatizovane vozne boli pokazene (asi odisla klima), tak ich nezaradili.
heh - nie je -je tam len nejaky smiesny priplatok na IC/EC - ktory je samozrejme tym smiesnejsi, cim dalej ides - lebo je myslim konstatny.
Ale po pravde - cestovanie IC/EC sa da konecne nazvat kluturnym cestovanim. Je to ciste, pohodlne rychle. Clovek sa konecne neciti, ako prasa, ked vylezie z vlaku. Keby este tak obycajne rychliky vyzerali - bol by som spokojny... Tam sa to da ako-tak nahradit prvou triedou, ale este to nestoji za ten priplatok.
Ozaj - minule som siel obyc rychlikom (myslim, ze to bol R600 Ruzin) a mal jeden vozen 1tr. klimatizovany cisty a pohodlny - defatco ako IC. A neviete tu niekto - je to len nahoda, alebo to zacina byt trochu aj zvykom? Diky.
jumbo