Reply on: Papyr #17397:
No-napr. madari to maju zmiesne - take EC - hungaria jazdi s velkopriestorovymi aj s kupeckami - aspon co som tento rok par krat siel - naisto to viem pri 1Tr. - pri 2Tr. sa mi to len mari - ze maju oboje.V ceskom EC som siel len v kupeckach zatial a v polskom - iba raz zatial a to malo klasicke stare (nie reko) "hnusne" vozne.
Hmm - co sa tyka tych IC este. Ja si pamatam, ze ked zaviedli prve IC - BA-KE - tak myslim chvilu bud aj stalo v trencine, alebo len trencania xceli, aby im tam stalo. A ZSR vtedy argumentovalo (aspon som sa to docital), ze podla nejakych predpisov, ak ma byt vlak vedeny ako typ IC, tak musi okrem ineho splnat aj nejaku minimalnu vzdialenost medzi dvoma zastavkami - bola tam nejaka hodnota cez 150km. A ze preto nebude v Trencine stat. Lenze potom sa asi usudilo, ak je to pravda, ze na slovensko to nie je moc "prenosne"

Kami
Cena vykonu by mala zahrnat naklady, odpisy a primerany zisk (na obnovu vozoveho parku). Objednavatel by mal uhradit celu stratu. Tak to bolo pri teple. MF SR urcilo podmienky, OU schvalil cenu a danovy urad vyplatil dotaciu.
Dopravcovia znizuju nepokrytu stratu ziskom z inych cinnosti a zanedbavanim obnovy.
DPB je iny pripad, majitel = objednavatel takze odpada zisk aj odpisy. Totiz kapitalova dotacia ma len pomahat dorovnavat nizke odpisy (vozy su prevazne po zivotnosti) a ucelovo na nove trate ci nizkopodlaznost. Zaklad obnovy z vlastnych prostriedkov maju zabezpecit odpisy (danove/uctovne).