Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #167796:

1. Podla teba existuju len osobne vlaky? Alebo rychliky budeme teleportovat? To je naozaj take jednoduche?

3. On o autobuse nepovedal ani slovo. Opat si tu ty ten kto ma problem s pochopenim pisaneho textu.

7. Vsak hej, ale oni prezentuju ze TEN-T bude riesit integraciu.

Co sa intervalov tyka: ano, interval mimo spicky kazde dve hodiny je genialny.
Reply on: no.ev.di. #167795:
Tak v kontexte toho clanku je ta pripomienka velmi spravna.
Reply on: ufo #167793:
http://vybrali.sme.sk/c/Bratislavsky-zeleznicny-quotpolotovarquot-za-pol-miliardy-eur/ - Prosim hlasujte za to na vybrali.sme.sk, nech si to precita co najviac ludi.
Reply on: Peon #167804:
minuly mesiac sa tam stalo normalne..
Reply on: TeBeCe #167800:
Napísal som tam (nech na sformulovanie odpovede majú dosť času). Napriek tomu som zvedavý na vaše názory a skúsenosti. ?
Reply on: Valec #167797:
Na Galantu je autoblok, tam je to o čosi lepšie ale zase tam chýba peronizácia.
Reply on: no.ev.di. #167796:
Ten človek má pravdu a debil, ktorý nemá o železnici ani šajnu ale do všetkého bude stále kafrať, si ty.
Reply on: Valec #167797:
Mňa skôr zaujíma iná vec a to ŽST Filiálka, ak je pravda, čo písal aquila, že tam má byť 1 nástupište a 2 dopravné koľaje.
Logická otázka je: Bude toľko jednotiek, aby vykryli všetky tie vlaky? Lebo si neviem predstaviť, ako by tam pri tom intervale robili obraty súpravy bez riadiaceho vozňa.
Reply on: Peon #167799:
18 188
ODKEDY NEZASTAVUJÚ VLAKY NA WIEN - STADLAU (tie z BA cez Marchegg)?

Vo vyhľadávači na www.cp.sk a www.zssk.sk som nenašiel železničnú stanicu Wien Stadlau, pričom v októbri 2010 tam vlaky zastavovali.

V knižnom CP na http://www.zsr.sk/buxus/docs//cestporiadok/pdf/pdf2011/kcp12_12_2010/100.pdf je Stadlau naľalej uvedená, ale je pri nej napísané "AT". Čo znamená tá skratka v tomto prípade?

Podľa iných staníc pozerám, že vlaky premávajú po rovnakej trase, ale na Stadlau už zrejme nezastavujú.

Prečo došlo k takejto zmene?? Bol tam predsa prestup na predĺženú linku metra U2! Takto sa dá na metro prestúpiť tak ako pred októbrom 2010 len na Simmeringu a pri Sudbahnhofe...
Reply on: Valec #167797:
nie, ale dnes keď máš paralelné autobusové spoje s vlakmi z Pezinku do BA, tak čo iné majú železnice robiť? Keď sa odstránia súbežené autobusové spoje BA - PE, tak potom nech niekto narieka za väčšiu hustotu vlakov.
Reply on: no.ev.di. #167796:

1. Neviem či aj na trati na Galantu, ale na trati na Trnavu naozaj nie je možný kratší interval Os vlakov ako 20 minút. To preukázala aj štúdia Remingu. Dôvod je v tom, že na trati premávajú rôzne typy vlakov IC/R, Zr, Os (to tam ešte nemiešam nákladné vlaky) a tie dokopy nijako inak neskĺbiš.

3. Akože akú prestupnosť? Však bežne na meškajúce ICčka a ECčka čakajú všetky osobné vlaky. Po novom, ak ti bude meškať Strela z Prahy, tak sa môžeš s osobákom do Pezinku alebo Senca rozlúčiť.
BTW, v prvej (a zrejme na dlhý čas aj poslednej) etape žiadna stanica pod ASMN nebude.

5. Zástavky sú síce super, ale ak pribudnú na jednokoľajnej trati 131 3 nové zastávky (Trnávka, Ružinov, Vrakuňa), tak sa ti zníži kapacita trate. To je proste holý fakt.

6. Vidno že si nevidel projekt na stanicu Filiálka. Ono totiž nástupištia budú začínať až na úrovni Škultétyho, skús si ísť odkokovať koľko ako dlho ti bude trvať cesta na zastávku električky.

A ty považuješ vlak 1 až 2 krát za hodinu za výbornú dopravnú obslužnosť?
Reply on: Valec #167794:
inak ešte tam potrepal nejaké voloviny, napr.

"1. Je preukázané, že 15 až 20min interval je kvôli priepustnosti tratí Pezinok - Rača a Senec - Vajnory nemožné zostaviť."
- čo je na tom nemôžné na štvrťhodinovom odstupe vlakov? Keď jeden vlak bude odchádzať z Pezinku a bude 15min takt, tak ten o 15min skôr bude už vo Svätom Jury a ďalší už bude vo Filálke.

"3. Odklonenie osobných vlakov z Pezinka a Senca z hlavnej stanice na Trnavské Mýto spôsobí paradoxne krok proti integrácii dopravy, keďže sa zruší možnosť prestupu medzi prímestskou a diaľkovou dopravou na jednom mieste." - tak to by ma zaujímalo, že akú prestupnosť máme dnes na Hlavnej stanici na prímestské a diaľkové spoje?! Autor asi nevie, že po ASMN má byť vlaková zastávka a tam práveže vznikne prestup medzi vlakovými linkami a autobusovými.

"5. Na preťažených železničných tratiach sa majú postaviť nové zastávky, čím sa prejazd vlakov týmito úsekmi ešte viac spomalí a problém s kapacitou tratí sa ešte viac zvýrazní." - no s takouto mizernou sieťou zastávok, už vôbec nemá vlak šancu pritiahnúť ľudí. Dnes keď človek vystúpi z vlaku od DS, tak kde vystúpi? V diere v Biskupiciach pri L70 a 79, alebo na Novom meste pri L1,50,58 a 196, mmm, to je fakt terno. Pri nových zastávkach by mohol vystúpiť na Dolných honoch kde je poriadny výber liniek, alebo na Súhvezdnej. Zvlášť, keď má Regio Jet premávať a voziť viac ľudí, tak by tieto nové zastávky veľmi pomohli.

"6. Najväčší prínos celého projektu je okrem predraženej investície v tom, že pre časť cestujúcich sa skráti cestovanie o cca 5 min (cesta z hlavnej stanice na Trnavské Mýto), pre iných sa zase o rovnaký čas cesta predĺži." - zjavne niekomu uniklo, že od vlaku na hl.st. ide človek na nástupište pešo (3-5min), potom ešte čaká na svoj spoj (2-3min) a potom až samotná cesta, ktorá trvá 5min, ak niesú zápchy!

"7. Projekt vôbec nerieši integráciu dopravy, tj. nadväznosti spojov, možnosť jazdy viacerými dopravnými prostriedkami na jeden cestovný lístok atď., skôr naopak." - jednotnú tarifiu rieši projekt BID a nie TEN-T predsa?!

Tiež dobrá "perla" je autorov nárek nad niekoľkohodinovými intervalmi hlavne, že intervaly na jednotlivé smery sú takéto :
- smer Malacky, ráno 2x za hodinu, poobede 1x, mimo špičky každú druhú hodinu
- smer Galanta, ráno 1x za hodinu, poobede 1x za hodinu, mimo špičky každú druhú hodinu
- smer Trnava, ráno 2x za hodinu, poobede 1x za hodinu, mimo špičky každú druhú hodinu

Je fakt potešujúce vidieť, že zrazu tu máme koľko dopravných inžinierov a odborníkov všeho druhu, čo ani nevedia otvoriť GVD a overiť si skutočnú frekvenciu vlakových spojov. Hlavne, že majú vlastný blog ?
Reply on: Valec #167794:
ale zas nesprávne tam kritizoval vybudovanie viacerých železničných zastávok v intraviláne mesta. Totiž práve tie zastávky umožnia lepší prestup medzi vlakom a MHD, pričom on sa zameral na kritiku toho, že vlaky tieto zastávky spomalia, čo je pravda no je to nevyhnutné na to aby sa nejak tie vlaky dali ľuďom lepšie využívať. Najväčšou chybou je, že sme dovolili v tomto meste zastavať miesto kde kedysi stála trať Filiálka - Starý most. Keby sa vtedy rozmýšľalo, tak by sme dnes mali električkovú trať Šafárikovo nám. - Dostojevského rad - Karadžičova - Trnavské mýto. Nepremýšľalo sa = nemáme! Ftáčnik by mal poukázať na vadu toho návrhu, že to rozbíja prestupy medzi vlakmi. Možno nakoniec nebude žiadny TEN-T v BA a na Starý most či už s električkou, alebo bez nej budeme musieť nájsť peniaze sami, ako aj na nové vozidlá.
Reply on: ufo #167793:
Toto by si mali prečítať páni z Jaspersu, ktorí sú tu kvôli posúdeniu týchto europrojektov. Len by to muselo byť v angličtine.
Kyvadlova doprava na Den policie by tu mohla byt spomenuta, http://www.minv.sk/?den_policie_2011 , skoda ze aspon jedna z tych liniek nie je pravidelnym spojom z/na Rendez-u
Reply on: aquila #167789:
ani nespomínaj... za cenu jedného sme mohli mať 3, alebo jeden poriadny a 4-5 menších štadiónov v mestách, kde sa existujúce štadióny rozpadávajú, alebo sú zastaralé. Proste, obchodný duch slovenských "podnikateľov" sa nezaprie ?
Reply on: no.ev.di. #167788:
ale tak hlavne ze mame novy zimak nie ? 🙂

co tam po nejakej elektricke 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.