Reply on: Ignác Igor #166549:
Ja jednému nerozumiem načo zaviedli zastávku Žitavská na znamenie ? Ja som tam do dnešného dňa chodil na strednú a vždy keď som čakal na zastávke tak tam vždy niekto stál.Rovnako som sa dosť často pohyboval po Dolných honoch aj okolo večera a víkendov.Vždy tam niekto stál.4-7 ľudia.Dvaja povedzme nastúpili na L201,jeden na L78(PP) atď.A zase prichádzali cestujúci.Z toho vyplýva,že tá zastávka je celkom frekventovaná čo sa týka pracovného týždňa a cez víkendy tiež predovšetkým linkami 201 a 202.Keď už chceli byť tak strašne aktívni v DPB v zavádzaní zastávok na znamenie na DH tak mohli namiesto Žitavskej dať Čiližskú pre L67 smerom na Astronomickú tá je fakt slabo využívaná.
Ike
- sčítanie je nepresné a blbosť a tak sa ho nezúčastním (teda príčina je zároveň dôsledok)
- sčítanie je zneužitie súkromných údajov (na stránke sociálnej poistovne a katasterportalu sa vôbec o sebe nedozvieme podľa môjho názoru mimoriadne citlivé údaje, ktoré sú na internete voľne dostupné)
- štát má informácie (práve v otázke dopravnej dostupnosti by ma zaujímalo, aké má štát informácie)
čo sa týka výberu dopravných prostriedkov, tak tie sa určovali podľa ich možnosti rozvoja:
- Lanovkou sa vozí do práce extrémna minorita (menej ako milióntina obyvateľov)
- Výťah nefinancuje štát, ale o jeho zriadení rozhodujú vlastníci domu zo súkromných finančných prostriedkov
- Lietadlá sú determinované kapacitou letísk, ktorá je pri vnútroštátnej doprave zjavne postačujúca
- Autá - ide o prehľad, koľko vozidiel sa pohybuje po ceste z dôvodou možnosti ich rozvoja (cesty stavia spravidla štát z verejných financií)
- MHD - ide o prehľad, koľko má príslušná obec (podľa miesta školy, bydliska, zamestnania) investovať do MHD
- autobus (nie MHD) - to isté, ale prímestská doprava
- vlak - taktiež železnice nestavia vo väčšine súkromník
a potom tieto štatistiky dobre slúžia na vzájomné porovnanie podielu jednotlivých majoritných zložiek dopravy podľa použitého d. prostriedku
moje dve námietky:
- chýba tam cyklistická doprava (hoci najčastejšie využitie je vzhľadom na klimatické faktory naozaj veľmi nepravdepodobné, pokiaľ nie som fundamentalista - aj keď od mája do októbra chodím na biku, viac km najazdím autom)
- chýba tam údaj o vzdialensoti do práce, aby ho bolo možné porovnávať s časovým trvaním