Reply on: Peon #165467:
SA spustila svoj koncept na linke Brno-Praha v čase, keď tam jazdili dve spoločnosti na Karosách. Jančura bol drahší (aj keď len o pár korún) a aj tak to do pol roka zabalili. Momentálne tam okrem neho jazdí ešte spoločnosť Eurolines, tiež bez nadštandardu a je rada, ak vezie 10-15 kusov, zatiaľ čo Jančura jazdí plný. Dokonca dokázal zlanáriť k sebe ľudí, ktorí v tejto relácií predtým jazdili autom. Ak niekto o nadštandard nestojí a radšej ušetrí pár korún, pokojne môže využiť služby iného dopravcu - napríklad z Prahy na východ Slovenska môžeš cestovať s Veoliou, Hejnalom alebo - ak máš masochistické sklony - LC956 a SORom LH12 SAD Humenné... Lenže vzhľadom na komerčný úspech "žltých liniek" mám pocit, že drvivá väčšina ĺudí predsa len skôr ocení aj ten nadštandard. Takže nechaj tvorbu obchodného plánu na Jančuru, zjavne vie čo robí. Ale ak máš pocit že by si to vedel robiť lepšie, nič ti nebráni založiť si vlastnú firmu a vypráskať ho z trhu ?
Ike
Áno, mohli by stewardky zrušiť a znížiť ceny, ale nechcú, cena je aj tak výhodná, sú konkurencieschopný a zákazníci si za stewardku zjavne radi "zaplatia"
trošku hyperbolovaný príklad:
Načo si kúpiš nanuk Nogger za (1,20€), keď na schladenie gastrointestinálneho traktu ti stačí polárka, ktorú ak chceš, môžeš zajedať čokoládou, alebo roztopeným cukrom?