Reply on: Vladimír #164015:
ten dvojklbák by nemal zmysel ani v sedle podľa mňa či po 19-tej hodine. Tie klbáky je v Prešove ozaj treba alebo je to iba taká fantasmagória, ktorá vznikla dnes? Okrem toho, prečo to nevypisuješ na Prešovskom DFku, keď si o správnosti svojho názoru presvedčený?
JeJe
Je zaujímavé sledovať ako interpretuješ vyjadrenia iných diskutérov. Keď som tu včera napísal, že Japonci určite nie sú hlúpi a majú svoje dôvody, kvôli ktorým uprednostňujú krátke busy, tak si ma hneď obvinil, že používanie kĺbových autobusov pokladám za ekvivalenciu hlúposti. To som nikdy netvrdil a ani teraz netvrdím.
Ale k veci. Chcel si konkrétne dôvody používania krátkych autobusov v Japonsku, tak tu sú:
1. Systém spoplatnenia MHD je iný - platí sa podľa počtu prejdených zastávok priamo vodičovi pri vystupovaní prednými dverami. Pri dlhších vozidlách by tento systém nefungoval.
2. Japonci majú všeobecne problém s priestorom, a to platí aj o ich autobusových zastávkach, ktoré sú dosť krátke. Dva kĺbové autobusy by sa tam naraz jednoducho nevošli. (Tento problém máme aj my napr. pri starom rozhlase v smere do Petržalky, ale aj inde.)
3. Japonskí cestujúci (podobne ako tí naši) sú radšej, ak im príde krátky autobus raz za 5 minút ako dlhý raz za 10 minút. No a prepravca sa im snaží vyhovieť... (A hlavne si to môže dovoliť, lebo príjem z cestovného je oveľa vyšší ako u nás a cena nafty aspoň o tretinu nižšia.)