m@rtin: Nehnevaj sa ALE
1) Nové zrkadlo, či sklo. No ak sa má vymeniť, tak sa muselo rozbiť a to pri prevádzke vozidla, čiže je to poistná udalosť a to hradí poisťovňa.
2) Ak sa kúpia MB Citaro, tak nebude robiť údržbu ÚD, ale Mercedes tak isto ako keď si kúpiš osobný mercedes, tak máš 6 rokov servis zdarma. Netvrdím, že to bude 6 rokov, no nejaký čas áno. Aj v Nitre im robí údržbu MB.
3) Tu ide o boj o trh a v Bratislave vidia výrobcovia veľký vývozný potenciál.
4) No a čo som sa dnes dozvedel, tak Citaro v BA nie je vôbec nereálne. Nie je to moje info, mne ho len hovorili, takže nebudem písať čo a ako, no vyzerá to, že je ruka v rukáve a to veľmi lacno
5) To stou daňou som nevedel. Myslel som, že je ako u nás v zníženej sadzbe.
6) Vodič CB mal pedál na podlahe a I435 nás predbiehal jedna radosť. Hore na prístavný most sa to ledva vyšplhalo, samozrejme trochu preháňam, ale viac ako 25km/hod nešiel.
7) Sám si hovoril, že Citaro je najlepšie čo na trhu existuje. Ak je to naozaj pravda, tak sa hypotetickou dodávkou 50 kusov nemôžme popáliť. To by sme sa popálili na všetkých busoch. Takže skúšanie rok je bezpredmetné.
Pre mňa, ako človeka zaujímajúceho sa MHD trochu z inej stránky a je veľmi dôležité, aké výhody a zľavy výrobca dá. Ak Vysoké Mýto nedokáže dať Prahe rabaty pri tých dodávkach, tak ten podnik zle funguje. No je škoda, že Praha tejto neschopnosti nevie využiť a nezačne kupovať niečo iné. U nás sa jedná hlavne o veľkoodberatelské zľavy a ruky vo vačkoch.
No a z Citybusu som bol veľmo sklamaný. Tak málo miesta na nohy som snáď ešte nevidel, bol lenivý a hrkal jedna radosť. Ako by už bol rok v prevádzke. Vodič na neho tiež nadával. A je rád, že na ňom jazdí len do pondelka. No dizajn je pekný.
1) Nové zrkadlo, či sklo. No ak sa má vymeniť, tak sa muselo rozbiť a to pri prevádzke vozidla, čiže je to poistná udalosť a to hradí poisťovňa.
2) Ak sa kúpia MB Citaro, tak nebude robiť údržbu ÚD, ale Mercedes tak isto ako keď si kúpiš osobný mercedes, tak máš 6 rokov servis zdarma. Netvrdím, že to bude 6 rokov, no nejaký čas áno. Aj v Nitre im robí údržbu MB.
3) Tu ide o boj o trh a v Bratislave vidia výrobcovia veľký vývozný potenciál.
4) No a čo som sa dnes dozvedel, tak Citaro v BA nie je vôbec nereálne. Nie je to moje info, mne ho len hovorili, takže nebudem písať čo a ako, no vyzerá to, že je ruka v rukáve a to veľmi lacno

5) To stou daňou som nevedel. Myslel som, že je ako u nás v zníženej sadzbe.
6) Vodič CB mal pedál na podlahe a I435 nás predbiehal jedna radosť. Hore na prístavný most sa to ledva vyšplhalo, samozrejme trochu preháňam, ale viac ako 25km/hod nešiel.
7) Sám si hovoril, že Citaro je najlepšie čo na trhu existuje. Ak je to naozaj pravda, tak sa hypotetickou dodávkou 50 kusov nemôžme popáliť. To by sme sa popálili na všetkých busoch. Takže skúšanie rok je bezpredmetné.

No a z Citybusu som bol veľmo sklamaný. Tak málo miesta na nohy som snáď ešte nevidel, bol lenivý a hrkal jedna radosť. Ako by už bol rok v prevádzke. Vodič na neho tiež nadával. A je rád, že na ňom jazdí len do pondelka. No dizajn je pekný.
m@rtin
A teď si polož otázku: "má Bratislava peníze na tvou vizi MHD?" Já říkám, že nemá, proto je nutné z nějakých požadavků slevit. Třeba právě nakoupit vysokopodlažní autobusy.
Neříkej mi, že Ikarusy 415 a 435 nebo Karosy B950/960 jsou východoevropské šunky. Pro mě jako zdravého cestujícího jsou Karosy 900 pohodlnější než Citybusy. Jsou tiché, smrdí stejně jako nízkopodlažní, jsou pohodlné, splňují veškeré podmínky, které spľňovat musí apod.
Po přečtení článku nezávislého pohledu na mhd v Bratislavě se ti ani nedivím (viz odkaz nahoře). Ten článek mě ani nepřekvapil, jen mě utvrzuje v tom, že je nutný něco dělat a ne mi říkat, že vidím pouze černo-bíle. Ano v DPB není nic černo-bílé, tam je to pouze černé.
Kami:
Kloubový Citybus tahá stejně jako Karosa B961. Záleží na řidiči, jak mu šlape po krku. Znám řidiče, co jezdí s 6503 (pražský kloubový Citybus) a sere se s ním jak s hnojem. A jsou i tací jako s 6507, kde máš problémy se udržet tyče. Ikdyž trolejbus to není