PvvS, Vladimir: zase nepozerajte na tie nase busy az tak dramaticky, mame tu zopar nebezpecnych zhnitych Karos B732 a Ik 280, ale ostatne je v pohode, Tambusy aj ked kvitnu hrdzou su v pohode, Ik 4xx tiez, najnovsie aj reko Karosy su v pohode, tam ziadne nebezpecie nehrozi, ani pri plynovych (po tom co v Usti ci kde zhorel plynovy SOR a bomby s plynom nijako na ohen nereagovali). Podla mna by BA akutne potrebovala asi 60 kusov novych na tento rok a to by sa dalo zvladnut, keby sa niekomu chcelo...
Z
Co sa tyka umiestnenia motora Citybusu-ak ma byt voz nizkopodlazny (uplne alebo ciastocne), nie je ine riesenie umiestnenia motora, ako takto "nastojato" v robustnom "zakonceni" vozidla. Motor, aby mal potrebnu silu na rozhybanie 18 metrov, nemoze mat mensiu kapacitu, ako ma. Fascinuje ma dômyselnost, s akou je to tam vsetko "poskladane" a ako prehladne a jednoducho to pritom vyzera! :o) Skvely napad su aj tie chranice na piestnice nad harmonikou-je to velka drobnost, ktora zabrzdi problemy, ktore nastavaju po garazovani pod holym nebom, ked bus nema zvrchu chranenu harmoniku. Videla som riesenia u busov SAD (Iky 280, Karosy 744), ktore tvorila strieska nad mechom, cosi ako vlnkovany laminat na styroch nozickach. Extra vkusne to sice nebolo, ale splnilo to svoj ucel.
Zaver:Bratislavske farby by Citybusu 18 pristaliiii :o)