Reply on: MatejBA #161497:
takto by sa dalo postupovať aj napr. pri L59, môžme zredukovať električky na Račianskej a posilniť L59 ? o tej "rýchlosti" L133 by som si dovolil zapochybovať, keď sú na nábreží kolóny tak sotva bude rýchlejšia L133. Aj známy čo cestuje z DD na EUBA, tak ide električkou radšej a pod mostom presadá na L88, L133 nepoužíva. Ešte aj percentuálne tu dakto vypísal, že časť ľudí ide s L133 trasu DD - Molecova (20%) a väčšina vystupuje pod Novým mostom (60-70%), čiže pre 10-20% ľudí to ťahať na Euroveu?! Vieš čo by ma ešte zaujímalo? Že či sa nájdu aj takí ľudia, (keď teda básniš aká je L133 super) ktorí vystúpia z električky v Karlovke a prestúpia na L133?! Teda či tú linku využívajú aj ľudia z iných častí KV alebo je to iba taká mánia Dlháčov, ktorým sa nechce prestupovať, príp. prejsť sa pešo od Šafka k Malej Scéne? Mimochodom od Molecky sa dá elinou dostať k L70 a L50, ktoré v slušnom intervale chodia k ASMN, kde je teda problém?
Valec
Myslím, že aj odporcovia tejto linky uznajú, že jej existencia aspoň v minimálnom rozsahu ráno je nutná kvôli nedostatočnej kapacite električkových liniek. Poobede by z tohto dôvodu nemusela byť, ale keď už rieši vzťahy s lokalitami kde sa nedá na jeden rozumný prestup dostať, tak budiš. V tom prípade by som ale navrhoval nasledovnú zmenu.
Upraviť linku 133 nasledovne:
Nová budova SND - Landererova - Marianum - Autobusová stanica - Wustenrot - Malá scéna - Molecova - Janotova - Baníkova - Segnerova - Molecova - Malá scéna - Wustenrot - Autobusová stanica - Košická - Landererova - Nová budova SND
Dôvody:
+ prestup na hrane z L33 (základný štandard cestovania),
+ nejazdí zbytočne pod drôtmi na DD (plus pre odporcov tejto linky),
+ skutočný expres z Karlovky na Mlynské Nivy (plus pre obyvateľov KV a DD),
+ keďže nestojí pri zastávkach električiek, nepotrebuje kapacitu pre tých, ktorým je zaťažko prestúpiť (plus pre obyvateľov KV a DD ktorý naozaj potrebujú cestovať ďalej ako pod Nový most),
+ interval by (myslím) postačoval kľudne 12/-/15//- (možno s nejakým vloženým spojom v čase navyššej spičky, alebo kapacitejšie vozidlo na tieto poradia) (plus pre celú BA, keďže sa ušetria výkony),
- neobsluhuje celé DD (čo si myslím, že by nemusel byť až taký problém),
- budú nadávať tí čo si zvykli (ale takí sa vždy nájdu, holt ekonomika je ekonomika). ?
Podľa potreby by asi bolo nutné mierne zahustiť interval na L33.