Reply on: S499.1023 #160929:
oukej, máš pravdu, aj tak by sa moja verzia nikdy neujala...ale ked ho vyhodia z električky, tak si sadne do dalšej
Do buducnosti by sa v tom mohol celoeuropsky spravit poriadok a osobne by som navrhoval aby EC kategoria bola len pre velmi dlhe (az by sa dalo povedat ze paneuropske :)) vlaky, napr. ten Jesenius.. dajme tomu nad 1000 km.
810zssk
- Os = zakladne regionalne vlaky, stoji takmer vsade
- Zr = regionalne vlaky vynechavajuce menej dolezite stanice, alebo stanice v urcitom useku
- R = diaľkové vlaky, súčasne ale využiteľné na rýchlu regionálnu dopravu... zastavujú vo väčšine miest a dôležitých turistických bodov, vynechávajú dediny.
- Ex = diaľkové vlaky, zastavujú iba vo veľkých (spravidla krajských) mestách
- IC = to isté ako kategória Ex, avšak s GARANTOVANOU KVALITOU (teda v podstate to čo robí ŽSSK, nie to čo robí ČD)
- EC = totožné s IC, avšak inak označené podľa dohody s inými žel.správami
- SC = zrušiť, ponechať pre budúcnosť rezervované pre prémiové produkty (NIE Pendolino)
Hlavná zásada: Zaviesť štandardy kategórie IC/EC (musí byť klimatizácia, určitá priemerná rýchlosť, atď), pričom žiaden vlak, ktorý ich nespĺňa NESMIE BYŤ VEDENÝ AKO IC/EC!*
(* v podstate ŽSSK to dnes robí, niektoré vlaky čo sú v ČR EuroCity sú na Slovensku Ex, ale neviem či toto je dôvod)
VUC: Os, Zr + krátke R (napr. ak by si niekto zmyslel zaviesť R čisto na trase BA-TT tak by to mala dotovať VUCka)
MD: Dlhé R, IC, EC
Samozrejme, v každej kategórií by mohol dopravca zaviesť aj svoje komerčné spoje.