Reply on: david1 #157799:
a čo takto zrušiť L133, posilniť L33 (určité poradia by robil na L33 Solaris) a využiť potenciál a kapacitu električky ktorá narozdiel od L133 nestojí v zápche?! ?
Oni zrejme uvažovali o "klasických" vlakoch s jedným HDV a kopou netrakčnej hmotnosti na jalových nápravách, pre ktoré je takéto stúpanie, samozrejme, technicky neprípustné.
Ak máš náhodou k dispozícii rezy trate na Štefanovičovej a Predstaničnom námestí, spočítaj si sklon v tých miestach (pred križovatkou so Šancovou, tam mám pocit že je najväčší). Ja to neviem nájsť, ale nebude tam veľký rozdiel. A jazdia tam vozy so 66% adhéziou (možno o kus viac, keď vezmeme do úvahy reálne rozloženie hmotnosti), väčšinu roka bez nejakých technických problémov. Takže súprava/húsenica so 100% adhéziou (a s inými sa v BA ani rátať nedá) sa na Starý most aj v prípade zakrytej trate (ktorá je šmykľavejšia ako otvorený zvršok) musí vyškriabať "ľavou zadnou"
eripmav