? to viem ? takže začneme napr. najnovšie 801tkou, ktorá deň pred spustením nebola na oficiálnom webe DPB ? či obnovenie Vazky 1 deň vopred? potom nezabudnime na rekordné 2 dni vopred - zmeny zastávok na znamenie (aj keď aj s Čunovom z nepremávajúcej 199;) ) alebo obnova 131/141, 184 či obnovenie 151 a zlúčenie Vazky, ktorá bola namaľovaná na ceste minimálne týždeň ďalej do minulosti sa mi už nechce ísť či vlastne to asi neboli vopred pripravované zmeny ?
Re #156618 Peon: čiže on tam už vlastne týždeň jazdí imaginárny bus?
To ti neviem povedať, ale starosta v Dúbravskej televízii v zostrihu z Miestneho zastupiteľstva hovoril: "Dňom 1. 11. je vybavená vnútrosídlisková doprava".
Vtipné bolo, že nespomenul konkrétnu trasu novej linky (ani jej číslo), ale uviedol, že "môže starých ľudí zaviezť do Billy, do Lídla aj do Jednoty a naspäť ich dovedie tuná." ? A že ak sa po 2 mesiacoh ukáže, že to chodí prázdne, tak to zrušia. A ak bude využitá, tak "bude možné rozšíriť okruh možno tak ako to nám bude vyhovovať". Že o tom hovoril s generálnym riaditeľom (asi DPB myslel).
Dopravca informuje vhodným spôsobom (napr. vývesky na zastávkach a vo vozidlách, oznamy v masovokomunikačných prostriedkoch, tlač, rozhlas, televízia, internet) verejnosť o zmenách organizácie MHD (napr. zrušenie linky alebo zmena jej trasy, zmena cestovného poriadku, zmena tarify), ktoré sú dôležité vo verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak ide o pripravované alebo vopred známe zmeny;
Predpokladám, že si pôvodne písal o tejto vete: "To znamená, že územie, ktoré nebude súčasťou integrovaného systému sa v cenách v prímestskej doprave bude riadiť samostatným cenovým výmerom, s cieľom znížiť výšku straty z prímestskej dopravy hradenej krajom." Táto strata (to NIE JE účtovná strata SL /ZSSK /DPB) je (okrem iného) priamo úmerná najazdeným kilometrom. Ak prejdú cestujúci od SL k ZSSK, bude strata (=dotácia) SL menšia a strata (=dotácia) ZSSK väčšia. V tej vete sa ale pravdepodobne myslí zvýšenie ceny lístkov, aby kalkulovaná strata pri rovnakom počte kilometrov bola nižšia. Určite sa nemyslí nejaké "odškodné" za odídených cestujúcich.
V dotovanom ekonomickom prostredí závisí úspech podniku menej od hospodárenia, ale hlavne od vylobovaných dotácií. Zmeniť sa to môže (ale nemusí) jedine tak, že na linky (či už jednotlivo, alebo v balíku) budú verejné súťaže.
Hm, to sa čudujem, že by zatváral až v križovatke, pokiaľ viem, tak až na niekoľko starších vozov, pri všetkých vozoch aj ak sa pohneš s otvorenými dverami, pri rýchlosti nad 2-3 km/h sa dvere samy zavrú.
6292 bola nedávno v Zlíne, pokiaľ viem, takže je tam už dopytový systém.
Žiaľ, na týchto všetkých vozoch je zatváranie dverí dosť neefektívne, t.j. pridlho zvoní (a zvonček píli uši). O ničom to je napr. keď sa otvárajú iba prvé dvere (polkrídlo), cestujúci nastúpi, a potom sa vodič pozerá na dvere, počúva zvonček...
6271 má ako jediný krátky voz urýchľovač zatvárania dverí.
810zssk