Sorry to osekalo príspevok.. citujem Z racionálneho pohľadu sa dá pochopiť i rozhodnutie vedenia DPB a.s. o nevypísaní verejnej súťaže na dodávku nových električiek v tomto období.* Je v podstate jasné aký BY BOL výsledok súťaže. Zo strany tradičných českých výrobcov BY BOL ponúknutý model z rady Vário LF a Škoda 06T. Voči projektu LF
SA DAJÚ OČAKÁVAŤ výhrady zo strany magistrátu s ohľadom na nemožnosť pokračovania projektu vo verzii LF+ pre úzky rozchod (už raz vysúťažili jedno z posledných vyrobených vozidiel – trolejbus 21Tr) a voči 06T výhrady zo strany prevádzkovateľa. Účasť renomovaných zahraničných výrobcov JE PRAVDEPODOBNE limitovaný počtom objednaných vozidiel, táto skutočnosť BOLA ZREJME overená predbežným rokovaním s výrobcami."
* faktor brutálneho prepadu príjmov mesta sa autorovi hodí ignorovať...
Teda z tých slov to vyzerá na domniekny a dohady autora.. Ja tiež môžem vysloviť rovnaký názor, že vzhľadom na aktuálnu (po)dobu trhového hospodárstva sa už uskutočnili rokovania medzi DPB a svetovými výrobcami električiek, vrátane tých českých a tiež predpokladám, že všetci deklarovali ochotu a pripravenosť vyrobiť ich model aj na 1000 m.. a rovnako sa domnievam, že niektorí z nich boli ochotní svoj typ aj ponúknuť na skúšku..
Ja ale z článku čítam medzi riadkami že s údržbou našich tratí je to naozaj až také zlé.. ale kompetentní ľudia si rovnako (ne)urobia svoju prácu bez ohľadu na rozchod...
Citujem:
"Z racionálneho pohľadu sa dá pochopiť i rozhodnutie vedenia DPB a.s. o nevypísaní verejnej súťaže na dodávku nových električiek v tomto období*. Je v podstate jasné aký >>BY BOL>BY BOL>SA DAJÚ OČAKÁVAŤ>JE PRAVDEPODOBNE>BOLA ZREJME
tak som tam práve nazrel a dpb.sk informuje poslednými novikami z 31.8. a v pravom stĺpci uzávierka nová doba 27.8....
takže 1) dpb.sk neráčil informovať ani o tom, že 199na bude jazdiť 4-5.9... ? a 2) 131/141 ešte 2 týždne nemala premávať
takže predpokladám, že do konca septembra sa tam aspoň jedna z tých dvoch info objaví
Na Ikarusoch 415/435 má vodič okrem tlačidla otvárania všetkých dverí na každé dvere zvlášť tlačidlo. Ak cestujúci pri 2. dverách stlačí tlačidlo, rozsvieti sa vodičovi 2. tlačidlo. Napríklad v Budapešti vždy otvára vodič len tie dvere, pri ktorých si cestujúci stlačil tlačidlo (pokiaľ zrovna nie je 40 °C v tieni).
tieto ikarusy maju tlacidla na dopyt iba z vonka.Aj tie uz na velkej vacsine tychto vozov nefunguju.Vnutorne tlacidla nefunguju ako dopyt.Lepsie su na tom Ik 412,tie maju plnohodnotny dopyt aj z vonka aj vo vnutri.A dokonca vsetky tlacidla vo vnutri funguju zaroven ako zvoncek aj ako dopyt.Myslim ze to je najidealnejsie a najmenej mätuce riesenie.Hold skoda ze moderni vyrobcovia autobusov nepouzivaju rozum. ?
Stavim sa, ze DPB.sk ani este len neinformuje o premavke 131/141 . ? Add kapacitne posilnenie 32ky pisal som to ujovi Branovi ? . Aj mi odpovedal do 2 dni.
"Kapacita vozidiel na linke č. 32 je problematická v určitých dňoch a časoch, ako uvádzate, ide najmä o nedeľu večer. Riešením by bolo zahustenie intervalov pri ponechaní súčasných nových nízkopodlažných vozidiel TEDOM (12m), prípadne nasadzovanie dlhších vozidiel (15m, resp. kĺbových 18m, ktorých máme zatiaľ nedostatok). Pokúsime sa to v rámci našich prevádzkových možností vyriešiť v reálnom čase k spokojnosti cestujúcich linky č. 32. "
Uz by sa hadam nasli nejake volne 3 Solarisy na nedelu , ved na 96 vidavam uz viac SOR NB18 ako Solaris
Re #154148 Trolleybus: Mam pocit, ze tu niekto spominal (Mike?), ze Ikarusy 415/435 dopyt nemaju. To by potvrdzovalo aj to, ze neboli spominane v ziadnej sprave o zavedeni dopytu. Ikarusy by mali mat len signalizaciu vodicovi = rozsvieti sa mu kontrolka.
dopytové otváranie dverí sa nepoužíva všade... ja už automaticky idem rukou smerom k tlačidlu na otvorenie dverí ako autobus zastaví ale niektorí šoféri sú rýchlejší,t.j. dopytové otváranie nepoužívajú.
Jadran