KLF: Prosím, ujasnime si pojmy. Odchýlkou "+" si myslel náskok alebo meškanie? V rôznych mestách sú znamienka zamenené. Ak sa nemýlim v BA, je "+" meškanie, alebo nie?
. Ja len pre zaujimavost poviem, o 21. h. na Lamacskej opat pri Mokrohajskej bola dalsia nehoda, ale uz sa prechadzalo bez zdrzania
.
Nedalo sa na neho inak... nevidi do Dp, ale ani trosku a potom pise prispevky. No neudrzal som sa... ;)))
Takže nie všetko je čierne. A osobne som radšej keď trčím s busom v zápche, totižto nemíňam svoj benzín.
To som si ani nevšimol, že aj Ty m@rtinove hodnotenie sveta popisuješ ako čiernobiele. Zrejme som si to potom nevymyslel, keď som mu nezávisle od Teba napísal to isté.
.
Martin Fundárek
ad b) Aká je teda povolená tolerancia?
ad c) Ak sa vodičovi za bezdôvodný sedemminútový náskok nič nestane, tak by za to mali vyhodiť jeho nadriadeného.
ad e) Plne s Tebou súhlasím, že grafikony majú na prd chronometráže. Niektoré linky nestíhajú, niektoré jazdia s náskokom. Cez víkend to napríklad na račianskej radiále z mesta vyzerá tak, že 5-ka ide s 5-6 minútovým meškaním, 11 s náskokom, takže za tri minúty prejdú 5,3,11 a potom štvrť hodiny nič.
S príliš tvrdou chronometrážou vodič objektívne nič moc nespraví. Ale náskoky sa podľa môjho názoru eliminovať dajú (napríklad natiahnutím pobytu v zastávke, kde vozidlo nezavadzia). Skús sa na vec pozrieť z hľadiska cestujúceho, než začneš nadávať: S meškaním sa ako cestujúci vyrovnám bez problémov - skrátka si tých pár minút počkám. Ale keď mi ujde spoj, najmä posledný, môžem si pískať. Ak by som si bol istý, že sa nejazdí s náskokom, môžem prísť na zastávku načas s vedomím, že v najhoršom prípade chvíľu počkám. Ale keď sú náskoky také časté, ako v BA, potom už na väčšine liniek vôbec netreba vylepovať cestovné poriadky, pretože MHD je ako smrť - nikto nevie, kedy príde. A ďalší a ďalší ľudia budú prechádzať na IGK, pretože ich nebude baviť chodiť na MHD "naslepo".