Podľa mňa neexistuje univerzálny muster na označovanie liniek. Každé mesto by si to malo prispôsobiť na vlastné parametre ako je členenie mesta a obsluha linkami jednotlivej trakcie alebo systém doplnkové, nosné a účelové a pod. Také oblastné označovanie je napr. ako dobre vidno na Bratislave ťažko dodržovať. Vidno to napr. na L156, ktorá by mala mať skôr číslo 175, ale nie 156 kedže s L56 nemá ani jeden bod na trase spoločný. Mne sa v BA páčilo, že niektoré linky mali kedysi tzv "S" linky čo boli ako posily. V BA je jasné, že eliny sú v číselnom rade 1-20, trolejbusy by som dal v rade 20-99 a autobusy 100-199 a prímestské a-bus linky + lokálne linky v kraji v rade 2xx Záhorie, 3xx smer Pezinok, 4xx smer Senec, 5xx smer Šamorín, 6xx Rakúsko a 7xx Maďarsko. Podľa mňa by sa ale nič nestalo keby boli trolejbusy v jednom číselnom rade s autobusmi, koniec koncov nikde nemajú trolejbusy nejakú separátnu zastávku oproti autobusom, takže číslo dostatočne postačuje, netreba medzi autobusmi a trolejbusmi robiť extra označenie. Možno by som spravil u nás to, že električkové linky by som označoval písmenami.
Tak to urobme ako vo viedni - ale trochu po nasom - trolejbusy budu cisto cisla (napriklad "33"), autobusy budu cislo+a (napriklad "33a"/"33A") a elektricky budu cisla+t alebo cisla+e (t ako tram a e ako elektricka - napriklad "33t"/"33T" ci "33e"/"33E") (lepsie riesenie asi nebude okrem rusenia liniek)
Riga nějaké peníze z eurofondů na tramvaje dostala, ale snad větší část peněz platí sama. Obnova vozového parku je tam opravdu grandiózní. Nejdříve 150 trolejbusů Škoda 24Tr a teď 58 nových tramvají.
CSS Križovatka Vrakunská ul. - Komárovská ul. - Podunajská ul. v MČ Bratislava-Podunajské Biskupice
Prestavba križovatky, rozšírenie a predĺženie radiaceho priestoru, premiestnenie zastávok trolejbusovej a autobusovej MHD, zriadenie cestnej svetelnej signalizácie, prekládky IS a sadové úpravy (náhradná výsadba).
Tak Riga se nakonec rozhodla uplatnit opci na dalších 32 tramvají ForCity a k nim možná přibude ještě dalších 6 čtyřčlánkových. Škodovka tak do Rigy dodá 58 tramvají.
Pokud vím, v Rize se zrekonstruovalo TV na jedné lince, kde ForCity budou jezdit. Do dvou let by měla být snad celá síť provozuschopná pro tramvaje s ptg.
Kami