Reply on: Preßburg.Germane #144188:
Presne. Viedeň by mala byť vzorom pre našu MHD. Nie je to len tým, že majú nízkopodlažné a neprestarnuté(o duwagy sa dobre starajú) vozy, ale aj veľkým počtom električkových a autobusových liniek. Samozrejme doplnené U-bahnom a S-bahnom(ktorý má kopu kilometrov aj mimo Viedeň)., pričom linka U6 plní funkciu rýchloelektričky. Ale aj kultúra je iná, nežije tam tolko primitívov, čo ničia vozy. Skoro žiadny voz nie je nijako doničen a stanice metra sú velmi dobre udržiavané(výnimky sa nájdu, napr. vo Floridsdorfe). Proti vandalom je asi účinný kamerový systém. Samozrejme že kvalita sa odráža na výške cestovného(jednorázový CL na metro stojí myslím 1,70).Výhodnejši je 24-hodinový turistický CL za 5,70.Re #144192 S499.1023: čo sa luďom nepáči na modely škoda 14T- Porsche? Má ideálnu dĺžku, pojmú vela cestujúcich, sú nízkopodlažné...Pre Bratislavu ako stvorená- určite lepší variant ako K2S, ktorých dĺžka 21metrov pomaly nebude stačiť...Možno dizajn Porsche nie je dobrý.
S499.1023
A áno, Viedeň s rádovjo vačším prísunom peňazí je na to lepšie. Ale že by to bol taký dokonalý vzor? Posledné dvojnápravové vozy dojazdili 1988, dodnes všetky električky nemajú zrkadlo, za každý vybudovaný kus metra zrušené električkové trate, posledný nakupovaný model tramvaje pred ULF-om bol stykačový Duewag typ Mannheim vulgo E2... A Praha? Nezmyselné Porschetry a doteraz nejazdiace ForrCity? Každý má svoje chyby.