jediným problémom by bolo to, že vlak by musel medzi Uzgrúňom a Trojačkou ísť cez tunel, inak je tam dolina v ktorej by sa dala krásne vlaková trať viesť... ?
Ty máš fakt problém udržať v hlave informáciu dva mesiace? O trati Čadca - Makov si tu totiž už raz točil a ja som ti doporučil, aby si si zaobstaral mapu s vrstevnicami. Ako študent zememeračskej VŠ by si z nich mohol čo-to pochopiť.
poprvé by to chcelo na ministerstve a na železnici vymeniť ľudí za týchto bláznov, ktorí si myslia, že na železničnej doprave sa dá "ryžovať zlato" a vyhodiť "expertov" čo dokážu priviesť nákladnú dopravu do mínusu... dalo by sa to riešiť tak, ako napr. v BID, že budú autobusové linky v rámci regiónu a okresu zvážať ľudí v vlakovým linkám, ale to by museli zastávky/stanice poskytovať aspoň nejaký komfort. Teda nič typu, že prídeš na malú zastávku na trati 173 a okrem jednej búdy, ktorá pripomína skôr WC pre homelessákov, tam nie je nič iné a potom ešte aspoň 0,5km pešo do dediny, pričom ani žiadny spoj prímestského/diaľkového autobusu tam nestojí. Keby sa to nejako v rámci kraja koordinovalo alebo by aspoň vznikali nejaké plány postupne a posúvali by sa vyššie s návrhmi konkrétnym dopravcom, kraju a ministerstvu, snáď by to šlo - vytvoriť v každom kraji postupne IDS.
Nič nebol školský výlet, všetko to boli moje súkromné šotozájazdy. Viac ako 3 vozne sú tam len na rýchlikoch a zrýchlených vlakoch, na osobákoch som nevidel. Ak by náhodou aj boli viacvozňové osobáky, tak skôr z dôvodu, že modrým gumám nevyšiel obeh a potrebujú presunúť nejaké vozne.
Prečo by to mala byť sprostosť? Ak je konečná nazvaná podľa oblasti, má to aj ďaľšie výhody. Napríklad zrozumiteľnejšia schéma siete a aj vnútorný informaćný systém vo vozidle.
Ja naopak bratislavský (ne)systém názvov konečných a oblastí považujem za sprostosť.
Treba si uvedomiť, že balík €, ktorý sú politici ochotní dať na železnice, je obmedzený. A je efektívnejšíe dať tie peniaze trebárs na hodinový takt rýchlikov na BA-ZA-KE, než na šukafón do Horných Prdelovíc pre 10 ľudí.
Ach jaj... Valec tu tuším napísal pred pár dňami, že ak túto diskusiu číta niekto zo ŽSSK, tak sa musí šúlať na zemi.... má recht...
Tak najprv tu nezmyselne delíte a spájate osobáky, predtým tu vyplakávate nad traťou do Stupavy a Šamorína a teraz by ste rušili neviem koľko tratí...
Môj názor (pre prehľadnosť v bodoch):
1) Rušiť AKÚKOĽVEK trať na Slovensku je blbosť, pretože nie sme civilizovaná krajina a zrušenie traťe je nevratná operácia.
2) Skonštatovať, že tým nikto necestuje, je pekné... ale čo takto hľadať príčiny a zatraktívniť to?
3) Železničná doprava na Slovensku je drahá a (na pár výnimiek) nekomfortná - ale čo tak to zmeniť?
4) Železnica predstavuje - najmä v hornatých redšie osídlených podmienkach ideálnu alternatívu k osobnému automobilu. V miestach, ktoré sú v zime nezjazdné, resp. nebezpečne zjazdné, predstavuje vlak pohodový dopravný prostriedok
5) Jediný argumet, ktorý beriem, je to, že veľa zastávok sa nachádza mimo intravilánu obce - to je nevýhoda, ale som presvedčený, že aj toto sa dá riešiť...
Mávnuť nad železnicami v týchto podmienkach, je analogicky ako mávnuť nad MHD v Bratislave s tým, že... "aj tak tu raz všetci budú mať autá"...
Ale prosim ta, cele je to o tom ze na tych tratiach je maly dopyt pre vlak, navyse ten vlak stoji daleko a je nekomfortny. Su trate kde bol interval dobry a aj tak tym nikto nechodil.
Ja tam z casu na cas chodim, vacsinou je na tych "mojich" spojoch jedna 810 (resp. jej modifikacia), ktora je naplnena tak ze par ludi stoji. Lenze to zdaleka neznamena ze ta trat ma zmysel..
Ja by som ešte obnovil ako prvé Radošinu - vzorovo umiestnená trať v strede obcí, cesta ide bokom... SNV-Levoča tiež súhlasím.
Ale o TN-Chynorany by som uvažoval, či vôbec. ?
Vie niekto preco aj po 3 tyzdnoch od zaciatku roku, je na oznacovacoch (tie oranzove) datum 2000 xx-xx ? Ak je to bug, alebo oneskorene Y2k , tak by mal niekde vysiet oznam, hlavne ak to dava ten datum aj na listok , lebo potom de iure listok neplati ? Ci aj tu plati: §1 nikdysatotaknerobilo ,§2 vsetcisunaobede, §3 tosaneda ,§4 cestujucibytonepochopili ?
chcem sa opýtať či neexistoval nejaký projekt prepojenia trate 128 s traťou na Českej strane. Na trati 128 je pomerne dosť vlakov, myslím, že 13-14 párov a preto keby sa to podarilo potiahnúť na Českú stranu. Ale záleží od toho ako veľmi by tadiaľ ľudia chodili, o tom nemáš prehľad že?
Čo na polovici, na dvoch tretinách, Pro[:ko:]tovič je zo mňa slabý odvar ? . Ja by som teda radšej zahustil rýchliky BA-KE na hodinovku a IC na dvojhodinovku, spravil takt a nie trojhodinovú paródiu BA-BB, scivilizoval osobku TN-Chynorany, obnovil SN-LE ale aj zastavoval.
1) A koľko z toho bol váš školský výlet ? ? Inak viď LUK - keď nejde autobus, tak samozrejme musia ísť vlakom.
2) No a ja som sa pýtal, aký ROLLING STOCK ? vozia tie 750/754? Aj viac, ako tri vozy?
Technopol