Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ik #138285:
Tak si vyberú Citelis lebo je to moderný autobus. ? Minule tu obhajovalo aj české osadenstvo tohto fóra Citelisy keď som povedal, že vychádzajú zo starého konceptu takže majú na nich dobrý názor a aj ja osobne mám na Citelisy viac-menej dobrý názor... Pri Mercedese sa platí aj za značku to je pravda. A čo také ďalšia spoločné diely ako prevodovke, pri niektorých autobusoch motory, ABS, ASR to sú pri väčšine výrobcov spoločné diely... Ale ja už končím diskusiu na túto temu. Jednoducho nebudem tu 100x písať, že nie je normálne si priplácať niekoľko miliónov na jeden a pol metra čo pri MB CapaCity tvorí len ten úžastný zadný sedací priestor, kde človek nemôže ani stáť len sedieť... ?

Re #138286 Ik: Aha takže Solaris SU 18 je potom starý? ?
Reply on: luky133 #138275:
Lenže voľakedy sa rátolo 8 osôb/meter štvorcový a dnes sa počíta s 5 osobami/meter štvorcový.
Nie všetky údaje, ktoré si si prečítal na internete sú jednoznačné. Keby si čítal trošku lepšie tak zistíš, že aj tie tvoje nápravy a "kĺby" patria pri veľkých výrobcoch pod ich "Know-How"
Reply on: luky133 #138274:
Tak týmto si to zabil. Kľudne ostaň vo svojom svete ilúzií a ver v to, že Tedom a Mercedes je jedno a to isté akurát Mercedes všetko strašne predražuje.

Ty chceš nakupovať Citelisy, choď sa spýtať našich susedov do Čiech čo si o tých vozoch myslia! Keby si mali vybrať medzi starou Karosou 700 radu , Ikarusom 200 radu, alebo tvoj Citelis.
7915 - 7916 na miesto Ursinyiho a Vysokej (a inych zastavok) pise DOMA TA CAKA LASKA 😉
Reply on: kecho #137962:
Na to Ti budem asi vedieť odpovedať lepšie ako Valec. ? Tým návrhom som sa sústredil len na linkové vedenie. To je možné uviesť do praxe prakticky bez akýchkoľvek stavebných zásahov, zatiaľ čo na zmenu počtu a polôh zastávok stavebné úpravy potrebuješ.

Re #138104 Martin Fundárek: Ďakujem za konštruktívnu kritiku. 12 som prečísloval na 4 jednak z dôvodu zachovania postupnosti, ale hlavne preto, že v karlovesko-dúbravských linkách je určitý systém - nižšie čísla (4, 5) idú až do Dúbravky a vyššie (6, 7) končia už v K. Vsi. Posilové 9-ky by som skôr ukončil jednak preto, že tým ušetrím 2 vlaky, ale tiež preto, lebo križovatka na Šafku by ich nemusela kapacitne zvládať - idú tadiaľ aj linky do Petržalky v dosť krátkom intervale.

Ešte poprosím zmazať dva moje predošlé príspevky, technická chyba... ?
Reply on: Mike #138277:
Ale ako tak rozmýšlam počet miest nebude aj tak až nejako výrazne veľký oproti terajším autobus. Pokiaľ viem pri vysokopodlažných sa nepočíta stánie na schodoch teda tam ak pripočítame nejaké kapacita sa možno aj temer vyrovná a napr. v takom MB sa zase nedá stáť v zadnej časti pri motore čo sa dá napr. v SU18...: http://imhd.sk/ba/index.php?img=30372&typ=gm ?
Reply on: kecho #138221:
Chýb je tam viac, ale skôr či neskôr opravím. ?
Reply on: Ik #138242:
myslíš, že klasický 18metrový voz by nebol lacnejší ako tento o meter väčší CapaZahradníkovCity PR? a nebolo by ich za tú cenu viac tým pádom by dohromady odviezli viac ľudí ako tých 40 MBCC?
ak sa ti nepáči MB, aké je porovnanie výhodného nákupu Citelisov? a tuším ani na ivecá nebol tender
Re #138254 luky1: mi tam chýba popis napr. na poslednej fotke niečo v štýle: "výstavy sa zúčastnili aj dva psy a predseda predstavenstva DPBZ B. Za(á)hradník - na fotke druhý z pravej strany" 😉 ako to, že sa dal odfotiť pred poľskou webkou? Solarisy ho už netrápia? ?
Re #138261 luky1: a už sme doma... takže výhodná kúpa sa ešte predraží? ?
Re #138273 Ik: aký je tozdiel medzi 18 a 19,5m vozom? 10 ľudí?15? tj to, čo odvezie 18 kusov 19,5metrákov, odvezie aj 19,5 kusa 18metrákov - nejaký rozdiel v cene pri počte ušetreného 1,5-2 busov si si všimol?
Reply on: luky133 #138274:
To je ilúzia, lebo pri bambuse to bolo počítané 8 os/meter štvorcový (ik 283 ich má až 199 ? ), ale pri Me Capacity 5 alebo 6 os/meter štvorcový.
Reply on: luky1 #138254:
To už sa normálne aj budem báť ráno otvoriť chladničku.. ❗
Reply on: luky133 #138274:
A este na dodanie ku kapacite CapaCity len tolko, ze ponuka 182 miest, Bratislavske Tam Busy len o dve menej a dokonca 18 metrove omnoho lacnejsie vozidlo, ktore je spolahlive a kvalitne pomerne vsade okrem BA kde je tato znacka zla podla DPB a to Solaris Urbino 18 ponuka kapacitu az 198 miest! Takze tolko ku velkej kapacite CapaCity, ktora nebude v pridade prichodu CapaCity namiesto Tam Busu az taka vyrazna. Samozrejme, ze komfort bude uplne inde 🙂
Reply on: Ik #138273:
Ano autobusy sa skladaju napr. aj z naprav a klbov, ktore si schvalne prehliadol. Myslis, ze je normalne, ze za meter dlhsi autobus sa priplaca niekolko milionov? Pritom vyrobit 19m vozidlo nie je az taky problem ako pri dvojklbe. Iny vyrobcovia ich nevyrabaju preto lebo neni po nich dopyt. Ved aj v Nemecku ich jazdi len par a MB ich dodava hlavne pre Istanbul tusim. Preco sa nechcelo asi Manu prihlasovat? Musel by odladit prototyp pre len 40ks zakazku z ktorej pride mozno len 10ks. Mercedesy su kvalitne autobusy ano, som rad, ze sem pridu dake klby po dlhom case, ale radsej mali objednat viac Citar ako 40 CapaCity, ktorych mozno ani 40 nepride. Ved su drahsie nez trolejbus s dualnym pohonom co je omnoho zlozitejsie vozidlo...
Reply on: luky133 #138270:
No myslím, že porovnávať Tedom a Mercedes je viac než smiešne.
Tak nám prosím ťa opíš tie rovnaké diely? Ty si myslíš, že autobusy sú zložené z palubných dosiek a sedadiel? ?
Pokiaľ to je všetko také rovnaké a jednoduché, prečo IVECO, alebo TEDOM nevyrába tiež 20m vozy? A nepredáva ich za polovičnú cenu ako Mercedes!?! ? Hovorí ti niečo slovné spojenie "Know-How" ?

Hovoríš, že je nevýhodné kupovať kapacitnejšie vozy, ale už je podľa teba ekonomicke efektívne, pokiaľ sa zahustí interval. Nenapadlo ťa, že na to potrebuješ väčší počet vozidiel, do ktorých musíš posadiť vodičov, ktorých samozrejme platíš! A navyše zlepšovať 4 min. interval, by bolo veľmi zaujímavé.

Určite radšej nech vysúťažia Mercedesy, ako keby sa mali snažiť o SOR-y. Bratislava takéto vozy potrebuje, pretože nemá ani nosný dopravný systém, a bohužiaľ ani integrovaný dopravný systém ako je to vo väčšine vyspelých miest.
Uz asi viem kam tahali tu 1301, nebolo to nahodou do arealu odtahovky na Bazovej?
http://bratislava.sme.sk/c/5060251/vozidlo-s-rukou-ma-pomoct-vyslobodit.html
podla obrazku a videa na tejto stranke to vyzera ze to je prave v tomto areali a par dni dozadu som siel okolo a z autobusu som videl ze tam stoji nejaky klb pricom obidva sanosy su na juraku.

takze ju pouzili na prezentaciu toho odtahovacieho Iveca a potom mozno sla do Zlinera
Reply on: no.ev.di. #138269:
Vidieť, že ju nepoužíva často. Na 133 si musí každý prirátať minimálne 5-10min meškanie a to každé ráno v časoch od 7:00... ? Určite by pomohlo kebyže sa dá jazdiť aj po el. trase pod Novým mostom len v Bratislave to nejako nejde a určite by to využili aj iné linky nie len 133...
Reply on: Ik #138268:
Vozidlo je len o jeden meter dlhšie a to je dosť veľká prirážka... Keď sa výrobok nedá porovnať s výrobkom vo svojej kategórie, porovnávajú ho väčšinou s výrobkom nižšej resp. vyššej kategórie s tým, že prihliadnú na to, čo obsahuje resp. neobsahuje. Zaujímavé, že Bratislava takéto vozidlo potrebuje a iné mestá aj väčšie od BA si vystačia s 18m a teda lacnejšími. Na 21 a ostatných by stačilo posilniť interval s 18m vozidlami... Za zmieknu stojí to, že kvalita MB je temer rovnaká s Citelisom či aj Tedomom lebo ako sa tu spomínalo v autobusoch máš temer všetky diely rovnaké. Napr. palubná doska, sedadlá, kĺby, nápravy... Cena CapaCity je prehnaná a bolo to tu spomínané niekoľko krát. Keď doteraz stačili BA 18m neviem prečo by aj doteraz nemohli. Ale chápem išlo niečo aj do vačku... Veď keď povedal istý predseda predstavenstva toto: "Budeme sa snažiť vysúťažiť v tendri práve tieto veľkokapacitné autobusy, ktoré budú nasadzované na najvyťaženejšie linky. Uvažujeme, že nakúpime do desať veľkokapacitných autobusov," je jasné, že išlo o tender práve pre MB. Keď už veľkokapacitné vozidlá, radšej mali kúpiť trojčlánkove, ale tam by trebalo meniť zákon. Nebodaj ty by si radšej neprivítal radšej 240 plne klimatizovaných kĺbových autobusov ako teraz len 200? Z toho myslím, že všetky nedodajú.
Dnes sa mi kamarát z DD pochválil za čo stojí L133. Chodí na EUBA a tak využil dnes L133. Dopadlo to tak, že po chvíli vystúpil z L133, ktorá stála v zápche a prestúpil na električku radšej aby sa dostal na L88 a stihol do školy.
Reply on: luky133 #138247:
Lenže potom podľa tvojej teórie môžeme povedať, že je aj najlecnejší vo svojej kategórii! Pretože je jediný. Nemôžeš povedať, že je ten voz najdrahší, ani najlacnejší ... nemáš ho s čím porovnať. Môžeť byť iba drahý, ale ako sa hovorí "za kvalitu si treba priplatiť"
A na otázku či vozidlá tohoto typu potrebujeme sa stačí ísť v rannej, alebo aj poobednej špičke previezť linkami 21, 68, 83, 93, 95, ktoré majú prevažne 4 - 6 min. interval. Potom si polož svoju otázku ešte raz... ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.