Reply on: zakaznik #129733:
Asi preto, že sú tu úzke ulice s ostrými zákrutami? V Mníchove máš oblúky s polomerom až 14 metrov, v minulosti dokonca 10,5 m. Ono všeobecne vo svete jazdia električky mimo rýchlodrážne úseky podstatne pomalšie ako u nás. Často je rýchlosť mimo samostatné teleso obmedzená na 30 km/h.
Martin Fundárek
Električkové trate sa v 70-tych rokoch veľmi nebudovali, skôr naopak – Praha stavala metro, v Ostrave sa trate skôr rušili (vrátane Bohumína), aj v Košiciach niečo padlo. Svoju sieť významnejšie rozširovalo len Brno (napr. trať na Starý Lískovec, do Modříc či spojenie Pisárky-Komín).
Račianska radiála bola hotová v roku 1966. Trať do Dúbravky sa vybudovala až v rokoch osemdesiatych, trať do Karlovej Vsi sa v 70-tych len zrekonštruovala a predĺžila z dnešného priestoru Jurigovo nám. - Segnerova po dnešnú konečnú.
Koľajnice sa zo Starého mosta nevytrhali v roku 1961, zostali tam, len sa nepoužívali. Až oveľa neskôr sa zaasfaltovali.