Reply on: Solider #129599:
"pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre" - To je pravda, len či tú kapacitu 20000 os/h v jednom smere naozaj potrebujeme? Kapacita metra je samozrejme ešte vyššia, ale tých 20000 bola tuším plánovaná kapacita pre pôvodnú bratislavskú rýchlodráhu. Alebo postavíme metro, a budú tam jazdiť v sedle dvojvozové jednotky každých 20 minút? Ušetríš 2 minúty na jazde, ale v priemere budeš čakať na zastávke o 5 minút viac. Ďalšie dve minúty si pripočítaj väčšou dochádzkovou vzdialenosťou na zastávku. Pravdepodobnosť potreby prestupu sa tiež oproti električke zvýši.
Solider
Inak, áno? Tak potom prečo stavali metro v mestách, kde električky jazdia, keď tam tiež mohol prísť niekto s nápadom, že načo, však električky to zvládnu? Potom sú v tých ostatných mestách asi trafení. Ja nehovorím o výstavbe oboch liniek, ale aspoň o trase od stanice (obsluha mesta) do Petržalky, v ktorej niet iného nosného systému, než sú autobusy. Aj keby si sa neviem ako o zem hádzal, pri najväčšom možnom intervale pri električkách by si neprepravil toľko cestujúcich, ako pri najväčšom možnom pri metre. Samozrejme, stavbu metra nepodporujem v tom prípade, ak by si ju mal z viac ako 40% hradiť štát, resp. metro, v tomto naozaj nemáme financie na rozhadzovanie.