Pocitam ze ano. Ved ked tusim boli povodne tak tam pristavil DPB niekolko busov aby zobrali ludi prec z budov. Inak tusim v krajnom pripade ti moze stat zhabat aj auto a pouzit ho (nahradu ti mozno raz zaplatia) na svoj ucel ? ? ?
"Potom tam jazdia ešte také tie novšie autobusy (neviem ako sa volajú), čo tu ktosi spomínal, že sa nápadne podobajú na SOR-y a niekto druhý tu vysvetlil, že tie autobusy Maďari vyrábajú v licencii."
Je to značka CREDO. Ale inak, čo som si všimol, tak v okoli Mossonmagyarováru a Gyoru jazdia väčšinou staré Ikarusy 263 (či aké to má označenie).
V suvislosti s dnesnym (falosnym) chemickym poplachom by ma zaujimalo ci su nejake postupy ako maju vodici postupovat v pripade takejto situacie (a nakolko ich dodrzuju).. v minulosti si spominam ze ked unikal plyn zo Zimaku tak na pokyn dispecingu elektricky nezastavovali na zastavke Odbojarov a bol dany pokyn aby vodic na Trnku / Novej dobe skontroloval ci su zatvorene okna. Tiez by ma zaujimalo ci sa s vozidlami DPB rata pri pripadnej evakuacii a podobne?
Mimochodom, dnesny poplach opat dokazal ze sme na taketo situacie mizerne pripraveny. Sireny hucali, ale SRo aj STV mlcali (ziadne vysvetlenie, ktore ma byt podla prirucky civilnej ochrany), v skole tiez nikto nic netusil ako je a o tom, ze je to falosny poplach sme sa dozvedeli az z www.sme.sk. Ludia vonku zasa na to uplne kaslali a okopavali zahradku. Po dnesku sa tato skupina zrejme este rozsiri..
Schéma Tram linek v tramvajích. Ahoj, byl jsem v září 2007 v Bratislavě a všimnul jsem si tam schématu linek, která byla jen černobílá. Je dneska už barevná, nebo pořád jen černobílá? ?
1. Príjma bankovky (neviem však či všetky hodnoty). To už je jedno, či ju tam dáš tou alebo tou stranou, pokiaľ ju dáš zle, je pokrčená, poškodená a pod., tak ti ju automaticky vráti.
2. Je tam už minimalne 3 roky (od vtedy pravidelne cestujem do at). V slovenčine je aj v hláseniach o odchodoch na Suedbahnhofe približne od jesene minulého roku. Ani ja som sa nestretol s poškodeným alebo mimo prevádzky.
3. Záleží na druhe karty. Laicky, ak máš tu s "čipom" tak musíš zadať PIN. Ak je to karta s výhradne "čiernym pásikom" vzadu, tak sa ide na podpis, ktorý by mal byť kontrolovaný predavačom.
4. Nemám mnoho skúseností s autobusmi, ale tiež mám pocit, že to tak je.
Ten "automatík" je podla mňa dobrá vec, vo Švédsku je tiež v mnohých supermarketoch.
A čo by bránilo tomu zovšeobecniť pracovnú náplň a miesto výkonu práce tak, aby takáto byrokracia nebola nutná (napr. nebolo by "vodič autobusu", ale "vodič verejnej hromadnej prepravy osôb" - to len strieľam, vôbec neviem, ako sa tie pozície volajú)?
U nás vo firme skoro všetci majú názov pozície "systémový špecialista" a pracovnú náplň definovanú všeobecne a zhodne, čiže nie je nijaký byrokratický problém, ak sa človek presúva trochu inde.
MatejBA