Je vcelku zaujímavé, že som stále nedostal od DPB odpoveď (e-mail odoslaný vo štvrtok) s tým, že sa chcem opäť spýtať či zaevidovali stav, ktorý som nahlásil s tým, že by som chcel od nich odpoveď nakoľko podľa vyjadrenia zamestnanca magistrátu mi ju je DPB a.s. nutný poskytnúť... ?
Prestávky môžeš zabezpečiť trojakým spôsobom:
1. Vodič má prestávku spolu s vozidlom. Veľmi neekonomické (potrebuješ viac vozidiel).
2. Kým vodič čerpá prestávku, s jeho vozidlom jazdí striedač, pričom vozidlo si odovzdávajú
a) na konečnej (napr. 13)
b) na nácestnej zastávke (2, 3, 11)
3. Vodič po čerpaní prestávky odchádza s iným vozidlom, než prišiel. Tento spôsob sa praktizuje napr. na niektorých linkách v Prahe (strieda sa na trase). Nevýhodou je nemožnosť "prideleného vozidla".
Čo sa týka púšťania do vozu. V škaredom počasí to robievali už pred 15 rokmi vodiči L 216 bežne, že pustili na Valašsakej ľudí do voza, aj keď mali začínať až od Lovinského.
Ja som tam bol len v lete a to najčastejšie na trase Kraľovany - Dlhá n. Oravou a super je, že pri stanici je taká typická krčma, kam sa dá skočiť na kofču ? raz som šiel až do Trstenej a tam jeden úsek je taký, že stromy rastú ponad trať a vytvárajú tak klenbu. To som šiel podvečer a bolo to super. Avšak vystriehnúť teraz kedy je sneh je ozaj komfort. Naplánuješ si dačo a nakoniec nič. Veľmi ma však teraz zaujíma Lučenec - Utekáč a Breznička - Katarínska Huta. Síce druhá menovaná trať má len zastávky v Mládzove a Cinobani ale aj tak - podľa Google Earth je to celkom zaujímavá trať ☺
No to len taká poznámka, že keď sa niekto rozhodne to postaviť, ide to aj inak a lacnejšie. Materiály, ktoré boli na rokovaní vlády, rátajú dokonca s výstavou paralelne z KE-ZV az do BA popri sucasnej zeleznici 130,150 a 160....
Verim, ze sa to nikdy nezrealizuje.
tak Orávka je extra-trieda... síce som ňou šiel iba do Párnice (8km) - zato šla 26 minút ale tá pomalá rýchlosť je tam fakt asi kvôli scenérii to je asi najkrajšia trať na Slovensku... ešte v zime... ❤ ❤ ❤
Ja som iba napisal to, co vyslo z agenturi JPP, teda nic osobne, moznoze s niecim suhlasim, moznoze nie, co sa tyka prestavok, u nas je nerealne aby vodic odisiel z voza a nechal nastupovat cestujucich. kebyze sa spravanie ludi zmeni, tak sa to v pohode bude diat. ale u nas aj ked tam je vodic tak likviduju voz..vies si predstavit, co by zostalo z vozidla kebyze vodic odide?? teda..ak by tam este nejake zostalo. preto je to podla mna u nas zatial v nedohladne. Ale nevravim, ze to mozne nie je.
Pekné, že to dakto pofotil a veľmi pekne popísal. Ale celkovo keď som to čítal ma čím ďalej chytal hrozne blbý dojem prázdna. Strašne mi je ľúto keď takéto lokálky zanikajú. Má to ohromujúce kúzlo jazda tým vlakom. Síce som moc tratí nepochodil ale napr. Čadca - Makov a Kraľovany - Trstená (kedysi až po Suchú horu) sú ozaj super, zvlášť Oravská lokálka je proste neopísateľná ❤
ŠRT (ja tomu hovorím ŠRoT radšej) skrz Slovensko je blbosť na kvadrát. Máme naozaj tak využité a preplnené stanice a trate, že potrebujeme tú ŠRT aby už vôbec žiadne nákladné vlaky nestáli v staniciach na južnom ťahu? Neprekvapilo by ma keby nápad s ŠRT vznikol ešte v 80-tych rokoch ale teraz? ? Nech si to postavia v Maďarsku, alebo Poľsku.
Ty si Top-Class Sotous (prejavuje sa pristupom "MHD je pre vodica").
1. Suhlasim s tebou toto je blbost.
2. Pokial vie ze na tom semafore bude stat tak by naozaj mohol pockat. Samozrejme, zalezi to od konkretnej situacie.
3. Su mesta kde to funguje. Ale to by vyzadovalo komplexnu zmenu systemu, takze v Bratislave nerealne.
4. Mal by, su to jeho zakaznici. Skusil by som posadit niektorych bratislavskych urflanych vodicov (napr. pana Sk**vena macka), ze za kolko by dostali v zahranici vypoved. Ked sa im nepaci, nech nerobia pracu z ludmi (ja by som tiez nesiel robit napr. casnika ked nezvladam slusne spravanie k zakaznikom).
5. Samozrejme nemusia. V Bratislavskych podmienkach to ani nedava zmysel aby niekto s VS isiel robit do tych podmienok (i ked par takych je).
6. Samozrejme moze.
7. Fajciar kludne byt moze, ale nech nefajci vo voze. Myslim ze TO vacsine ludi vadi.
A kde som tvrdil, že vodič nemá mať prestávku. Prestávka je zákonne daná a počas nej nech si sedí v búde koľko chce, počas vyrovnávacej doby si môže (ak práve nemusí pri tom sedieť na WC) kľudne čítať noviny aj pri otvorenom voze. Navyše na konečnej je väčšinou viac vozidiel, stačí ak pristaví jedno, na električkových stačí to, ktoré odchádza ako prvé.
Na druhej strane sa pýtam, o čo sú poľský alebo maďarský cestujúci vychovanejší, ak vodič odíde z vozidla preč (do búdy) a voz nechá na nástupišti otvorený a ľudia si nastupujú?
j, niektore suhlasim, a pri bode 6 uz som zazil ked dva vozy stali na obratiku (muchovo namestie) a mali poruchu, dosiel treti, a ked mal odchod, tak mu nastupujuci naplul na zem a poivedla, ci sa nevedeli dohodnut, kto prvy pojde...pritom vsetko boli B741 (CNG) a co sa tyka bodu 3, zas nemat narok na prestavky v zimnom odbdobi..to je trosku mrzute....ale az na vynimky...ale tiez so salinou nemoze odist skorej..zas blokovat napr na astronomickej nastupiste je trosku blbe, nie?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk