Reply on: m@rtin #123470:
1) no lebo nacionalizmus je uprednostnovanie vlastneho naroda pred ostatnymi.
2) Tender na nakup novych a reko starych voznov ZSSK som nevidel takze neviem ci boli site na mieru, kedze sa prihlasil vzdy len jeden zaujemca. Ak ano je to chyba, lebo vzdy bola cena vyssia ako ocakavana.
3) Pozrime sa na to z duhej strany.
Jedine co francuzsky prezident povedal, ze podpori automobilovy premysel miliardami eur, ale len ak stiahne vyrobu do Franzuska. Hadam aj francuzska vlada, ked niekomu dava prachy si ma pravo urcit podmienky.
Ak vsak nasa policia mala v podmienkach, ze vozy musia byt vyrobene na Slovensku, tak je to chyba. Ceska policia robila teraz tiez tender na 3500 aut a vyhral vyrobca vdaka najnizsej cene. To, ze je to domaci vyrobca nijak nehra rolu. Tak by to malo byt pri kazdom tendri a neriesit kde sa tovar vyrobi.
MiroBA
Aha, yato ma tak veľmo kritizoval, ale som aj tušil že bude nejaký vodič MHD. OK beriem ho, ale aj tak myslím, že by nemusel tu až tak ľudí osočovať aj ked píšu ľudia blbosti. Dá sa aj iným spôsobom komunikovať.
Ja priznávam, vážne niektoré moje príspevky boli nepremyslené.
Trochu by som sa ktomu k tejto príležitosti vrátil.
Ja nemám absolútne nič proti tej el. sieti 5ich liniek -ale to za predpokladu že električky budú mať vacmenej rýchlodrážny charakter s moderným vybavením čo ktomu patrí -bezbariérový prístup,plnohodnotné kryté prestupné terminály, moderné vozidlá...a samozrejme nadväznosť spojov. Potom nebude problém si prestúpiť i 5krát aj trebars aj na stanicu.
No dnes toto môže dpb ponúknuť sotva, hlavne ked nemáme jedinú nízkopodlažnú električku a viacero zastávok v centre nemá ani len prístrešok - úplný gól je v tomto el. zastávka Šafárikovo námestie jeden z hlavných prestupných uzlov.
Takisto nemám vôbec nič proti diametrálnym linkám -bodaj by sa aspoň náznakom vrátil stav z osemdesiatych rokov -všetky tie červené expresné linky s tými intervalmi...
Ale čo som chcel, v poho. nech sú diametrálne linky aj napriek predsa len o čosi vačšej zraniteľnosti pri el. trakcií. Ale tu nie je celkom na mieste aby boli niektoré mestké časti zvýhodňované pred inými len preto, že majú elek. trať -konkrétne Karlová ves, ale ja im to neberiem nech majú, cieľom nie je aby nikto nemal ale aby mali všetci zo všetkých častí možnosť pohodlne cestovať. Napr. Konkrétne ja by som uvítal keby napr. 83jka chodila až na Vyšehradskú -myslím že pri tých intervaloch by to bol navyše možno 1-max2 vozy. Samozrejme, tu mi je jasné že vozov je akútny nedostatok tak isto ako aj vodičov. Ale od toho
v DPB niektorí berú prachy aby sa týmito problémami zaoberali a ich k spokojnosti cestujúcich riešili.