Re #123400 m@rtin: Tendry na policajne vozidla vyhrala KIA s vozidlami Ceed a Sportage. Dalej sa dodavali vozidla VW Golf, a Pasat, Seat Ibiza, Nissan Navara a druhy typ je tusim X-trial, Mercedes Vito a VW Transporter a par kusov Roomster, Octavia a Audi. Plus cca 200 motocyklov BMW. Kvoli euru kupovali dalsie nejake mercedesy M-ka tusim. V Trnave maju aj Peugeoty 207, ale to neviem ci kupovali, alebo to bol dar.
Okrem toho ma policia v kratkodobom ci dlhodobom skusani vozidla Peugeot 407, Smart, Hummer.
Dalsie vozy dostala teraz zeleznicna policia, ide o vozy 308SW, kedze u nas bude platenie myta kontrolovat prave zeleznicna policia.
No ja som pobudol iba nedávno týždeň v Helsinkách a 2 dni v Turku a veru bol som sklamaný. Neviem ako to je inde v Škandinávii ako opisuje Irizar, no sú veci, ktoré by som si vedel predstaviť v BA ako napríklad zástavky na znamenie a klimatizované autobusy. A naopak, čo sa týka autobusov záviselo to síce od spoločnosti, ale premávali tam rovnako špinavé autobusy, grafity a čarbanice ako u nás. Informačný systém pre cestujúcich ďaleko za opicami a zvukové hlásenie akoby k nim ešte ani nedorazilo. Nástup iba prednými dverami a podobne kopec iných vecí, ktoré boli dosť nepredstaviteľné pre nás. Čo však platilo u autobusov to sa diametralne líšilo u električiek a metra.
No v cene samozrejme rozdiel je. Myslel som to tak ze rozdiel pre cestujuceho velmi velky nie je. To ake siroke su dvere predsa nezavisi od LE... moze byt nizkopodlazny bus s uzkymi zadnymi dverami a LE so sirokymi.
ad LE vs NP: až tak jedno to zase nie je, dosť veľký rozdiel je jednak v obstarávacej cene, ale hlavne v podmienkach, v ktorých by tieto vozy boli nasadzované. Ja si napríklad trojdverový Corossway LE v Bratislave predstaviť neviem, s tými úzkymi zadnými dverami a štyrmi schodmi ako do domčeka na stračej nôžke. Rozdiel v rýchlosti výmeny cestujúcich by tam bol podľa mňa dosť podstatný...
statna firma dava za statne peniaze spolocnosti, ktoru z 34% vlastni. To povazujem za plne logicke. Lebo z kazdeho eura v zisku dostane 34%.
Ale napriek tomu sa mi nelubia tendre site na mieru pre jedneho uchadzaca. Tak ako bol robeny tender pre Tedom v DPB.
Re #123400 m@rtin: Tendry na policajne vozidla vyhrala KIA s vozidlami Ceed a Sportage. Dalej sa dodavali vozidla VW Golf, Nissan Navara a druhy typ je tusim X-trial a par kusov Roomster a Octavia.
Re #123401 m@rtin: preco by sa nepostavil, ved staci dvihnut prednu cast, nie znizit zadnu.
Re #123405 MiroBA: Ved Bratislava ma 450 busov (a to jej asi 75 vozov chyba k normalnemu stavu) a prirataj k tomu este aj 130 trolejbusov. Praha je trikrat vacsia...
Re #123424 S499.1023: jj, chyba. Dik za opravu, nejak sa mi to splietlo.
SOR BN (někdy nazývaný LE) má daleko jednodušší zástavbu převodovky a kardanu od motoru k nápravě, což vede k výraznému snížení hmotnosti celého vozu i spotřeby. Takový vůz se opravdu hodí předevím na příměstské linky, nikoliv do měst samotných.
Narozdíl 100% nízkopodlažní vozy mají stojatý motor a pod podlahu nacpat kardan s převodovkou je opravdu daleko složitější a taky výrazně dražší.
To nevím, ale jen jsem zaslechl, že u SORu BN 12 měli zkušenosti se zástavbou CNG - zesílená střecha. Na druhou stranu, SOR NB12 CNG už taky jezdí v Táboře. Tak opravdu nevím
Ty si neskutocny tlk!!!! Preto, lebo ked niekde nieco funguje tak preco by sme sa tym neinspirovali? Na druhej strane, v pripade low entry to zasa nie je nutne (v zasade si myslim ze je jedno ci je bus low entry, alebo nizkopodlazny), ale ide mi o princip..
Mal som tu moznost stravit vyse tyzdna v Kodani a musim povedat ze miestna MHD (a podla toho com som pocul tak aj inde v Skandinavii) je zatial najlepsi system aky som videl.. za cele tie tyzdne som asi 4 krat isiel vo vozidle v ktorom by nebolo ani jedno volne miesto na sedenie.. a to som jazdil dost..
No a co? Ano, vyzera to divne, ale ak si si to doteraz neuvedomil (ja viem ze v ramci duncoidnej logiky je to mierne tazke) tak sa vyraba to o co je zaujem. TN12 je low-costovy trolejbus, preto sa snazili zrazit naklady kde sa len da..
Mimochodom, ja na hrbe naozaj nic zle nevidim (uz pri tom trolejbuse to vyzera divne, ale na nasich BN je to podla mna v pohode)..
Dunco, ak ti nedoslo tak to je vyhoda, nie nevyhoda, ved sa tym zkracuje pobyt v zastavke. A ako si spravne napisal tak sa daju objednat aj 3dverove NB12 a stvordverove NB18.. zaujima ma len preco kritizujes nieco o com vzapati uvedies ze to tak nemusi byt ak si to dopravca objedna.. objektivita to asi nebude.
Nože sa trochu kroť. Verejná doprava v Škandinávií možno má svoje špecifiká (ani náhodou nie pitchoviny), ale aj tak je na úrovni o akej sa Bratislave ešte generácie bude iba snívať...
Takže, teraz sa ideme opičiť po Fínsku? ? PREČO MY TU NA SLOVENSKU NEVIEME NIČ ROBIŤ PODĽA SEBA NEZÁVISLE OD RIEŠENÍ INÝCH KRAJÍN?! Resp. prečo kopírujeme len *****iny a všetko to dobré čo je tak na to sa z vysoka sere? Vždy trendoví ale len tam kde to vyhovuje skupinke ľudí na obranu vlastnej neschopnosti...
Tie trolejbusy majú byť určené predovšetkým pre východný trh a ich cena má byť čo najnižšia preto BN - teda Low entry a nie nízkopodlažné NB. Okrem toho TN sa začal vyvýjať skôr ako bol na svete NB a ako boli zvýšené výrobné kapacity. A ak sa niekomu nepáči systém LE v MHD, nech sa pozrie do Fínska, kde drvivá väčšina aj nových autobusov sa nakupuje iba Low Entry.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk