Takže, teraz sa ideme opičiť po Fínsku? ? PREČO MY TU NA SLOVENSKU NEVIEME NIČ ROBIŤ PODĽA SEBA NEZÁVISLE OD RIEŠENÍ INÝCH KRAJÍN?! Resp. prečo kopírujeme len *****iny a všetko to dobré čo je tak na to sa z vysoka sere? Vždy trendoví ale len tam kde to vyhovuje skupinke ľudí na obranu vlastnej neschopnosti...
Tie trolejbusy majú byť určené predovšetkým pre východný trh a ich cena má byť čo najnižšia preto BN - teda Low entry a nie nízkopodlažné NB. Okrem toho TN sa začal vyvýjať skôr ako bol na svete NB a ako boli zvýšené výrobné kapacity. A ak sa niekomu nepáči systém LE v MHD, nech sa pozrie do Fínska, kde drvivá väčšina aj nových autobusov sa nakupuje iba Low Entry.
Inak aké vysvetlenie má SOR pre to, že montáž elektrovýzboroje nezačal na novom NB type ale na BN? Sa nemohli skôr spamätať a robiť trolejbusy so vzhľadom NT12?
Ale prd. Tie plnové bomby by som dal pred hrb a nejak to zakamufloval... Fakt nepovažujem za nutnosť tam ten hrb mať. Keď chceli vyrábať NP vozidlá tak nemali šaškovať s hrbom a NB. Mali robiť čiste vysokopodlažáky a potom rovno ísť na BN... Ale ja to môžem dlabať. Dúfam len toľko, že tie hrbáče sa nebudú dlho vyrábať aby to ešte nestihol dakto kupovať.
A tiež je mínus to, že pri NB12 sa ti otvorí prakticky celá pravá strana vozidla. Čiže zas sa objavil extrém v pridávaní dverí... čo už. Ale myslím, že SOR by zvládol na požiadavku vyrobiť aj trojdverák NB12 a tiež štvordverák NB18. Inak by ma zaujímalo či plánujú aj NB15 ?
Práve ako som hovoril -tie východné trhy.
Nuž, ako som za posledné týždne informovaný aj v nákupe vozidiel do dopravných podnikov môžu byť dobré zvraty. Nikdy by som predtým nepredpokladal, že v Prahe prevládne SOR, to skorej som odhadoval pre Bratislavu - a skorej je to naopak, je celkom reálne, že v BA budú práve Citara.
Tak ako som nikdy nepredpokladal, že v Solarisovej Ostrave vôbec SOR TN12 sa niekedy objaví. Ešte som to neštudoval musím pozieť kto to tam vlastne bude montovať, no DPO s Inekonom budú mať priamo v Ostrave konkurenciu.
SOR TN12 má stejnosměrnou výzbroj a je určen především pro trhy jako Ukrajina, Rumunsko a Rusko. Ale první ostravský trolejbus má asynchronní výzbroj a je tedy reálné, že se SOR bude snažit prosadit i na trhu v ČR a na Slovensku.
Co se týká Košic, má obavu, že tam se nechá systém dožít a žádné vozy již nenakoupí.
Trolejbusy byly v Praze zrušeny 15.10.1972 díky tehdejšímu režimu. Kdyby vydržely o dva roky déle do ropné krize, byly by tu nejspíš dodnes. Dnes ani Brno ani Bratislava nepřekonaly délku tehdejší trolejbusové sítě v Praze. Provoz tu byl opravdu ohromný - jen přes křižovatku Štěpánská x Žitná projel ve špičce trolejbus každých 10 sekund.
V roce 1991 měly trolejbusy vyjet do pražských ulic znovu. Byl vybrán pozemek pro vozovnu a do Pardubic se jeli zaškolit budoucí řidiči. Škoda 15Tr měl být nosný typ trolejbusu v Praze.
Další myšlenka na znovuzavedení trolejbusů byla v Praze v roce 2001, tehdy byla z plánu výstavby metra vyškrtnuta stanice Troja a jako náhrada za ní měla být linka 112 do ZOO pod dráty trolejového vedení. Bohužel, opět z toho sešlo.
Poslední nadějí mohla být montáž trolejbusů SOR TN12 v Ústředních dílnách DP v Hostivaři a vybudování zkušební tratě v areálu. Nakonec z toho sešlo a výroba probíhá v Ostravě.
Těžko by se hledal v ČR (snad kromě Ústí nad Labem) provoz, kde by byly trolejbusy více potřeba než v Praze. Nejenom kvůli ovzduší, ale hlavně díky kopcovitému reliéfu celé Prahy a četnosti spojů. Celý levý břeh Vltavy by si zasloužil zatrolejovat ihned. Jenže tady nejde ani tak o ekonomickou stránku věci, jako o politickou. Přeci jen dodavatel nafty DP má moc dlouhé prsty.
Som nikdy netvrdil, že SOR po stránke funkčnosti zlý -v tomto je porovnateľne dobrý ako napr. ten Crossway. Samozrejme. INak by nemal nikde taký úspech ako má -ani v Slovak lines.
No o dizajnie sa už až tak veľmi hovoriť nedá.
Pre tie východné trhy som myslel, že by mohla byť hlavne alternatíva SOR TN12 -koniec koncov aj u nás napr. do B. Bystrice. Aj samotný SOR to niekde tak prehlásil. Neviem kde by sa inak inde ujal. Západné mestá podľa mojej domienky vôbec, ČR -mestá ktoré nie sú Solarisové tak pobrali 24Trky, SR - Hmm, možno tak u nás ? ,ale keď sme načali 25Tr bolo by nelogické v tom pokračovať, možno Žilina a Banská Bystrica, Košice budú chcieť zrejme klbáky a Prešov má už 24,25ky.
Ano je to tak ze Citelisy sa skladaju na vyrobnych linkach vo Francuzku a v Taliansku,ale je pravda ze sa dokončievaju v dielnach vo vysokom Myte.Doplnuje sa signalizacia ,výbava,atd. podla objednavky.
Re #123382 Puki:
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kakke