Reply on: luky133 #123394:
Dovolím si nesouhlasit. VŘ na 4000 policejních automobilů vyhrála KIA a Škoda, přičemž podmínkou MVSR bylo, aby automobily byly vyráběny na Slovensku. Nejsem si jistý, jestli všechny Octávie byly vyráběny ve VW BA, ale část určitě ano. Jen jsem narážel na Ámosovu připomínku o nacionalismu a protekcionismu, který je běžný po celém světě, včetně ČR, Francie, ale i Slovenska. Pokud by existoval na Slovensku větší výrobce tramvají nebo autobusů, nedělám si iluze, že by tyto značky nepremávaly v Bratislavě.
MiroBA
Ja teraz zmienim môj všeobecný postoj k SORu aby nevznikali príp. krivdy.
Podľa mňa je SOR hlavne alternatíva pre nízkorozpočtové dopravné podniky, malé mestá a pre trhy smerom na východ od SR. Resp. podniky ktoré sa rozhodli ušetriť -v čase finančnej krízy sa rozhodla apoň podľa mojej domienky aj Praha. Ak sa mýlim, kľudne nech mna niekto opraví.
Výhoda je predodovšetkým pre odoberateľov v zaujímavom pomere kvalita / cena. Zase taký Mercedes má určite predsa len iný cveng ale zároveň je zase aj o dosť drahší.
Ono aspoň v kategorií štandardnej dĺžky (+-2m) je to dobre osvedčená a spoľahlivá značka po stránke funkčnosti, tak nie je najmenší dôvod ho nenakupovať aj v Prahe. Aj keď, priznám sa ma to trocha zaskočilo.
No podstatne horšie je to už z dizajnom -tam veru sa moc návrhár nepotrápil -hlavne low-entry rada BN. Predsa nechať taký hrb a nezakrýtý je trocha lajdáctvo -trocha moc.
Aspoň oplicky by som sa to snažil zakryt nejakou lištou alebo pod. Voľačo lepšia je rada NB ale aj tak vo všeobecnosti mi trošku prídu skoro všetky typy s takým akoby hračkárskym vzhľadom. Zatiaľ asi najvydarenejší typ dizajnovo je tá nová verzia NB18.
A ešte jedna vec, ktorá mne osobne vadí, že aj tohto výrobcu zhrabla finančná skupina J&T, nakoľko ja nie som vôbec zástancom takýchto žraločích spoločností. Tu tiež presne neviem celkom majetkové pomery, lebo som aj niekde začul, že vraj to ani nevlastnia, tak kto vie o tom viac, kľudne to tu može objasniť.