K tomu článku:
Najstarší autobus má 17 rokov. Asi to bolo myslené na 1512.
Ale v skutočnosti najstarším autobusom (aj keď po GO spojenej s plynofikácou) je 1714 ex3616 ex1092, ktorému beží už 21 rok života.
na 630 jazdia sory B 9.5 iba cez víkendy a sviatky, cez týždeň je na 630/1 pridelený 3301 a na 630/2 3302.
Re #121506 pato922: oprava: Nový čas dnes písal článok: "Minibusy zívajú prázdnotou", a že v nich vodič po každej jazde píše do tlačiva počet pasažierov.
Re #121511 Kakke: Ja neviem v čom to je, ale od určitej doby akoby podnik ignoroval ochranu vodičov, pred rôznymi vplyvmi. Vozidlo príde na testovanie, vodiči popíšu do výkazov jeho "muchy", medzi ktorými takmer vždy figuruje aj kabína (veľkosť a usporiadanie). Vozidlo sa neskôr kúpi a má ešte menšiu kabínu ako predtým. Stačí si porovnať veľkosti kabín Karosy, Soru B 9.5 a Soru BN 9.5 (beriem do úvahy typy kabín bez vlastných dverí s prístupom von z vozu ako má napr. Ik 4x5).
Re #121567 Solider: Aj ja som nad tým minule uvažoval. A trasa by mohla byť analogická ako pri N91. T.z. konečná vo Vajnoroch na obratisku (prestup z N53) a druhá konečná v Chorv. Grobe, prípadne aj v Slov. Grobe. Ale v prvom rade by sa mali opraviť všetky cesty na tento smer, lebo také jamy aké sú napríklad v Čiernej Vode som nikde v Ba nevidel. Čudujem sa, že tam vôbec DPB jazdí. Som zvedavý ako budú tie nové vozy 3301 a 02 o chvíľu vyzerať.
Počúvaj Dunčo.
Ja viem, že zrušenie električiek po Štefánikovej bola chyba.
Ak by chodila po Štefánikovej znova električka, ostalo by tam miesto na max. na 1+1 pre IAD + BUS. Zober si, koľko autobusových a trolejbusových liniek tam jazdí, a aké prepravné vzťahy tieto linky pokrývajú.
Je teda efektívnejšie budovať tu novú infraštruktúru, alebo urobiť už toľko omieľaný BUS pruh, ktorý môže pomôcť všetkým linkám.
Ak by si tam mal električku, neviem, či by si potom chcel úplne vylúčiť IAD, alebo či iba IAD chodila len smer Hodž. (v zmysle "jednosmerného" vnútorného okruhu, ktorý niektorí stále omieľajú, aj keď to nemajú premyslené), a pruh smer SAV by si nechal čisto pre BUS MHD.
A ešte sa zamysli, že existuje aj niečo také ako cyklistická doprava, a že či by snáď aj tá mohla mať zastúpenie na Štefánikovej, a za akých podmienok.
Ja viem, ale to je to, že nikdy nebude každý spokojný, raz to vyhovuje jednému, raz druhému.
.
Hrebendova pôvodne bola separátna "kauza", potom sa to nejako zviezlo dokopy. Ale radšej koniec OT, dá sa aj na icq o tomto...
OK, dík za doplnenie - teraz si môžeš zase ty doplniť vedomosti o aktuálnej situácii, t.j. zmeškané odhody z Hl.st. nie sú veľmi časté. To skôr ešte poobede, ak sú zápchy - tam totiž "zápchové vyrovnania" v grafikone nie sú...
A ešte jedna vec... opäť si myslím, že pre Chorvátsky aj Slovenský Grob by bolo lepšie nočné spojenie z Bratislavy, napríklad taká N630. Podľa mňa to bude výhodnejšie pre občanov Ch. Grobu (a takisto aj Čiernej Vody), ktorých neustále pribúda a im by sa viac zišlo priame spojenie z Bratislavy.
A čo nočná premávka na nosných železničných spojoch? Napríklad do Malaciek by som sa dostal jedine zo Stupavy a odtiaľ cez Vysokú pri Morave, čo by sa väčšine Malačanov (ktorých je oveľa viac ako obyvateľov Vysokej pri Morave) nepáčilo.
- rozjazd z Hlavnej stanice by bol urcite lepsi, nepoznam vsak kapacitne vlastnosti toho obratiska... Zas je pravda ze tieto 4 spoje by sa tam urcite zmestili. Uprednostnil som AS najma z dovodu, ze cestujuci do mimoBA destinacii su skor zvyknuti ist na ASMN ako na HLST... Ale moze byt
- Ano, namatkovo som dal tie zastavky v rychlosti... Problem bol akurat so Studienkov, ktoru som odtial vylucil a potom miniobce ako Novy Svet ci Vlky (tam nechodia cestujuci pomaly ani cez den)
- Velky Grob lezi juhovychodne od Budmeric (ak ma pamat neklame) a mimo BSK kraja, vobec som ho nezaradil do systemu
- Jasné aj iné 12m vozidlá...
Myslím, že najťažšia otázka sa týka fungovania... SL by do toho súkromne nešiel a zaujímavý by bol názor kraja
- neuvažoval by si nad rozjazdom týchto spojov z Hlavnej stanice?
- tie linky budú stáť aj vo Vištuku (N503) a Lozorne (N301)?
- Veľký Grob je zaradený do koncepcie BID?
- pripadá do úvahy, že na tom nočnom spoji by nešiel výlúčne Sor, ale i iné 12 metrové vozidlá Slovak Lines? resp. prečo si tam vyhradil Sor? ?
Skôr si myslím, že práve cez námestie/pešiu zónu - Pribinovu by kľudne mohla byť na povrchu a podzemne medzi mostom a Mlynskými nivami ?
Čo sa týka oblasti trhoviska, zrušila by sa len úzka časť pozdĺž Miletičky po niekdajšiu zastávku autobusov, kde by zabočila doprava a napojila na ružinovskú trať v blízkosti vyústenia Ružovej doliny. Druhou možnosťou je podzemná "priamka" popod trhovisko.
Dnes som trocha šotoušil a pohral som sa s regionalnou nočnou dopravou
čiže stručne:
- Linky by boli očíslované Nxxx, pričom xxx by dodržiavalo číslovanie v koncepcii BID
- Linky by sa delili na dva druhy a) nosné - SOR C12 b) doplnkové - minibus
- Fungovanie: okrem linky N702 (ktorá je doplnková a ide rovno z BA) vyrazia všetky nosné linky (N201,N501,N601 a N701) do svojich destinácii. S výnimkou N701 majú všetky prestupný uzol.
príklad smer Malacky
Nosná linka N201 stoji v Stupave, kde je prípoj na N301 (Linka do Plaveckého Mikuláša). pokračuje ďalej do Malaciek, kde je prestup na linku N202 (doplnová linka). Potom pokračuje do Gajar. V Malackách čaká spoj N202 (tzv. priechodá doplnková linka) ktorý smeruje do Záhorskej Vsi, tu sa bez prestoja otočí a vráti cez Malacky do Závodu. Tu sa taktiež bez prestoja vráti, až sa pristaví v Malackách, čakajúc na N201 vracajúcu sa z Gajar do BA
V nosnej fáze, by som spustil iba linku 501 a keď sa ujme, tak ostatné nosné + jednu doplnkovú, napr N502... ak aj tá, tak celý systém
Sytém by predpokladal dva odchody za noc o 00:00 a 2:30
prevázka jedného odchodu by vyžiadala
4x SOR C12
6x mikrobus
pokiaľ by to šlo, mohli by sa odchody nakalibrovať tak, aby cestujúci z N33 stíhali spoj
No šlo by to cez Pribinovu. Ako je to námestie pri divadle, tak tam by šla pod zemou a potom za ním by vyšla von a tie dve príjazdové a výjazdové cesty z Pribinovej na Košickú by obsadila električková trať. Jedna koľaj by šla po pravej strane smerom z Košickej a ako je zjazd na Pribinovu a druhá po výjazde z Pribinovej ?
Problém je, že podľa najnovších plánov vedie druhá trasa nosného systému dvoma vetvami - jednou je trasovanie cez Kamenné nám., ďalej v línií Dunajskej a Páričkovej do Ružinova. Dá sa tak vyhovoriť na NS MHD a električka týmto smerom (i keď cez Pribinovu) je zabitá...
Ike
čiže stručne:
- Linky by boli očíslované Nxxx, pričom xxx by dodržiavalo číslovanie v koncepcii BID
- Linky by sa delili na dva druhy a) nosné - SOR C12 b) doplnkové - minibus
- Fungovanie: okrem linky N702 (ktorá je doplnková a ide rovno z BA) vyrazia všetky nosné linky (N201,N501,N601 a N701) do svojich destinácii. S výnimkou N701 majú všetky prestupný uzol.
príklad smer Malacky
Nosná linka N201 stoji v Stupave, kde je prípoj na N301 (Linka do Plaveckého Mikuláša). pokračuje ďalej do Malaciek, kde je prestup na linku N202 (doplnová linka). Potom pokračuje do Gajar. V Malackách čaká spoj N202 (tzv. priechodá doplnková linka) ktorý smeruje do Záhorskej Vsi, tu sa bez prestoja otočí a vráti cez Malacky do Závodu. Tu sa taktiež bez prestoja vráti, až sa pristaví v Malackách, čakajúc na N201 vracajúcu sa z Gajar do BA
V nosnej fáze, by som spustil iba linku 501 a keď sa ujme, tak ostatné nosné + jednu doplnkovú, napr N502... ak aj tá, tak celý systém
Sytém by predpokladal dva odchody za noc o 00:00 a 2:30
prevázka jedného odchodu by vyžiadala
4x SOR C12
6x mikrobus
pokiaľ by to šlo, mohli by sa odchody nakalibrovať tak, aby cestujúci z N33 stíhali spoj
schéma
http://i43.tinypic.com/2a9pno3.png
inak otázka... pre koho je určená zóna 400? ? v tej zóne nie je žiadna obec, maximálne pezinská baba a rekreačná lokalita Piesok