Ten BUS pruh na Novom moste, aj keď je krátky, má hneď niekoľko výhod:
- autá sa nestoja na celom moste aj v pravom pruhu (ale len v ľavom),
- z toho vyplýva rýchlejší prejazd MHD cez most,
- autá a autobusy z nábrežia sa môžu ľahko dostať na Staromestkú, keďže prednosť dávajú len autobusom. Inak by ich IADisti z mosta nepustili a blokovali by aj križovatku na nábreží.
Obdobný význam má aj BUS pruh v podjazde na Hodžovom.
tak toto je uz sila... stareho psa novym trikom nenaucis...
dokelu, cudujme sa ze MHD upada, ked je draha ako svina (44sk) a ked sa k cestujucim stavaju pracovnici DPB ako k odpadu???
a ta preferencia je fakt smiesna... najma ma pobavil ten brutalne dlhy bus pruh na Novom moste v smere do Petrzalky... Mam taky pocit ze bol spraveny stylom "no dobre, na tych 20m aj tak nechodia ziadne auta, tak tam dame BUS pruh"
?
Škoda to je, ale čiastočne odškodnenie by mohlo byť predĺženie električiek z Astronomickej do NC Avion. Ale možno budeme prekvapkaný a postavia tú zastávku v lokalite Súhvezdná. Však technicky to musí byť možné. A snáď zaváži aj argument dostupnosti električkových liniek...
Žiaľ áno... a v lokalite Astronomická / Súhvezdná by boli aj lepšie možnosti prestupu na bus smer D. Hony, aj keď náväzné bus linky sa dajú upraviť podľa potreby, ale tá pešia dostupnosť nákupných centier kika, hornnbach a avion...
Tak áno, tam si to zvolili železnice realtívne nešťastne, ak si dobre pamätám tam má byť zastávka Ostredky niekde ako zastávka MHD Clementisova resp. Martinský cintorín...
Hej, presne. Ale neviem či je to pravda ale dopočul som sa že vlaková zastávka pri Hornbachu vraj nemá byť postavená. Starosta Ružinova ale bojuje za jej výstavbu. Dopočul som sa. A P+R by v lokalite Predmestie bolo super.
Súhlas, preto by mali byť P+R niekde pri tratiach koľajovej dopravy: napr:
- Tesco Zl. Piesky - prestup na eliny
- Avion/Hornbach? - prstup na eliny, kt. sa tam musia predĺžiť, alebo na vlak, kt. tam bude mať zastávku
- na Račianskej radiále prestup na eliny/vlak (tam sa uvazuje s P+R formou poschodových garážií npar niekde v Záhumeniciach, alebo medzi ŽST Vinohrady a Predmestie...
- Iuventa/Lafranconi (ale to je už viac v centre) - prestup na eliny
- Carrefour Petržalka - prestup na vlak...
Presne tak. Po koľajniciach. Tak to má zmysel. Ale na druhej strane zastávky by nemuseli byť tak extrémne nahustené ako sú na niektorých miestach dnes.
Preco autobus? Ak sa bude elektricka tahat do Vajnor tak sa pri nej moze (kusok za ZP smerom von z mesta) postavit P+R a odtial nech jazdi elektricka stale kazdych 6 minut, alebo castejsie.
Este by som sa tomu zatvoreniu Stareho mosta pre IAD moc netesil, je totiz mozne ze sa na Safku uplatni uz v BA uspesne zavedena "preferencia" MHD, a to tak, ze pocas jedneho cyklu budu mat auta na Dostoj.rade zelenu 15minut a autobusy zo Stareho mosta 5 sekund ?
K tomu P+R. Predstavme si že niekde na vstupe do Blavy z D1 bude P+R. Pôjde odtiaľ autobus v dvojminútových intervaloch do mesta. Ale nie je to jedno, či budem sedieť v zápche v buse alebo v aute? Bez Bus pruhov alebo inej peferencie je P+R málo efektívne. Koľajová doprava v kombinácií električka ako NS a S-Bahn by ma dostali rýchlo a efektívne z P+R do mesta. Vlak ktorý pôjde na letisko by sa mal o kúsok potiahnúť na nejaké pole kde bude P+R a nodtiaľ až do centra alebo inej časti BA po koľajniciach. Rýchlo a kvalitne.
Mike