Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #117719:
Ak sú v Grécku disciplínovanejší vodiči ako u náš tak zožeriem zubnú kefku. Teda také správanie na cestách ako tam som nevidel nikde inde v Európe... Však nakoniec o Grékoch sa hovorí, že dostávajú vodičák spolu s OP...
Reply on: S499.1023 #117718:
Ja len toľko, že nastal čas aby ti admini plne prenechali spravovanie tejto stránky ? alebo aby vytvorili S499.1023 diskusné fórum kde budeš môcť všetkých beztrestne napádať len a len ty ?
Reply on: S499.1023 #117717:
jedna vec su cesty, druha disciplninovanost... ja som precestoval aj take cesty, kde som sa cudoval ze to moze existovat - napr. pri Sofii cesta s rozmermi stvorprudovky a system urci si pocet a smer pruhov ako ti to vyhovuje...

Alebo rychlostna cesta v polovicnom profile medzi Suboticou a Novym Sadom, kde bezne proti sebe predchadzaju dve auta a minu sa na 30cm a vsetci idu veselo dalej...

Grecke cesty (nie hlavne tahy - tie maju na zapadoeuropskej urovni) spolu so zakazom svietenia cez den nebudem ani komentovat 🙂

Vsade vsak preziju preto, lebo su disciplinovany... u nas mam pocit ze nie su...
a uplne najhorsi vodici su podla mna cesko-slovensko-polsko-madarski kamionisti...

Ale to je moj subjektivny nazor a skusenosti. Ty mozes mat ine 🙂 to co si zazil ti nemozem vyvratit ani opnovat
Reply on: geodeath #117697:
Myslím, že nastal čas na ďalší ban a v budúcnosti aj na ban ihneď po vytvorení nového nicku. Čo ty na to? Hav hav?
Reply on: Ike #117692:
Tak si jej precestoval málo. Sú krajinz s omnoho horšími vodičmi, sú krajiny s trojpruhmi bez odstavného pruhu a nikto nepíše o cestách smrti.
Reply on: drink #117706:
Prepáč mi, ale ten kto ma pozná vie, že som sa vždy snažil na mnoho vecí pozrieť v viacero uhlov pohľadov a nikdy som nič nezatratil. Sú určité veci na ktoré mám názor ako veľmi málo ľudí a dovolím si povedať, že to neni tým, že nesledujem dianie vo svete, no mojím jediným zdrojom niesú staré známe x-rokov otrepané TV a rádio-stanice ale čerpám aj z iných zdrojov, takých ktorých sa ľudia boja do nich nahliadnúť...
Reply on: Ike #117710:
Čo viem, ľudia sa často sťažujú práve na nedostatočný interval do obcí, pritom autobusy nejazdia plné a je to aj práve z dôvodu neatraktivy. Ak by ich bolo viac, efekt, čím viac spojov, tým viac ľudí by sa dostavil.

Z Vysokej pri Morave po Hlavnú stanicu mi to trvá počas rannej špičky vlakom 40 min., autobusom aj 1 hod. 10 min., keď som šiel autom asi 50 min - tiež zápchy.
Reply on: Majo #117712:
Kazda obec na Slovensku je satelit, pokial nie je centrom funkcneho mestskeho regionu... tym centrom su vacsinou okresne mesta
Reply on: Ike #117710:
Áno, ale stále nechápeš jedno - pokiaľ sa krajina urbanizuje systémom odizolovaných monofuknčných RD projektov (so slepými uličkami, napojenie a výjazdy na hlavnú komunikáciu), obsluha VHD sa stáva prakticky nemožná, nakoľko krajina sa "rozlieza" do priestoru a na sieť VHD nemôže byť zmysluplne napojená. Odporúčam viac si naštudovať o koncepte "urban sprawl".

Isteže, sú rôzne vzorce a rôzne typy satelitov.
Reply on: Ike #117711:
Množstvo dedín nemá kiná ani polikliniky a napriek tomu nie sú satelity... Do kina či na polikliniku nechodíš predsa každý deň a hádam ani každý týždeň. Dôležité sú skôr také služby, aké potrebuješ každodenne (školy) alebo skoro-každodenne (potraviny)...
Reply on: ivanbuto #117708:
práveže okrem tej MHD je to plnohodnotný monofuknčný satelit. Koncentrácia obyvateľov (ak si odmyslíme Volkswagen) je na Bratislavu. Služby žiadne - ani kino, ani amfiteáter, poliklinika.
Reply on: ivanbuto #117707:
Ale to nie je chyba tých projektov ale hlavne absenciou VHD. Tá nekonkuruje IAD ani kapacitou, ani komfortom. Predstav si, že teraz by zrazu všetci obyvatelia suburbánnej zóny BA čo využívajú autá a spôsobujú kolóny nasadli do VHD autobusov, vlakov... mal by si prázdne cesty, ale vozidlá by vyzerali takto nejako

http://halbot.haluze.sk/images/2008-11/4598_pic12492.jpg

Ja napríklad často cestujem do jedného okresného mesta.
Autom som tam do polhodiny, autobusom to trvá 1,15h a vlakom som to ani neskúšal, pretože v DNV mám ďaleko stanicu, v tom okresnom meste je ďaleko stanica a navyše každý vlak stojí na HLST 30 minút.

Teraz si predstav leto... Myslím, že je úplne normálne a prirodzené, že ak sa mi naskytne príležitosť, tak zvolím osobný automobil.
Keby boli autobusy (aspoň prímestské) a vlaky klimatizované a keby nestáli regionálne vlaky na HLST pol hodinu, tak už existujú tri porovnatelné alternatívy. V súčasnej situácii vyhráva IAD a to je práve dôsledok, že tie projekty sú de facto IAD projekty. Ja osobne som v mieste destinácie za čas kým vyhraity SL bus nabere ľudí na Nivách a Bajkalskej a to som vzdušnou čiarov neprešiel ani 3km 🙂

Uznávam, že je to komplikované a žiada si to obetu, lebo je to začarovaný kruh.

Komfort a kvantita bude, ak bude dopyt (po VHD). Dopyt nie je, pretože nie je komfort a kvantita ?
Reply on: S499.1023 #117655:
"Drahovský ako človek s inteligenciou, ktorý rozumie doprave " - rozumie hlavne automobilovej doprave, možno by si ale mohol občas prečítať napríklad imhd ?
Reply on: Ike #117705:
No tak DNV je síce akýsi kvázi satelit, aj polohou od BA, možno aj nedostatkom služieb, ale od klasického monofunkčného RD satelitu má veľmi ďaleko - napojenie na MHD, dostupnosť MHD, kompaktná zástavba, koncentrácia obyvateľov, atď.
Reply on: Ike #117693:
Problém je, že pri suburbanizácii a satelitných projektoch závislých na IAD pri najlepšej snahe zabezpečovať stavbu komunikácií, atď., jednoducho "riešenie" dopravy nie je možné, resp. napriek rozširovaniu komunikácií sa dopravné problémy a zápchy budú zhoršovať. Také sú skúsenosti zo zahraniničia, a tých skúseností je už za desiatky rokov spústa.
Reply on: geodeath #117686:
Občas som mal dojem, že niektorí diskutujúci sú na Teba prehnane prísni. Ale po posledných príspevkoch je mi z Teba zle ? Neskúsil by si občas trochu logicky uvažovať? Možno ešte nie je všetko stratené.
Reply on: Valec #117698:


to je pekne, avsak cele to ma viac hacikov

1) je to vec priorít. Keď mi nebude vadiť, že pre každú blbosť budem musieť cestovať do okresného Tesca a moje financie to v pohode pokryjú, tak nevidím problém, keď áno, nájdem si inú obec.

2) Ja osobne keby som si vyberal obec, určite takú, ktorá má základné služby (potraviny, lekáreň, ZŠ) a takú, čo má VHD (keď budú deti chodiť na gympel). Pre blbosti štartovať auto nebudem, pretože si v okresnom Tescu nakupím na celý týždeň a viac ak sa dá.

DNV takým satelitom de facto je. Služby sú nanič, kým nebolo Terno a Lidl, naozaj sme mali len Tesco (ktoré prioritne využívame aj teraz). Jediný urbánny znak je typ zástavby, MHD a počet obyvateľov. Každopádne, kvôli blbinám neštartujem auto, ale snažím sa všetko vybaviť "jednou ranou". Myslím, že život v suburbánnej zóne v nejakej obci, ktorá sa od DNV líši len faktom, že nie je časť BA, je dosť podobný.

A poznám kopec takých ľudí, čo bývajú či už v suburbánnom meste, alebo obci a ich život nie je o nič odlišný od môjho. Jediný rozdiel je, keď sa chce ísť na pivo, nemožno sa spolahnúť na VHD. Ja však nepijem, čiže tento faktor je pre mňa irrevelantný.
Reply on: AAA #117702:
Projekt Strmé vŕšky susedí s Bratislavskou ul., kadiaľ niečo chodí a nie každú hodinu.
Reply on: Ike #117693:
Veď práve, že hovorím o takých hŕŕ projektoch, čo vyrástli uprostred blata a kukurice. Dopravná situácia sa vďaka painfraštruktúre pekne odzrkadľuje vo Vajnoroch každé ráno.

Absencia VHD nie je irelevantná, čiastočná absencia VHD v mojom prípade spôsobuje, že občas používam na cestu ku vlaku bicykel.

Tým bicyklom chodím po cykloceste a stretávam na nej cyklistov aj v pondelok o 8:00 ráno, čím okrem iného vyvraciam aj fakt, že cyklisti by nechodili v lokálnych reláciach v pezinskom a seneckom okrese. A naozaj som veľmi rád, že nemusím jazdiť po výpadovke.

Z rozhovorov so susedmi viem, že sa prisťahovali do onej obce, pretože aspoň ten vlak do nej cez týždeň jazdí a je v priateľnej vzdialenosti. A to napriek tomu, že im parkujú pred domom aj 2-3 autá.
Reply on: intony #117690:
Na Strmé vŕšky chodí VHD?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.