A dnes nový čas písal v malom okienku vedľa CapaCity, že vyčlenili 500 mil na nákup električiek, ďalším asi CapaCity, trolejbusy a "duobusy" tak, ale neviem či sa dá NČ veriť. ?
Viem, že je v Slávičom, ale tam chodia hlavne študenti a je to trošku od ruky a čo poznám ľudí ja tak väčšinou chodia do mesta lebo tam je priame spojenie s električkou a nemusia ísť trolejbus+električka+autobus, alebo 32+ pešia cesta. ? Nehovorim len o KV, ale o tom, že aj v iných mestský častiach, ktoré majú obchodné domy nie moc od ruky by takéto predajne mohli byť.
Predvcerom som si bol omrknut "zrekonstruovanu" Zahradnicku a zaujalo ma zopar detailov.
1. krizovatka Zahradnicka-Jegeho:
Na kieho frasa tam spravili lave odbocenie z Jegeho? Doteraz tam nechybalo a zrazu ho treba? Na Jegeho ani nie je zvlast odbocovaci pruh dolava takze aj ked vsetci idu doprava na Zahrdanickej smer do Ruzinova auta stoja na cervenej. Zbytocne. A eliny detto.
2. krizovatka Liscie nivy-Zahradnicka:
To bolo naozaj nutne tam robit CSS? A lave odbocenie do Mraziarenskej? Tam nemuselo byt ziadne lave odbocenie a vlastne ani prejazd cez kolaje.
3. Rozsirenie oproti vyusteniu Ruzovej doliny:
Vie mi to niekto vysvetlit co to ma znamenat? Oproti Ruzovej doline je cesta siroka na tri pruhy. Dva co idu z ruzinova tu idu "vlnovkou" a pri trati v mieste "tretieho pruhu" je zebra. (po kotrej samozrejme niektori experti budu jazdit). Cital som ze k chodniku pre pesich sa uz nezmestil cyklisticky. Jedine miesto od zastavky Slovanet po Jegeho kde by sa nezmestil je prave toto (pre mna nepochopitelne) rozsirenie...
4. preferencia elektriciek:
Je zapnuta? Lebo na Jegeho eliny stali. Takze ak je spustena tak je ako vsetky "preferencie" v BA na dve veci...
je rozdiel medzi stavebnym objektom a autobusom, ale aj tak chvilu trva kym sa podrobne preskumaju vsetky doklady.
Nadlimitne zakazky musia byt zverejnene v europskom vestniku, niekedy je vyzadovana aj inzercia v svetovych (resp. vyznamnych) periodikach. V tomto pripade sa ide len podla zakona o VO, takze staci vestnik.
Tender je ostro sledovany, neuspesny uchadzac sa moze odvolat, takze nic nemozno nechat na nahodu.
Kami:
Mezinárodní tendr?
- v případě nákupu autobusů do BA se nejedná o mezinárodní tendr (obě firmy zastupují slovenské pobočky)
- jaký je rozdím mezi mezinárodním a národní? Podle mě v podstatě žádný (alespoň na trhu EU)
Uzavření smlouvy samozřejmě něco trvá, ale oznámení vítěze už ne. Měl jsem za to, že po otevření obálek je vítěz znám.
vcera bolo len otvaranie obalok. Medzinarodne tendre chvilu trvaju, medzi dorucenim ponuky a uzatvorenim zmluvy moze prebehnut aj niekolko mesiacov podla zlozitosti predmetu obstaravania.
mam to chapat tak, ze Mercedes a Irisbus su v porovnatelnelnych cenovych hladinach ako pri obstaravacej cene, tak pri prevadzkovych nakladoch? Som zvedavy na dalsie podrobnosti a dalsi priebeh tendra. Ale vidiet ze sa zvolebnieva.
Re #116792 Ámos: preco nahodou Citelisy sa mi viac pacia ako Mercedes , mercedesi jazdia u nas v Nitre podla mna su to dost divoke busy a nekonfortne na MHD, a Mercedes - Benz O 530 Citaro je velmi poruchove vozidlo. A mne sa zda , ze niekto na nr.imhd pisal , ze vsetky Mercedesi sa velmi kazia. Sak nechame sa prekvapit co bude v BA .
Preco CapaCity? To s tendrom na klbaky nema nic spolocne. Ked uz, tak klboce Citaro G. A cital som, ze nejaki Poliaci nedavno kupili clankove naftove Citaro pod 9 mil. Sk, akurat v tomto pripade mohlo ist o nejaky prezantacny autobus za znizenu cenu...
V karlovke je uz jedna predajna DPB v Slavicom udoli ,ale napad to neni zly.
Add suboj mercedes / iveco , tiez si myslim ze vyhra IVECO,ale nie je ovela lacnejsie ako konkurent , Kosice kupovali dlhe vozy dieslove za 11,8 a cengace za 13,3 mil. ( zdroj Korzar ). Medak je lepsi ,ale verzia Citelisu 1B je tiez uz celkom good ,ale jeho kapacita sa mi zda zo vsetkych klbakov najmensia.
Kolko stoji taka najlacnejsia verzia CAPACITY ???
Ma napadla taáa zvrátenosť, ale keď sa postaví (ak sa postaví) to akvarium na Molecke v nejakom obchodnom priestore (aj v tom najmenšom) by mohol mať DPB taktiež svoju pobočku na električenky a tak. Určite by sa tam uchytila lebo poprvé by bola v nákupnom centre a po druhé obyvatelia KV/DD musia cestovať do okolia. Ale myslím, že by to nešlo... ? To by mohlo byť zároveň ďalšie + Záhraníkovi u obyvateľoch KV/DD. ?
Stav mostných objektov sa hodnotí na stupnici 1-7, pričom 7 znamená "havarijný". To však nevyhnutne neznamená, že sa po ňom nemôže jazdiť. Pre každý most sa ešte stanovujú zaťažiteľnosti - normálna, výhradná a výnimočná, a podľa toho sa aj prípadne most pre niektoré vozidlá uzavrie alebo sa určí špeciálny režim prevádzky.
Výhradná zaťažiteľnosť znamená, že pri tejto záťaži smie byť na moste iba jedno vozidlo, a výnimočná, že musí prechádzať stredom mosta a obmedzenou rýchlosťou (nepamätám sa už, či 5 alebo 10 km/h). Pamätám sa, že sme mali most, ktorý mal zaťažiteľnosti v tonách 0-1-11, a to bol na ceste prvej triedy...
Hups, pardon. Chcel som sa spýtať, či sa už vie, kadiaľ presne bude chodiť linka 143. Na imhd.sk sa píše, že pojde zo Šulekovej na Búdkovú, a Záhradník tvrdí, že až na Patrónku. Kde je teda pravda? ?
Majo